Avatar billede reason Nybegynder
22. marts 2010 - 12:24 Der er 2 kommentarer

Mac VPN og windows share problem

Hej

Jeg har et lille netværk hvor der er sat VPN (Windows 2008 R2) som virker fint både fra Mac og Windows. Problemet er så jeg ikke kan tilgå windows shares fra Mac når jeg forbinder gennem VPN hvor det virker fint på windows (connect to server timer bare ud).

Nogen ideer?
Avatar billede for_pokker Nybegynder
22. marts 2010 - 13:29 #1
Det kunne måske være et dns problem? Har du prøvet at tilgå share via ip istedet for hostnavn?

( Eksempel ip:
\\192.168.0.1\sharenavn\
host:
\\servernavn\sharenavn\
)
Avatar billede reason Nybegynder
22. marts 2010 - 13:40 #2
Ja det virker heller ikke.