Avatar billede svendbent37 Nybegynder
21. marts 2010 - 16:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Højfrekvent hyletone

Hej
Der kommer en højfrekvent hyletone fra min computer. Det er super irriterende.  Den er der konstant når jeg bare er på skrivebordet, surfer, bruger alm. programmer som iTunes osv. Den forsvinder hvis jeg går ind i et spil fx cs source.

Den hyler altså når den ikke har noget at lave. Og det er ikke fra højtalere eller skærm.

Min pc er helt ny: i5 750, Intel P55 Express mATX, 8 GB DDR 3, Geforce GTS250 1gb, WD Caviar Green 1TB sata2, intel-Tech Energon 750W psu. Win 7 Home Premium.

Det driver mig til vanvid!!!
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. marts 2010 - 17:20 #1
Forstår til fulde din kval. Sandsynligvis kommer lyden fra en
lille ventilator. Det er en stationær? Hvis ja, så tag en side
af, så kan du måske høre hvor lyden kommer fra. Mit gæt er grafikkortet.
Avatar billede chalde Seniormester
21. marts 2010 - 17:25 #2
Det lyder som coil noise.
Lokalisér lyden (ofte er det bundkort, psu eller grafikkort).
Løsningen kan være meget forskelligt, da problemet kan skyldes flere ting.
F.eks. kan en ringe PSU levere for lidt eller for varierende strøm til grafikkort. Her kan en ny PSU afhjælpe problemet.
Andre gange er det enheden alene der er skyld i det. Her er det ikke altid reklamationsretten gælder da det er forskelligt fra producent til producent. Dækker den ikke, er dere flere på nettet der taler om at benytte en limpistol på den spole der frigiver lyden (dette vil jeg dog ikke stå til ansvar for, og umiddelbart vil jeg også fraråde det).

For flere løsningsforslag og info søg på "coil noise" på google.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2010 - 18:01 #3
Det er da ikke noget du selv skal rode med. Du har garanti på maskinen, og piller di selv og der går noget i stykker, så ryger garantien.Hen til forhandleren og lad ham rette problemet.
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
21. marts 2010 - 18:14 #4
Og iøvrigt fed maskine :P
Avatar billede svendbent37 Nybegynder
22. marts 2010 - 17:41 #5
Ja, jeg kan bare gå ned til forhandleren med den. Det har også hele tiden været min plan. Jeg var hos forhandleren i dag. Men jeg skal bruge den på fredag (skal til LAN ;-) og jeg kan ikke få den igen så hurtigt :-(. Så jeg tager der ned igen på mandag.

Denne tråd var mest beregnet på at der var nogen der nemt lige kunne afhjælpe problemet. Men det lader til at det ikke bare lige er noget der kan fixes i en indstilling eller sådan noget.

Jeg må leve med det ugen ud
Avatar billede off-line Nybegynder
22. marts 2010 - 18:35 #6
Meningen med min kommentar var heller ikke, at du selv skulle
rode med problemet som sådan. Men hvis du kunne konstatere, at
hyletonen kom fra ventilatoren på grafikkortet, så kunne det være,
at forhandleren fandt det i orden, at du fik et andet, som du selv
kunne sætte i, uden at det gik ud over garantien.
Avatar billede svendbent37 Nybegynder
18. august 2010 - 13:35 #7
...
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2010 - 16:05 #8
Tog du den til forhandler for at få den repareret?
Var det komponenter der "svingede med" når du brugte pc?