Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2010 - 19:05 Der er 137 kommentarer og
1 løsning

Hvor tarvelig kan man være på Eksperten?

Denne bruger har lukket 10 spørgsmål, og selv taget alle point
i de 9, skønt han får hjælp, lukker han bare uden videre.

F.eks. her: http://www.eksperten.dk/spm/905279
Og hele synderigisteret:
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/kasper246

Jeg finder kasper er langt under lavmålet.
Hvad synes du?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
23. marts 2010 - 19:18 #1
Det er den type der ødelægger systemet her og lysten fra folk der gerne vil hjælpe andre.
Efter min mening skulle man ikke kunne dette.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 19:18 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2010 - 19:18 #3
Ja den er ikke god...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2010 - 19:20 #4
#2> 2 ud af 10 spørgsmål er stadig ikke godt nok.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2010 - 19:24 #5
#2 kasper ville give point? Hvor mange minutter gik der inden han
lukkede og selv tog point. Næppe mange.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 19:24 #6
jeg skal vil ikke giv nogen point folk hvor det ikke hjalp eller folk kunne jo bare skrive Et Svar som der også står til løsninger man jo ikke give point til en kommentar
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2010 - 19:26 #7
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 19:27 #8
og får en anden ting hvad fanden skal man med de skide point:)
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 19:28 #9
og der også mange dem hvor har fundet en løsning selv:)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2010 - 19:29 #10
Og "ville give point" lyder noget tamt - hvad kan du bruge det til hvis andre "ville give løsninger" på dine spørgsmål !?!?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 19:32 #11
tjae.... der er vist en der, der ikke helt har forstået hvad Eksperten.dk går ud på!

Jeg plejer selv at skrive det ned i en database når jeg bliver udsat for en som ikke vil give point for en løsning. Og så kan jeg nemlig se at jeg ikke skal hjælpe ham næste gang!

\Dan
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2010 - 19:32 #12
re 8)

Godt spørgsmål.  :-)

Men det er ikke dit problem. Du har tilbudt point for en løsning på et problem. Får du en løsning betaler du de tilbudte point. Hvad svarer vil med point er hans problem. Der er brugere som slet ikke tager imod point. Det er deres valg.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 19:32 #13
ja men kunne i ikke bare bruge systemmen som det er tænkt og for det andet bryder off-line reglerne
2.Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 19:35 #14
ja nemlig arne:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2010 - 19:35 #15
jeg skal vil ikke giv nogen point folk hvor det ikke hjalp

Nu beder du jo selv om det...

http://www.eksperten.dk/spm/905279 - tager point selv, trods mangl. feedback fra dig selv.

http://www.eksperten.dk/spm/905223 - utålmodig!

http://www.eksperten.dk/spm/903847 - lukker uden at skrive løsningen

http://www.eksperten.dk/spm/903745 - du spørger hvor du kan finde billige skiver på http://dk.wesellcd.dk og ender med at købe på www.burnalot.dk

http://www.eksperten.dk/spm/897726 - meget hjælp som nok burde have været belønnet

http://www.eksperten.dk/spm/895366 - du accepterer eget svar. Sandsynligvis lige efter det er lavet!

http://www.eksperten.dk/spm/872685 - kan ikke se hvad Combofix kan gøre ved lige netop det "problem". (E´s reklamer er for det meste også hostet ved adtech.de)

http://www.eksperten.dk/spm/872541 - hvilklen toolbar? Kunne jo være rart for andre der havde samme fejl at vide præcist hvilken ttolbar der er problemet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2010 - 19:39 #16
#3

Er du en privatperson? HVEM er du? tager du direkte skade af dårlig omtale, sådan udenfor eksperten?
Du har bare et brugernavn, og det er alt vi ved om dig.

Det ville være en helt anden sag hvis det var:
Anders And
Andevej 1
Andeby

Altså en navngiven person/firma, der bliver hængt ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2010 - 19:40 #17
Systemet er tiltænkt at spørgerer giver de point som de har udlovet.

Og jeg tror ikke at den regel du henviser til er beregnet på at beskytte dem som ikke giver de udlovede point mod kritik.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2010 - 19:45 #18
Og så er det jo interessant at #6 er lagt som er svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2010 - 19:47 #19
Rettelse til #16:
Det er #13 der skal henvises til.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 19:53 #20
ja har ret i

http://www.eksperten.dk/spm/872541 - hvilklen toolbar? Kunne jo være rart for andre der havde samme fejl at vide præcist hvilken ttolbar der er problemet.

http://www.eksperten.dk/spm/903847 - lukker uden at skrive løsningen
ja fordi jeg ikke fandt en

http://www.eksperten.dk/spm/905223 - utålmodig!
Havde Tralvt skulle ha haft bestilt en harddisk inden i dag men noget jeg ikke desværre pga af nogen "skide" point

http://www.eksperten.dk/spm/905223 - utålmodig!

du har ikke ret i

http://www.eksperten.dk/spm/872685 - kan ikke se hvad Combofix kan gøre ved lige netop det "problem". (E´s reklamer er for det meste også hostet ved adtech.de)
det var en virus som var på alle sider:) jeg var på også min egen hjemmeside og der vidste jeg det ikke var en reklame:)

http://www.eksperten.dk/spm/895366 - du accepterer eget svar. Sandsynligvis lige efter det er lavet!
nej det gjorde jeg ikke:)

http://www.eksperten.dk/spm/897726 - meget hjælp som nok burde have været belønnet
vil ikke hvis det ikke fik det til at virke igen før jeg prøvet at tag det ud og ind igen det var ingen der havde sagt så ingen point

http://www.eksperten.dk/spm/903745 - du spørger hvor du kan finde billige skiver på http://dk.wesellcd.dk og ender med at købe på www.burnalot.dk
sagde ikke de skulle købes der var et forslag

http://www.eksperten.dk/spm/905279 - tager point selv, trods mangl. feedback fra dig selv.
ingen havde skrevet det som svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2010 - 19:56 #21
Vil anbefale inden næste indlæg at læse det du selv skriver.
Det er svært at forstå hvad du mener.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
23. marts 2010 - 20:03 #22
Kan man ikke bare få en admin til at udlukke hans ip, så er den sag ikke længer, når folk bare misbruger dette forum.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 20:04 #23
ja okay:) skal vi bare lukke debatten her:)
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2010 - 20:05 #24
Ja jeg har også svært ved nogle af kaspers formuleringer.
F.eks. http://www.eksperten.dk/spm/905279  - tager point selv, trods mangl. feedback fra dig selv.
ingen havde skrevet det som svar
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 20:39 #25
(Vil ikke blande mig i debatten, da jeg ikke kender omtalte bruger, men vil blot gøre opmærksom på, at i har været meget hurtige til at hamre tasterne i bund. 25 indlæg på blot en halv time!)
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 20:54 #26
Stop hellere dette, inden det kommer til at virke, som en tom kamp om ord, hvor det er irritation der virker fremherskende, evt også på andre brugere.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2010 - 21:13 #27
samsonjens
En tom kamp om ord? Nej du har ikke forstået problemet kerne.
For selvfølgelig er det irriterende, når man får "smækket en dør
i hovedet" når man forsøger, at hjælpe en person, som selv har
bedt om hjælp. Om det er 15 eller 200 point er ganske ligegyldigt.

Og her er fremkommet egentlige argumenter fra kritikerne, som der
kan tages stilling til.
Og de brugere, som ikke vil blande sig, kan jo så bare lade være. Så nemt er det:)
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 21:18 #28
Og de brugere, som ikke vil blande sig, kan jo så bare lade være. Så nemt er det:)

Så gør jeg det :-)
Avatar billede mikaelch Novice
23. marts 2010 - 22:44 #29
så der ingen der havde givet svar så han kunne godkende svaret synes det er yderste mystisk at første skal skrive kommentar og bruger så bage efter skrive du skal skrive et svar så jeg kan godkende dit svar , jeg ved ikke hvorfor at bare alle svar ikke bliver opsat som svar som bruger så selv kunne godkende hvilken var rigtigt
Avatar billede mikaelch Novice
23. marts 2010 - 22:56 #30
kan desuden se det de gamle bruger der har ekstrem mange point der kender dette forum ud og ind og er kommmet ind i vane , vi er nogle der ikke har det samme antal point og vi skal selvfølgelige kende regler med tag da imod en ny bruger og forklar reglerne end blive så gamle sur , det nok mest jer der er lidt på et sidespor , måske er reglerne ikke det bedste måske skulle bruger ikke have mulighed at godkende egen svar og , det er ikke ligefrem smart at skal skrive at når ønsker at godkende et svar skal have feedback fra trådstarter den reglen tror jeg ingen nye bruger forstår
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 01:47 #31
Det er altid godt og kommunikere hvad der er god opførsel til nye. Men det fører jo kun til noget, hvis der er vilje til at høre efter. Subject har jo tydeligt demonstreret i denne tråd, at den vilje ikke eksisterer.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 01:50 #32
Hvis man er sikkerpå at noget er løsningen, så kan man lige så godt smide et svar med det samme.

Men jeg kan ikke acceptere holdningen "Nu har du/I brugt 1-30 minutter på at løse mit problem, men jeg gider da ikke bruge 30 sekunder på at få afsluttet spørgsmålet ordentligt". Hvis ikke man synes at spørgsmålet er væsentligt nok til at man vil bruge tid til at få afsluttet det ordentligt, så er det ikke væsentligt nok til at man kan tillade sig at bede andre om hjælp til det.
Avatar billede Beach Mester
24. marts 2010 - 04:23 #33
mikaelch->#29+30--->
Nu er det mange gange sådan, at det kunne være en rigtig god ide at høre efter hvad de "gamle" siger, inden man bare siger "fuck dig" og indtager en holdning ala "hvad fanden skal man med de skide point:)"

Nu har omtalte bruger jo engang meldt sig på banen her på E med de regler der nu engang er, og så hjælper det jo ikke meget at komme og spille "pop-smart" uden først lige at sætte sig bare lidt ind i hvad det er der sker, og evt. lytte lidt til de gamle rotter inden man bruger en vending som får alle andre til at tro at vi bare er idioter som skal indrette os efter den nye konge!

Det kan godt være at det ikke er så nemt at komme ind og følge de gældende regler fra dag et, men hvor langt kommer man som nyerhvervede spritbilist hos hos det offentlige?

Tror en politimand er ret ligeglad med en bilist der lige har fået sit kørekort og bliver stoppet for at køre rundt i trafikken pive stiv, ...kommer med en forklaring om at han da er ligeglad, eller ...jammen jeg kender jo ikke reglerne da jeg er helt ny! Straffen falder og har fatal betydning for bilisten.

Her på E er det i det mindst ganske gratis både at melde sig på banen og der bliver også set igennem fingerne med en kvejer eller 2 inden man falder på plads og indser at reglerne ikke er helt uden evner.

Men det hjælper ingen at være arrogant og være ligeglad med alle de ting som vi andre sætter pris på, og ligger det til en bruger at have den indstilling så bør brugeren for sin egen selvværdighed efter min mening søge andre græsgange inden man bliver buuet ud. Der er jo stadig af egen fri vilje at være her, og ønsker man det, så må man jo også forsøge at følge den takt og tone som nu engang ligger til grund for stedet.

//B
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 12:57 #34
Husk man kan google hvad der vises i forummet

Husk når det personlig mod en bestemt person er det ikke lovligt ifølge eksperten.dk , jeg læste reglerne , det burde have været denne klaret over e-mail eller du havde anmeldt bruger , dette høre ikke hjemme i forummet , med direkte person angreb , dette her  skal klares , ved du anmelder bruger og bruger får af vide du har overtrådt reglerne at du overtræder reglerne , ved at oprette denne tråd viser hvor svært de er at følge hvor svært tror du så ikke det er for en ny bruger.

Husk vi skal hjælpe hinanden vis du endelige skulle oprette tråd skulle du ikke skrive , navnet med oprette en tråd hvor du gør opmærksom på reglerne og de skal overholdes og skrive til person hvordan man opføre sig på dette forum , med gør det ikke online så overtræder du regler for man må ikke køre direkte person angreb ifølge regler

Denne tråd viser tydeligt at alle selv gamle og ny bruger har svært , ved at overholde reglerne til punk og prikke

Jeg håber fremover du prøver at skrive til person hvad denne har gjort forkert ,for vis dette  bliver måden fremover man udstiller ny brugers fejl  , og så er det sådan set ligegyldigt man selv overtræder reglerne , for nu gang er de gamle nok mere inde i reglerne og de hjælper selvfølgelige ny bruger

Nedenstående her lidt om regeler

Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

Derved viser denne tråd hvor tarvelig man kan være , for trådstarter har jo oprette indlægget
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 13:50 #35
mikaelch du har 110% ret :) dejligt der nogen på som dig:D
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 14:27 #36
mikael>

Som jeg allerede skrev i tilbage i #17, saa vil jeg tro at den regel drejer sig om irrelevante off-topic kommentarer. Jeg kan ikke forestille mig at den skal beskytte dem der ikke kan finde ud af at opfoere sog ordentligt mod kritik.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 14:28 #37
Fortsat:

Hvis man kunne anmelde ham og han blev sparket ud, saa var der ingen grund til at oprette traade, men det er mit indtryk at IDG ikke har bemandingen lige p.t. til effektivt at behandle den slags. Saa maa vi jo forsoege at forklare ham det.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 15:00 #38
man behøver ikke sparke ham ud , ved at skrive e-mail til ham , det er  almindelig at tage hensyn til hinanden

i kunne skrive en e-mail , i behøver ikke smide ham ud .

for vis i ikke skal overholde reglerne hvorfor skal vi ny så overholde dem  tænker sikker nogle , når de kommer ind fra google  på denne side, i skal  "hjælpe" ny bruger med at overholde regler ,jeg ved ikke godt det ikke er jeres opgave , med når i nu direkte overtræder dem ved at udstille en person med navn i forummet overholder i ikke reglerne , i skal prøve at stå som forbilledet for os andre ny  ,dette ved godt ikke er jeres opgave , den har jeg påtaget mig at forklare at reglerne gælder for begge partner .

i kunne oprette en tråd der siger hvilken tone man køre på forummet , med i må ikke nævne navne , da det overtræder forummets regler

man laver ikke en tråd som overtræder reglerne , som denne tråd gør

Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

Derved viser denne tråd hvor tarvelig man kan være , for tråd starter har jo oprette indlægget , med det kan være svært både for nye og gamle bruger ikke at overtræde reglerne , har vi lært ved denne tråd
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 15:10 #39
Man kunne godt have sendt en diskret email.

Men givet at et subjekt klart har givet udtryk for at det ikke var uvidenhed om reglerne men fordi han er ligeglad, saa ved vi jo at det ikke have foert til noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 15:12 #40
At der er nogle af dem gamle som overtraeder reglerne er dit postulat.

Jeg har forklaret hvorfor jeg ikke mener at det er tilfaeldet.

Det har du saa valgt totalt at ignorere og bare gentage paastanden.

Det overbeviser naeppe nogen.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 15:20 #41
Ja det er netop et problem, som arne_v her påpeger.
Det nytter jo ikke, at anmelde nogen, hvis der ikke er nogen, som
har tid til at tage sig af anmeldelsen. Og der er ikke nogen Admin.
for tiden. Og da seriøse bruger på E. ikke kan acceptere kaspers
handlemåde, fandt jeg denne fremgangsmåde nødvendig.

mikaelch
Du har misforstået debattens emne. Det handler om den måde vi behandler hinanden på her på E. og ikke om pointsystemet skalafskaffes. Det er et andet spørgsmål.
Desuden forstår jeg ikke din uvilje mod:"de gamle bruger der har ekstrem mange point" Du har nævnt det før, i en anden tråd, sådet er åbenbart noget som irriterer dig.
Men husk nu bare på, de som har ekstremt mange point, har gjort
sig fortjent til dem, ved at hjælpe andre. Så det behøver du da
ikke at ærgre dig over.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 15:30 #42
vis facon i vil køre på det med at udstille personer og selv overtræde reglerne er , ved direkte køre person angreb er i medvirkende til ny bruger ikke opretter sig når de google , så derved tror jeg det bedste i siger undskyld til Kasper at i overtrådte reglerne ved at ligge ud navn i tråden , tror dog Kasper kender reglerne nu , med jeg tror også der mange der får den opfattelse at i er ophøjet over forummets regler , vis de google dette her , jeg tror ikke egentlige i ved hvad i har gjort ved at gøre denne tråd online og udstille Kasper på denne måde og hvor 100 nye bruger eller  mere måske  der går tabt ved denne tråde , jeg tror ikke i har fatte hvad i har starte og hvad bare en tråd med negative tone kan gøre ved dette forum jeg er godt og grundig gal
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 15:33 #43
ved god i har ekstrem mange point med derfor behøver i ikke overtræde forummets regler

udsnit af eksperten regler her

Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

som ser må ikke køre i direkte med person angreb , skriv en e-mail
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 15:36 #44
Jeg kan ikke helt se problemet.

Vi kan vel opdele de nye brugere du snakker om i 2 kategorier:

A) dem som ikke har til hensigt at melde tilbage i spoergsmaal eller har til hensigt at beholde point selvom de faar svar

B) dem som har til hensigt at foelge reglerne og bruge E som det er tiltaenkt

Kategori B har ingen som helst grund til at blive skraemt vaek - de er jo ikke i farezonen.

Kategori A vil muligtvis blive skraemt vaek. Og det vil IDG maaske nok vaere kede af. Men mange her vil graede toerre taaerer over det.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 15:39 #45
Og fordi du gentager det regel citat 10 gange, saa overbeviser du ihvertfald ikke mig om at det betyder at man kan opfoere sig som man vil, fordi reglerne forbyder kritik af daarlig opfoersel.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 15:41 #46
Nu kan man jo altid diskuetere hvad der er god tone naar man skal forklare nogen om reglerne.

Du tror paa den direkte email som en mere produktiv metode.

Det goer jeg ikke, men det er et fair synspunkt.

Vil du paatage dig at emaile lidt med Kasper og faa tingene ordnet og saa melde tilbage her?
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 15:47 #47
har ingen uvilje mod gamle bruger med sikkert er der nogle der har jer som forbilledet .
vis mener det ikke hjælper at skrive , så skriv , for ingen må overtræde regler vis i mener efterfølgende han ikke retter sig efter reglerne anmeld ham .

vis i må køre frem med navn som overtræder forummets regler er , i ligeså gode om det .

at du nævner dem der køre forummet ikke er aktive er et stort problem , med derfor skal du ikke overtræde reglerne , det vil bare medføre endnu mere kaos , jeg ved ikke hvad vi skal gøre , vis i har skrevet til ham og anmeldt ham og intet sker , ja så er der ikke noget at gøre , det gør det ikke ligefrem bedre at i  også overtræder reglerne
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 16:00 #48
okay kan se han lige frem har svaret samme dag og givet sig selv point , det er for hurtigt at reagere af ham med han er ny bruger , ved ikke om i har skrevet til ham , der plejer jeg at give at 14 dage til andre at svare at de kan godkende med har kun et par gange givet point selv.

forstår godt i sure

med kan også se i ikke har skrevet et lille råd i tråden hvordan man gør normalt , så var alt dette her måske undgået , dette ved jeg ikke
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 16:07 #49
Jeg tror overhoved ikke på, at denne lille debat skræmmer nogen
fra at oprette sig som bruger på E. hvis han/hun har et problem
og ønsker gratis hjælp.
Hvad er argumentet for det? Hvis nogen potentielle brugere ser
dette her - hvad der er temmelig tvivlsomt - Vil de jo bare se,
at en bruger  - de ser bare brugernavnet, men aner ikke hvem det er - bliver kritiseret for at behandle de som forsøger at hjælpe
ham tarveligt. Det kan næppe skræmme nogen.
Forøvrigt strømmer det stadig ind med nye brugere. Se selv efter.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 16:09 #50
Hvad er det for snak om kasper som ny bruger? Han er ikke ny, han
har været bruger på E. i et helt år.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 16:12 #51
Hvis jeg ser nogen tage point tilbage selvom der er givet rimelig svar, saa plejer jeg at smide en kommentar a la "Hvorfor tog du selv point her?" i selve traaden.

Det kan resultere i 2 reaktioner:
- "jeg er da pisseligeglad!"
- "ups, hvad kan jeg goere ved det?"

Cirka i 50%-50% fordeling.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 16:15 #52
Tidspunkt for indmeldelse er ikke altid et godt maal for gammel/ny.

Det afhaenger ogsaa lidt af omfanget og typen af aktivitet.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 16:17 #53
han har ikke været aktive ret meget i dette år derved ny bruger ,du kan godt have være været opret for 10 år siden med når du ikke er aktive og bruger forummet ret meget kender dem der bruger forummet mere , det er ren logik , med alle skal selvfølgelige ligevel hvad kende reglerne
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 16:22 #54
re #51)

Og jeg skal ioverigt understrege at pind nummer 2 resulterer ikke i bad feelings fra min side. Dengang der var Karma paa E gav jeg altid god Karma, for dem som "saa lyset".
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 16:22 #55
#53 det er jo ikke sandt.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/kasper246
Desuden er reglerne stadig de samme.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 16:31 #56
husk når skriver hvorfor du ikke giver point skriv at du vil hjælpe person ,  huske ikke et eneste negative ord

hvad jeg skriver vis folk giver hurtige point

fandt du spørgsmålet i tråden ?, vis du ikke fandt kan du give point som en påmindelse de hjalp dig lidt et point eller du kan lige prøve at skrive en ekstra gange igen at du ønsker et bedre svar om du , påminder det ekstra gange , det vil vi alle blive for glade for  du kan næste gang udbyder spørgsmålet mere  og vi vil alle hjælpe dig med feedback.

huske altid positive også over for de negative de bliver godt nok flove at de lukker spørgsmålet i hvert fald de fleste
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 16:32 #57
Jeg synes ikke at det er saa vigtigt om han er ny eller halvny eller har vaeret med siden E blev oprettet.

Alle kan have misset en regel eller have haft hovedet under armen en dag og lavet noget som man godt ved ikke var det rigtige.

Det store spoergsmaal er hvordan man haandterer situationen, naar man bliver gjordt opmaerksom paa det.

"Ups - sorry - jeg skal nok goere det bedre en anden gang - kan vi goere noget ved det som allerede er gjordt" versus "fuck jer spassere - jeg goer som det passer mig".
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 16:43 #58
mikaelch
Der er da vist sløjfe på det bånd du kører her:)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 17:17 #59
-> #41

Én eller anden form for moderation er her altså stadig:
For en uges tid siden, oprettede jeg et temmeligt "ledende spørgsmål" om de animerede Txxxa-reklamer - der hærgede på det tidspunkt.
- Men dét forsvandt som dug for solen, efter et par minutter...
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 17:23 #60
Man burde også kunnegå ind på en spørger, og se hvad han har tjent point på.

Ved at svare på egne spørgsmål, eller indtjent på andres spørgsmål.

Ikke de optjente 5 point, som man man får hver dag man logger sig ind om dagen.

Jeg har egentlig ikke tænkt over point, men det er da meget sjovt at gå sine gamle tråde igennem, og se at mange faktisk lukker af, og tager point, uden nogen grund, syntes specielt det blev slemt efter Eksperten blev lavet om, og vi åbentbart blev `integteret`.

:-)
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 17:38 #61
ikke eneste af de alle tråde han har lukket hurtigt er i vejledende om reglerne og giver positeve feedback , så han bliver flov , oveni i disse 2 her er i direkte negative

http://www.eksperten.dk/spm/895366

en gang man kommer til at bande mister man meget af troværdighed fremover

http://www.eksperten.dk/spm/905279

husk være positive selv og hjælpe person så meget som muligt
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 18:27 #62
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 18:36 #63
Helt ærligt. Brugeren har optjent 1800 point. 9 spgs. af 200. Han har selv oprettet alle 9. Han er gentagne gange blevet gjort opmærksom at det er en uheldig opførsel, jvr. ekspertens regler og etik. Ufortrødent fortsætter han med oprette og besvare selv.

Det er da fint at tage de uvidende i hånden og hjælpe dem på vej, men at fortsætte med det i hans tilfælde og ovenikøbet forsøge at forsvare det mod rettelig kritik er da lidt for naivt. Manden er je helt bevidst om det han foretager sig og ønsker ikke at rette sig efter forumets regler. Kom nu videre.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 19:30 #64
Mange tak til bidragsyderne i denne lille debat:)
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 19:30 #65
jeg  har ikke tråden hvor i giver positive feedback og siger sådan er reglerne i venlig tone og linker til dem,

hvem tager nogle seriøse der bruger bandeord . Og ikke udviser  viser en almindelig venlig tone , over for dem der laver fejl ,

kan være bevidste gøre dette her  , med det retfærdiggør ikke de bruger bandeord og ikke giver positive feedback , det står der i reglerne man skal gør , for vis man begynder selv i en  hård tone bliver det mudderkastning
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 19:32 #66
Ps. Men hvis nogen har mere på hjertet, er der selvfølgelig
stadig mulighed for at skrive.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 19:48 #67
Gør sådan her næste engang en overtræder reglerne laver fejl

skriv uden bande ord

skriv kun i venlig tone

give positive feedback

links til reglerne

lave et kort udsnit af dem

lige vel hvad den skriver tråden og gør skriver i positive ord tilbage , i skal vise i er de voksne og ingen tager nogle seriøse der bruger bandeord mv.

Måske kunne denne tråd have været undgået vis i havde skrevet på en anden måde , i debattere , dette ved jeg ikke , tit vis man skriver positivt , sker der en hele anden udvikling
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 21:05 #68
Det er jo en hypotese.

Men hvor demonstrerer du ikke at den virker i en af traadene?
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 21:27 #69
samtlige tråde ser jeg ikke et link til regler og denne tråde bruger i bandeord http://www.eksperten.dk/spm/905279 , der næppe mange der tager nogle seriøse der bruger den tone .

Godt råd fremover gør sådan her
kør max positive tone skriv om reglerne , så går det sikkert bedre er i hvert sikkert og i har også 100 % jeres på det rene ,  i har linket til reglerne i laver i  totalt korrekt vejledning til ham der har lavet fejlen , der skal ikke været en eneste tvivl om i har ret , når i skriver ,

super kort det kan du være ikke bekendt , suk sådan gør man ikke mv. er ikke konstruktiv kritik
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2010 - 21:47 #70
Lad os se dig demo'e effekten!
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 21:58 #71
mikaelch
Som jeg allerede skrev i #58 der er sløjfe på det bånd du kører.
Eller sagt på en anden måde. Du kører i ring, og gentager det du
allerede har skrevet igen og igen og igen. Find på noget nyt, eller stop båndet.
Avatar billede mikaelch Novice
24. marts 2010 - 22:10 #72
jeg ved ikke om du har forstået mig ? vis der noget du ikke forstår så vi fremover kan undgå dette her .

for der er ekstrem stor chance at han havde forstået første gang vis i bare havde linket til reglerne mv.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 22:53 #73
arne_v
Se venligst i din postkasse:)
Avatar billede mchlbk Praktikant
24. marts 2010 - 23:14 #74
Hold da op en lang debat, det var vist noget der kunne få sindene i kog. ;-D

Idé: Kunne man forestille sig at supplere pointsystemet med en "karma-score"? Pointsystemet er jo tydeligvis ikke tilstrækkeligt når det kommer til medlemmer, som ikke betaler de points, de skylder.

Eksempelvis kunne systemet udformes som en farveskala fra rød til grøn, baseret på brugeres vurdering af medlemmet. (Eller antal streger af max 3 eller lign.)

Det var bare en strøtanke, ved ikke om det er noget at arbejde videre med...
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2010 - 23:29 #75
Et karma system. UHA-UHA! Jo jeg kan da godt forstå dit forslag.
Men det har vi haft, og du kan ikke gøre dig begribelig hvor det
blev misbrugt til at svine brugere til. Og brugerne kæmpede i
årevis for at blive af med det.
Dengang kunne man godt nok skrive i det, og det kan man jo ikke
i dit forslag, men jeg tør forsikre dig, at nogle brugere straks
ville drøne andre op i det røde felt, uden seriøs grund, og så
ville der for alvor blive ballade - igen. Så selv om dit forslag
med karma, er bedre end det gamle, så går det bare ikke:)
Avatar billede mikaelch Novice
25. marts 2010 - 00:07 #76
Det kræver det nok liver mindste lige så kompliceret som det bruger på amino.dk lige nu bruger kan se hvem kan minus og plus , du kan kun give 5 stemmer om dagen.

desuden har de disse her ting

du kan ikke godkende  svar´selv

alle opretter indlæg som spørgsmål

du godkende hvilken er korrekt tråd starter

forkert svar kan  , der skrives begrund det , hvorfor godkendt svar forkert

alle indlæg kan anmeldes

der moderat der holder øjne

du kan abonner på indlæg

alle debatter låse ½ år gamle

alle tråd kan lukkes

du har egen blog side

hvorfor får dette forum ikke nogle af disse ting det ville gøre det bedre for alle

Har desuden ikke fået e-mail fra jer vis det var mig i sendte til ?
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. marts 2010 - 00:26 #77
Re Karma-ideen: Nej det skulle jo helst ikke føre til mere bøvl, så er vi jo lige vidt.
Avatar billede mikaelch Novice
25. marts 2010 - 00:35 #78
ser det som en udmærket ide da man jo kan se hvem har givet plus og minus og man kan max give 5 om dagen

vis man også følger hvad det forum amino.dk  kan tråd starter ikke godkende sine egne svar .

alle debattere lukkes efter et ½ mv

en ting er sikker det vil fungere bedre end det gør dette her system som der er lige nu på eksperten.dk
Avatar billede off-line Nybegynder
25. marts 2010 - 00:36 #79
Ja:)
Avatar billede Beach Mester
25. marts 2010 - 03:34 #80
Selv om E stadig kan gøres bedre så syntes jeg da at det all-round køre ganske fint efter de forhold som vi nu har.

Til tider kommer der bare nogle ind i systemet som ikke vil eller kan acceptere den måde som tingene kører på, og så er det for hulen da ikke forkert at der er nogle der prøver at rette op på tingene til de flestes tilfredshed.

Det her ikke en brik at gøre med hvor mange point man har, eller hvor mange år man her været med her på E, men et ? om etik og moral og det at følge de regler der nu engang findes.

At det så ret ofte hænger sammen, at folk med mange point sammenlagt med tiden de har virker her på E, er en snak som et eller andet sted bør respekteres på den ene eller anden måde. Der er vel en grund til at man har fået mange point (mange brugere der har været glade for hjælp) og tiden man har været aktiv bruger kan da også kun give et praj om at man da bare ved lidt om hvad der røre sig.

---

Én bliver ved og ved med at ref. til Google hvilket skulle være et "kæmpe" problem og noget med at hænge andre ud offentligt???

Sorry, men den ka jeg sgu (jeps, elsker at bande på den gode måde) ikke få til at blive en bagdel for E.

1/ Hvis en kommende bruger googler sig til denne tråd, så kan personen jo se at man ikke bare kan komme ind og forsøge at spamme E med en masse støj, uden at der er nogle der forsøger at stoppe det.
2/ Hvis en uvildig søger på data om en person, så er der jo ikke meget at komme efter da E jo ikke offentliggør persondata med mindre man selv giver tilladelse til dette. Man vælger selv profil-navn og det kan da ikke bruges til meget.
3/ Hvis man føler sig "hængt ud", så er der jo intet til hændre for at man kontakter IDG og beder dem om at træde til.
4/ En sund debat kan aldrig gå hen og blive et personangreb så længe alle kan gemme sig bag div. alias som kun kan ref/kendes af ens IP og IDG som med garanti ikke vil sende oplysninger ud i det offentlige.

Der vil altid være mulighed for at gøre E bedre end det er i dag, men som tingene er nu, så må vi leve med det vi har, ind til der kommer nye tiltag fra IDG. Kan man ikke indordne sig under disse forhold så står det alle frit for at forlade sitet... Der er ingen der tvinger nogen til at blive:-)

Modsat så står det så også mig frit for at brokke mig helt og aldeles offentligt hvis der er elementer af E der ikke virker efter den måde som jeg (og andre) mener det skal køre på!

Jeg vil stadig blive ved med at reagere på personer som ikke følger de egentlig ret simple regler, og den ret SKAL da være til stede. Hvis det ikke er "lovligt" at brokke sig over noget, så er det jo nærmest Kinesiske tilstande, hvor det offentlige jo uden at blinke, forsøger at lukke google og alt andet som de mener kan skade offentligheden.
Håber skisme ikke der er nogle her på E der har en tankegang der ligner den model:-(

Hmm... Jeg er meget uenig med min. 2 elementer her i tråden, men gud ske tak og lov for at det er min ret at komme med min mening uden at jeg bliver sendt på dødsgangen. Dejligt at komme af med sin mening uden at der er nogle der melder mig til politiet. Skønt at der findes et E hvor man pænt kan kan diskutere ens chefs (E) maskine uden at man bliver sendt til offentlig hængning førstkommende festdag.

Jeg har det lidt sådan, at kan man ikke acceptere tingenes tilstand så kan man enten brokke sig og risikere få verbale tæsk, eller man kan fordufte og lade det ligge som et kapitel af ens E-historie som der ikke skal bruges mere tid på.

Jeg vi stadig glæde mig over min ret til at forsøge at stoppe personer som jeg ikke mener kan følge de retningslinjer der findes. Mener andre så ikke at jeg har ret, så står det alle frit for at hjælpe mig på rette vej *S*

//B
Avatar billede mikaelch Novice
25. marts 2010 - 13:12 #81
de fleste bruger sit eget rigtigt navn

man kan oprette en ny konto med ikke sit navn i fordi man synes ikke vil hænges offentlige ud som han hængte Kasper ud

som du ser i indlægget giver ikke de feedback om han overtrådt nogle regler hverken linker , eller skriver citat , vis det ville hjælpe havde de gjort de skriver med ord  suk , hvad fanden er mening , altså ingen konstruktive vejledning i reglerne , vis det er måden at hjælpe på de gjorde de par gange ,i sådan nogle problemer , derfor skriver jeg en del , indtil jeg er sikker på de forstået hvordan man skriver

lav link til regler

snak gode tone

give citat til regler lige vel hvad snak pænt og positivt

skriv ikke hvad fanden mv. kom med et indlæg der forklare ham reglerne og bare tror i er sur , som enhver ville tro derved tror jeg det , bedste de havde anmeldt problemet da ikke løste det på korrekt måde så han hurtigt havde forstået jer
desuden har de disse her ting

Okay de hænger ham ud og de ikke engang de tråde henviser vidste de skrevet en links mv. til reglerne

normalt folk der bare skriver hvad er mening vil folk normalt tænke han er sur , nå det samme næste gang igen , så findes der kun sure folk tænker han, vis de ville hjælpe havde de skrevet links mv. til reglerne
Avatar billede sandra94 Nybegynder
26. marts 2010 - 13:08 #82
ja mikaelch. jeg vil give dig ret men. jeg synes i skulle gi Kasper en stor undskyldning!!
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2010 - 13:24 #83
sandra94 >> Hmmm, du har været oprette som bruger på Eksperten i 46 min. og mener allerede at vide hvordan man bør gebærde sig på sitet?
Det virker altså ikke særlig troværdig.....
Avatar billede sandra94 Nybegynder
26. marts 2010 - 13:31 #84
altså ifølge hvad jeg har kunne læse, er jer som tarvelige. og i måtte erkend at i også har lavet fejl ved at lave den tråd  og bryde reglerne. sige undskyld til Kasper. sikker på han ikke gør det igen. og i kunne jo være lidt mere venlige, og som mikaelch siger lyder i jo sure når i skriver det på den måde end at hjælpe ham
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2010 - 14:18 #85
sandra94  alias mikaelch
Når man formulerer sig så dårligt som du gør, bliver man straks
røbet som dobbelt (tre dobbelt ?)bruger. Og du skriver om reglerne. LOL.
Avatar billede sandra94 Nybegynder
26. marts 2010 - 14:36 #86
dobbelt bruger??? er ny bruger... og ja jeg er ordblind.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2010 - 14:58 #87
Jag vil gerne gøre det helt klart, at jeg ALDRIG kunne finde på at
kritisere nogen for at være ordblind.
Det jeg mener er blot, at du gennem din manglende formuleringsevne
røber dig selv som dobbeltbruger. Selve det at du er dobbeltbruger,
er jeg ligeglad med, men når du misbruger det til en falsk støtte
til dine egne synpunker, så er det yders kritisabelt. Og set i lyset
af det du har skrevet, er det også direkte hyklerisk.
Avatar billede lockmedown Nybegynder
26. marts 2010 - 15:14 #88
De Point man giver ud bliver vel trykket fra sine egne ikk?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 15:18 #89
Ja. Det er ligesom konceptet. Ligesom naar du giver en haandvaerker en check, saa forsvinder pengene ogsaa ud af din konto.
Avatar billede lockmedown Nybegynder
26. marts 2010 - 15:22 #90
jeg mener bare vis man selv har fundet ud af det synes jeg det er okay at lukke den og tag pointene igen
'
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 15:30 #91
hun er sku ikke dobbelt bruger men min bedste veninde som gerne ville ind og sige sin mening om det her. men så kommer du straks kommentere at hun dobbelt bruger. når hun ikke er det sku synd for hende håber andre forstår os og man kunne godt bruge det råd som mikaelch sagde de ville ha hjulpet mig.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2010 - 15:39 #92
Ikke det? Det er dog temmelig mærkelig det her. Eller er det?
Jeg har lige set på spørgsmål fra lockmedown. Denne bruger er
åbenbart også ordblind og har den samme dårlige vane med, at
udlove point og derefter tage dem selv.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/lockmedown
Du tager fejl, hvis du tror du bare kan tage røven på os, som har
været længe på Eksperten:(
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2010 - 15:45 #93
Hvor er det dog synd for mikaelch, at kasper249 bander sådan. LOL.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 15:48 #94
Velkommen til Sandra

Alle har ret til at være med.

Havde det  nu ikke været klogere at følge mit råd #26 inden det blev til en tom snak om ord og mudderkastning.

Jeg tror, alle har forstået nu, at man lukker et spørgsmål ved at spørge efter et svar til den/de der har løst  problemet eller ved at selv at lægge et, når man selv har løst problemet eller det ikke kan løses :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 15:49 #95
re #90)

Hvis spoergsmaals opretter selv har postet en loesning som den foerste er der naeppe nogen som vil brokke sig over at vedkommende selv tager point.

Men igen forklaring eller diverse lamme forklaringer om "jeg har ikke brug for det laengere", "jeg havde selv fundet det men har bare ikke faaet det postet" etc. duer ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 15:51 #96
re Sandra)

Selvom vi nu tager alt for pålydende, så er støtte fra "bedste veninde" ikke nogen særlig god indikation for en objektiv vurdering.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2010 - 15:56 #97
Jeg tror, alle har forstået nu, at man lukker et spørgsmål ved at ...

Tro er godt, men jeg ser ikke nogen som helst tilkendegivelse fra Kasper om at han har set lyset.

eller det ikke kan løses

Jeg vil mene at et svar om at noget ikke kan lade sig goere et et gyldigt svar (forudsat at der er en god forklaring paa hvorfor det ikke kan lade sig goere med) som skal have point.

Ellers er det da synd for de spoergere som spoeger om noget, hvor der er 25 som ved at det ikke kan lade sig goere, men fordi de ikke faar point for at forklare det, saa lader de den stakkels spoerge sidde og kaempe i dagevis/ugevis med et uloeseligt problem.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 15:56 #98
# arne-v  Jeg mener denne debat har ændret sig og ser ikke ret mange indlæg, der symboliserer objektiv vurdering.

Derfor blandede jeg mig en gang til.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 16:02 #99
# 97 arne-v  Helt enig

Selvfølgelig hører der em forklaring på løsningen med, hvis man selv lukker spørgsmålet
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2010 - 16:08 #100
Egenlig havde jeg opgivet denne debat. Men jeg skal gerne indrømme,
at det har en hvis underholdningsværdi, at se brugeren X med
"Skæg og briller" udgive sig for forskellige brugere, som kommer
ham til undsætning, med krav om undskyldning for den kritik, som er rettet mod ham *G*
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2010 - 21:33 #101
Jeg hænger kun på denne debat, fordi at, som arne_v skriver:
Tro er godt, men jeg ser ikke nogen som helst tilkendegivelse fra Kasper om at han har set lyset.

Så snart han erkender at han har båret sig uheldigt ad, er jeg af debatten.

sandra94> det er kasper der har et problem med reglerne. Ikke os. Han er "kun" en virtuel bruger, uden krop, navn og substans, så ham kan vi ikke lave personangreb på.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 21:39 #102
Så snart han erkender at han har båret sig uheldigt ad, er jeg af debatten

Så tror jeg du kommer til at hænge på meget længe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2010 - 21:42 #103
;)
Avatar billede mikaelch Novice
26. marts 2010 - 22:09 #104
jeg tror Kasper har lært reglerne nu at kende  , i kunne bare have linket til reglerne og lavet et citat omkring regler i tråden , i stedet for at skrive suk han .gør det igen

Har læst tråden forstår i ikke vil linke til reglerne og ikke skrive citat ? , med bare vil brokke , ja så havde det bedste været at anmelde ham for i ville ikke bruge tid på at forklare reglerne .

Og han havde sikkert ikke ændret vis jeg ikke havde blandet sig , for det var mig der forklaret det var brud på reglerne

Bare så ved fremover i vil hjælpe bruger når de overtræder reglerne , med henvisninger og citat af reglerne og forklare ikke det på en facon så man ikke virker over de andre

problemet er meste i ikke gave den korrekt hurtige information , med link til reglerne mv. så var problemet nok løst af sig selv
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2010 - 00:35 #105
mikael>

Som jeg allerede har skrevet FLERE gange, så synes jeg at du skulle prøve din metode overfor Kasper og se om den virker.
Avatar billede mikaelch Novice
27. marts 2010 - 00:55 #106
det kun jer vi kan ændre jeg tror han forstået med næste gang der kommer  , en der ikke kender reglerne ,gider heller ikke bruge jeres tid på at linke til reglerne og lave citat af regler .

så kommer der det samme igen suk han gør det mv.

i kunne ligeså anmelde indlægget , for  hvem tror på jer , når svare så korte , for ingen tror på en der  skriver, suk sådan gør han

ved godt man skal kende reglerne , med det hjælper jo ikke lige frem , at folk tror på jer at i skriver så kommentar så korte som ,

hvad fanden er mening . F.eks. Hvordan skal lige sådan et kommentar hjælpe ham ?

nu starte i denne tråd for at hjælpe , med uden oveni igen uden at linke til reglerne , som han har brudt  , denne tråd har i altså ikke ment som en hjælp til ham igen

derfor forsætter jeg indtil jeg er sikker på næste gang der kommer sådan et indlæg overtrædelse af reglerne  at i henviser til regler og laver citat af dem , i stedet for de korte indlæg i laver
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 01:29 #107
Her linker arne_v til reglerne:

arne_v - Skrevet tir. d. 23. marts 2010 kl. 19:26:53| #7
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

Hvor udtrykker kasper246, enten direkte eller indirekte, at han agter at overholde dem?

kasper246 - Skrevet tir. d. 23. marts 2010 kl. 19:18:25| #2

kasper246 - Skrevet tir. d. 23. marts 2010 kl. 19:24:41| #6
jeg skal vil ikke giv nogen point folk hvor det ikke hjalp eller folk kunne jo bare skrive Et Svar som der også står til løsninger man jo ikke give point til en kommentar

kasper246 - Skrevet tir. d. 23. marts 2010 kl. 19:27:03| #8
og får en anden ting hvad fanden skal man med de skide point:)

kasper246 - Skrevet tir. d. 23. marts 2010 kl. 19:28:08| #9
og der også mange dem hvor har fundet en løsning selv:)

kasper246 - Skrevet tir. d. 23. marts 2010 kl. 19:32:35| #13
ja men kunne i ikke bare bruge systemmen som det er tænkt og for det andet bryder off-line reglerne
2.Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

kasper246 - Skrevet tir. d. 23. marts 2010 kl. 19:35:44| #14
ja nemlig arne:)

kasper246 - Skrevet tir. d. 23. marts 2010 kl. 19:53:58| #20
ja har ret i

http://www.eksperten.dk/spm/872541 - hvilklen toolbar? Kunne jo være rart for andre der havde samme fejl at vide præcist hvilken ttolbar der er problemet.

http://www.eksperten.dk/spm/903847 - lukker uden at skrive løsningen
ja fordi jeg ikke fandt en

http://www.eksperten.dk/spm/905223 - utålmodig!
Havde Tralvt skulle ha haft bestilt en harddisk inden i dag men noget jeg ikke desværre pga af nogen "skide" point

http://www.eksperten.dk/spm/905223 - utålmodig!

du har ikke ret i

http://www.eksperten.dk/spm/872685 - kan ikke se hvad Combofix kan gøre ved lige netop det "problem". (E´s reklamer er for det meste også hostet ved adtech.de)
det var en virus som var på alle sider:) jeg var på også min egen hjemmeside og der vidste jeg det ikke var en reklame:)

http://www.eksperten.dk/spm/895366 - du accepterer eget svar. Sandsynligvis lige efter det er lavet!
nej det gjorde jeg ikke:)

http://www.eksperten.dk/spm/897726 - meget hjælp som nok burde have været belønnet
vil ikke hvis det ikke fik det til at virke igen før jeg prøvet at tag det ud og ind igen det var ingen der havde sagt så ingen point

http://www.eksperten.dk/spm/903745 - du spørger hvor du kan finde billige skiver på http://dk.wesellcd.dk og ender med at købe på www.burnalot.dk
sagde ikke de skulle købes der var et forslag

http://www.eksperten.dk/spm/905279 - tager point selv, trods mangl. feedback fra dig selv.
ingen havde skrevet det som svar

kasper246 - Skrevet tir. d. 23. marts 2010 kl. 20:04:03| #23
ja okay:) skal vi bare lukke debatten her:)

kasper246 - Skrevet ons. d. 24. marts 2010 kl. 13:50:30| #35
mikaelch du har 110% ret :) dejligt der nogen på som dig:D

kasper246 - Skrevet fre. d. 26. marts 2010 kl. 15:30:48| #91
hun er sku ikke dobbelt bruger men min bedste veninde som gerne ville ind og sige sin mening om det her. men så kommer du straks kommentere at hun dobbelt bruger. når hun ikke er det sku synd for hende håber andre forstår os og man kunne godt bruge det råd som mikaelch sagde de ville ha hjulpet mig.

#mikaelch, kunne du ikke fortsætte, indtil du er sikker på, at kasper246 overholder reglerne næste gang?
Avatar billede Beach Mester
27. marts 2010 - 05:15 #108
Sikken en masse jer er gået glip af de sidste 24 timer... Fandens også at alt det arbejde tager alt min fritid.

Ovenstående får mig straks til lige at ref lidt over hvad vores allesammens kære mikaelch skriver lidt om i #81
Citat:
skriv ikke hvad fanden mv. kom med et indlæg der forklare ham reglerne og bare tror i er sur , som enhver ville tro derved tror jeg det...

Nu vil jeg ikke hænge mig i detaljer mht. hvordan du formulere dig, men går ud fra at du mener at vi her på E ikke må bruge bandeord da dette kan tolkes som om jeg er sur.

Jeps, det er virkelig også det jeg giver udtryk for i mit første kapitel, jeg er rigtig sur over at mit job tager alt min fritid og må simpelthen prøve at lade det gå ud over en eller anden.

Sorry venner, men det er sgu den måde jeg udtrykker mig på, og absolut ikke et udtryk for min sindstilstand eller andet. Det er kun sagt med en smil på læben, og kan man ikke læse hvad der står så må man i lære ude i den virkelige verden hvor den slags ord for det meste ikke er ment som om man er sur.

Nå, men det jeg igen falder over er, at nogle bliver ved med at hænge sig i det at hænge nogle ud. Jeg var sgu da godt nok ved at pisse i bukserne (ups, er det også et bandeord, et udtryk for at jeg skal på lokum, eller et talemåde?) over at læse at den stadig ikke er sivet ind på lystavlen.

Citat fra selv samme mikaelch i #81
de fleste bruger sit eget rigtigt navn

Øhh... Jeg har da aldrig set at der er nogle der bruger sit fulde navn her på E som på nogen måde kan bruges eller misbruges på nogen måde.

Vi fortsætter lidt med citater fra samme indlæg:
man kan oprette en ny konto med ikke sit navn i fordi man synes ikke vil hænges offentlige ud som han hængte Kasper ud

Nu har jeg igen lidt svært ved at læse hvad du skriver, men går ud fra at nu mener at man kan oprette en profil her på E hvor man valgfrit kan vælge om man vil bruge sit eget navn eller ej.

Nu har det altså ikke den store betydning om omtalte Kasper bruger navnet Kasper eller om han havde kaldt sig svampeBob. Der er da ikke nogen i denne verden der ud fra de 2 navne kan finde frem til den virkelige Kasper eller svampeBob.

En hurtig søgning på Google som én jo er så glad for at sammenligne med giver 1.800.000 resultater på dansk for Kasper og 55.600 på dansk for svampebob.

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at der er nogle i denne verden der gider at bruge tid på at travle en million ottehundrede tusinde sider igennem for at se om man kunne finde en pendant til den Kasper som alt det her handler om.

Hvis man virkelig skal finde en persons fysiske data på nettet, så kræver det at personen offentliggør noget mere end et helt almindeligt fornavn og muligt efternavn. Ellers så er der altså ikke meget at komme efter.

Gør man så det, så er der da også noget at søge på. Jeg kunne F.eks ret hurtigt finde en person her i tråden som bor på 3. sal midt for i Kokkedal.
Men det er jo helt op til en selv at ligge de info på nettet som man ønsker, og jo mere man ligger på nettet, jo nemmere er det da også at finde frem til en person. Men det hele er jo ganske frivilligt og der kommer jo ikke nogle og tvinger en til at kaste om sig med personlig data!

Vi er også flere der er ved at brække os over at én bliver ved og ved og ved med at ref. til det samme link omkring reglerne her på E og at mange af os ikke ved hvordan vi skal opføre os. Jamen for hulen da, hvis vi nu har været her i så mange år uden at det på nogen måde har skabt problemer, hvorfor bliver du så ved med at skulle hjælpe os på vej til på ny at lære hvordan du tolker sagerne???

Må komme med endnu et citet som denne gang er meget svært at tolke, men jeg forsøger:
som du ser i indlægget giver ikke de feedback om han overtrådt nogle regler hverken linker , eller skriver citat , vis det ville hjælpe havde de gjort de skriver med ord  suk , hvad fanden er mening , altså ingen konstruktive vejledning i reglerne , vis det er måden at hjælpe på de gjorde de par gange ,i sådan nogle problemer , derfor skriver jeg en del , indtil jeg er sikker på de forstået hvordan man skriver

Først så kom jeg igen til at pisse i bukserne af grin, da der da vist var en lille UPSér fra din side der elsker ordet suk og hader at folk bander. Har lige markeret dit fy-ord med fed, betyder det at dit indlæg skal tolkes som om du er sur?

Alle der melder sig på banen på E, bliver bekendtgjort med de regler der er, overtræder man disse, må det stå for ens egen regning. Længere er den ikke.

Det burde ikke være nødvendigt at man skal forklare en ny bruger at det er forkert at opføre sig om omtalte person nu gør.

At rigtig mange så alligevel forsøger at hjælpe med brok over at omtalte gør det forkert, er da kun et forsøg på at få omtalte til at sige OK, jeg vil fremover forsøge at indordne mig.

Udtagelser som omtalte er kommet med ala "jeg er pisse ligeglad med..." kan da af de fleste her på E kun tolkes på en måde. Omtalte ønsker ikke at være en del af E og opføre sig anstændigt og være med til at køre sitet videre i den røde tråd som nu har virket i SÅ mange år.-

Tvivler på at der er ret mange brugere der kan tolke sådanne udtagelser på anden måde end et klart udtryk for at omtalte ikke ønsker at følger de regler omtalte nu engang her sagt OK til at følge.

Den sidste ting der kommer fra mig i nat, må være den MEGET åbenlyste debatør der pludselig blander sig med nøjagtig samme talegaver (læs: Skrivefejl) som én anden i tråden.

At oprette flere profiler på E er set rigtig mange gange, og rigtig mange er også blevet lukket igen bla. med hjælp fra Snowball der var en eminent moderator her på E. Men bare det at gøre det, er så langt under lavmålet i min verden, at det stinker langt væk af at man ikke kan argumentere for sin egen ide om hvordan verden nu engang skal se ud.

Tænk at man skal have hjælp fra en selv i et fortvivlet forsøg på at prøve at overbevise os om at man er den eneste (?) der har ret og at alle andre helt har misforstået hvordan man opføre sig her på E.

Hvis det ikke er én selv som har oprettet en eller flere profiler på E, men ens veninde, kæreste kone eller....

Skal jeg så også bede alle mine kollegaer, venner, min store familie og ikke mindst min søn og kone om at oprette en profil her på E ene og alene for at komme med indput i en debat hvor jeg er ved at komme så langt ud i torvene at jeg ikke selv kan forsvare de ting jeg skriver?

Nu kommer der så lige nogle ord som bør censureres for nogle af de profiler der er her på E der ikke kan tåle den måde jeg taler og skriver på--->
Hold da kæft hvor er det langt under lavmålet af anstændighed:-(

Flere har skrevet at de vil blive ved med at følge med, selv om de egentlig havde meldt sig ud. Har det godt nok på samme måde efter at have gennemgået de sidste 24 timers debat. Det er snart så langt ude at selv kranen der ikke aner hvor powerknappen på computeren sidder, har læst lidt med med et kæmpe smil på læberne.
Har også prøvet om ikke hun ikke lige kunne oprette en profil bare for at give mig lidt moralsk støtte. Hmm... Det vil hun sku ikk *LOL*
Hun mener, at det jeg blander mig i på nettet, det må stå for min egen regning... Sørens også, kan jeg mon så på nogen måde klare mig resten af livet her på E???

//B
Avatar billede mikaelch Novice
27. marts 2010 - 13:45 #109
Kan ikke finde ud ad at skrive e-mail til ham
Fik heller ikke nogle fra jer
Der Burde være en Co admin der hurtigt kunne give feedback , i tråd og hjælpe , når det er nødvendigt , til forståelse af reglerne i fulde korrekthed
Sådan her kunne der jo gøres , dette er nok den bedste måde at skrive det på

Jeg gør dig lige opmærksom på eksperten.dk reglerne , jeg ved godt de kan være svære at finde da man skal klike flere gange , med jeg hjælper dig gerne lige hurtigt her med et udsnit , i reglerne og links til dem , spørgsmål skrive bare i tråden og vi svare på dine spørgsmål

http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Står ikke reglerne at vis , har oprette et spørgsmål lukker det , hurtigt selv jeg synes dog personligt , vis man giver sig point pga. der ikke kom noget svar venter , man mere end et par dage før giver sig selv point og skal skrive hvad og hvilken løsning man fandt

Disse regler brudte han , kunne skrive et links til reglerne og citat sådan her
Finder man selv svaret på sit spørgsmål, og dermed ønsker at tage de udlovede point retur, er man forpligtet til at skrive, hvordan problemet blev løst. Det kan f.eks. være et link eller en nærmere beskrivelse. Ekspertens grundlag bygger bl.a. på de svar, der er på de mange spørgsmål. Derfor er ens egen løsning også til gavn for andre.
Denne regel gælder ikke med tilbagevirkende kraft, men kun fra 12. august 2004 og

Det er god kutyme, at man som spørger reagerer på de henvendelser, der eventuelt måtte komme i det oprettede spørgsmål.
misbruge Eksperten.dk's point- og karmasystem min tolkning af denne regel ( kan måske da lukket dem lige lovlige hurtigt komme på tale denne reglen , med er tolkning , burde dog ikke hvad lukke så hurtigt som nogle gange er sket , dertil skal skrives hvorfor, dertil tillægges antal gange det er sket , som jeg synes er for mange gange )
Avatar billede vejmand Juniormester
27. marts 2010 - 14:38 #110
mikaelch >> Du skriver: Sådan her kunne der jo gøres , dette er nok den bedste måde at skrive det på

Det må du jo så mene, personligt stemmer jeg for den formulering der er i brugerbetingelserne, den er lige en anelse lettere at forstå for mig......Men det skyldes sikkert at jeg er fatsvag.  :-)
Avatar billede mikaelch Novice
27. marts 2010 - 16:05 #111
man kan alle lave småfejl .

altså jeg forstår ikke hvorfor

jeg forstår ikke hvorfor de super korte svar i gjorde i indlæg , suk sådan gør han mv., da i rettet på ham at han overtræder uden at fortælle det med links til reglerne mv.

i kunne bare linke til reglerne

i kunne bare lave et citat af reglerne

mit indlæg var mest man skal linke til reglerne og skrive citat af reglerne

Mit indlæg har jeg skrevet fordi jeg ville hjælpe jer , hvordan man hurtigt forklare tingene ,i sådanne sager , derved folk forstår jer bedre

bede ham om overholde reglerne , med husk at linke og skrive citat , så det ikke bliver mudderkastning .

i skal være de voksne , skal man i hvert fald , prøve på , derfor skrive , med links mv. og jeres indlæg virker mere troværdig over for bruger , ved godt at man skal kende reglerne , med lige gøre et indlæg , med citat og links til reglerne , havde lige vel hvad forstået jer bedre meget , kan være han endnu ikke forstod det , med så er det Meget Meget klart brud på reglerne , da han nu har fået viden at , han overtræder reglerne og stadigvæk gør , ved at forklare ting , så de ikke kan misforstås , stopper man som reglen , sådan personer med det samme ,dette er det jeg prøver og forklare  ,og  IKKE ANDET .
Gætter på Kasper har forstået reglerne nu kan dog godt sende en e-mail til hans e-mail
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 19:50 #112
Det kunne være sjovt at regne ud, hvor mange normalsider tekst der er i denne tråd. Nogle der ved hvordan man gør det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2010 - 20:44 #113
Ved ikke om i har set dette?
http://www.eksperten.dk/spm/905357

Det siger lidt om kasper246...
Han har åbenbart ikke fattet en meter af det hele.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2010 - 21:19 #114
Flere af deltagerne her er også med i den tråd.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. marts 2010 - 23:07 #115
Ja det er jo problemet stigers. Allere i #58 skrev jeg til mikaelch, = kasper246 = lockmedown = sandra" at hans bånd kørte i sløjfe. For det er stort set det samme, som han manisk gentager.
Jeg har selv helt opgivet at kommunikere med ham. Det er spild
af tid, for han starter bare det samme bånd igen. Og det gør han
også hvis han ser mit indlæg her. Men intet nyt.

Jeg har ikke afmeldt spørgsmålet, men af en eller anden grund, er det længe siden jeg har få mail herfra.
Avatar billede Beach Mester
28. marts 2010 - 00:59 #116
Nu var jeg IGEN lige ved at sige at nu må det altså være nok. Er der overhovedet ikke nogle af de omtalte 2-3 problembørn der læser og skriver dansk og kan forstå hvad helvede det er vi skriver???

Som om det ikke skulle være nok, så starter problembarn #1 her på E en ny tråd som John henviser til, hvor han igen beklager sig over et system der har virket i så mange år, har så mange brugere der kan følge reglerne, og som rigtig mange er glade for at bruge og suger af hver eneste dag.--?

nu synes folk brokker sig over ingen ting.
ej jeg fik ikke mine point snøft!!! det jo slags løn..ej det er det ikke rigtigt du kan ikke bruge dem til noget vel???

Kære kasper246, har du virkelig ikke nosser nok til at stille op i den tråd der omhandler dig???
Hvorfor starte endnu en tråd som omhandler dine problemer?

Hvad med at du enten indrettede dig efter de regler der er, og opførte dig efter de betingelser som du har accepteret, eller siger til dig selv at du ikke er velkommen her, da du vil blive fulgt med en lup fra nu af og til du selv dropper tanken om at forsøge at rette op på dine noget anderledes meninger set i forhold til alle os andre her på E???

Hvis jeg skal stille det op på en staveplade så er jeg ret sikker på at du ikke mere kan komme med et eneste problem her på E som du virkeligt skal have løst, da vi er en del mennesker som vil følge dig og din færden og straks du opretter et spørgsmål, vil komme ind og gøre alle andre opmærksom på at du ikke er en der bør bruges mange splitsekunder på at hjælpe.

Og så lige en lille appel til mikaelch --->

Vil du ikke være venlig at blande dig uden om. Hvis du virkelig ikke har andet at bidrage med i denne tråd end links til de regler som alle andre end du, dine veninder og problembarn#1 har problemer med, så bidrager du jo ikke med meget andet end støj og tekster som en vanvittig svære at tyde pga. din og dine veninders ordblindhed.

Ikke et ondt ord om din ordblindhed, men kan igennem hele tråden ikke se at du bidrager med noget fornuftigt. Kan virkelig ikke se hvorfor du blive ved og ved og ved med at prøve at belære folk som har haft deres gang i så mange år på E. Du kan have din mening ja, men så find for helvede et site på nette med brugere der deler dem, og lad være med at komme her og belær os andre om hvordan vi skal opføre os.

Tak

Til alle andre-> Sorry, men er sgu ved at være lidt pist off over at skulle læse det samme igen og igen fra mikaelch.
Kan han ikke komme med noget nyt eller anderledes, så er han i lige så stor farezone som en anden omtalt person i tråden som ikke fatter en brik af hvad der bliver skrevet.

//B
Avatar billede mikaelch Novice
28. marts 2010 - 12:12 #117
nå med jeg regner med fremover i linker til regler så man undgår denne mudderkastning , det er en del lettere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2010 - 13:47 #118
Det burde ikke være nødvendigt, da man accepterer at have læst og forstået reglerne når man opretter sig som ny bruger.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 14:13 #119
john_stigers --->  læser du også alt , når du installerer et program , før du trykker accepter ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2010 - 14:30 #120
Sikkert ikke. Men hvis det giver anledning til problemer, så er jeg sikker på at han påtager sig det fulde ansvar, og ikke flæber over at andre er onde ved ham.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. marts 2010 - 14:48 #121
samsonjens
Der er jo den væsentlige forskel, at hvis du acceptere reglerne
i et program, uden at læse dem først, så er det dit problem.

Men hvis du acceptere Ekspertens regler, uden at læse dem først, så er det også andres problem. Og det er det, som er problemet:)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2010 - 14:52 #122
så er det også andres problem

Jeg er enig i det du skriver. Men kunne ikke lave være med at provokere lidt .-)
Avatar billede mikaelch Novice
28. marts 2010 - 15:15 #123
derfor hjælper vi også hinanden med hurtigt at linke til reglerne da det er alle sammes problem og vi hjælper hinanden på bedste vis , på dette forum
Avatar billede mikaelch Novice
28. marts 2010 - 15:26 #124
vis korrekt forstået vil ikke linke til reglerne og forklare reglerne , i vil bare bruge denne tråd til advare imod Kasper , da i ikke gad at linke , til reglerne , dog har er der mere end 20 indlæg fra jer af at forsvar hvorfor ikke linke til reglerne jeg forstår den ikke , vil i , ikke prøve og forklare det .

for så tidskrævende er det ikke at hjælpe andre til forstå reglerne og vi hjælper hinanden på dette forum , med det er tidskrævende at skrive så mange indlæg , jeg skriver fordi jeg prøver at få en logisk forklaring af jer

forstår på jer i ville hjælpe ham med kan ikke forstå jer? , hvorfor i så ikke bare linket til reglerne , så var debatten slut jo og han forstod det med det samme
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2010 - 15:37 #125
#19+20 - det regner jeg absolut ikke med at i forventer et svar på.
Avatar billede lockmedown Nybegynder
16. maj 2010 - 23:17 #126
off-line (43.258 point) Ikke det? Det er dog temmelig mærkelig det her. Eller er det?
Jeg har lige set på spørgsmål fra lockmedown. Denne bruger er
åbenbart også ordblind og har den samme dårlige vane med, at
udlove point og derefter tage dem selv.
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/lockmedown
Du tager fejl, hvis du tror du bare kan tage røven på os, som har
været længe på Eksperten:(

Synes det er lidt nedladende at skrive sådan nogle ting som man er ordblind og ting man ikke selv kan gøre for
Avatar billede lockmedown Nybegynder
16. maj 2010 - 23:18 #127
og baree fordi man ikke sider her inde hver dag og bekymre sig om sine point hvad kan man bruge dem til helt seriøst ......  altså det er da ikk noget at blive sur over :(
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2010 - 23:27 #128
Hvis du synes at point er ligegyldige, så kan jeg slet ikke forstå hvorfor du snyder folk for de point du lover dem?
Avatar billede lockmedown Nybegynder
16. maj 2010 - 23:38 #129
I kan da bare smide et svar vis de synes i har en løsning jeg gider ikke bruge min tid på at gå ind på siden igen og vente på de smider et svar så de kan få deres point det er jo ikke fordi jeg snyder jeg har enten selv fundet ud af det eller ikk had ventet på folk uden svar !!!!!!!! Så slap lidt af
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2010 - 23:48 #130
Hvis du ikke gider bruge sekunder på at tildele point til rette personer, så har jeg meget svært ved at se hvorfor disse personer skulle bruge minutter eller timer på at hjælpe dig.
Avatar billede lockmedown Nybegynder
17. maj 2010 - 00:06 #131
Det jo ikke det .... Jeg forventer folk smider et svar så de kan få deres point i stedet for jeg skal bede dem om at smide svar jeg et kun her inde et par gange hver 2. Måned jeg glemmer at give folk deres point efter en måned eller to ? Folk må skrive en besked til mig vis de virkelig gerne vil ja deres point
Avatar billede lockmedown Nybegynder
17. maj 2010 - 00:09 #132
Af den grund synes jeg heller ikk folk skal på nogen måde meddele at folk er ordblinde på den føler jeg det stødene at folk skal meddele det som en slags hån eller hævn
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2010 - 00:14 #133
Det er jo lige netop det.

Jeg citerer fra #129:

"jeg gider ikke bruge min tid på at gå ind på siden igen og vente på de smider et svar så de kan få deres point"

Men du regner med at folk gider bruge deres tid på at løse dine problemer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2010 - 17:18 #134
Det er OS der hjælper, men det er DIG der skal bede om svar = sige tak for hjælpen.

Er den feset ind nu? :)
Avatar billede lockmedown Nybegynder
17. maj 2010 - 18:56 #135
forstår´bare ikk hvorfor i går så meget op i at få jeres point
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2010 - 21:21 #136
Betragt det som "løn" for et arbejde.
NU fatter du det vel, ellers læs her: http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
Avatar billede vejmand Juniormester
17. maj 2010 - 21:44 #137
Avatar billede lockmedown Nybegynder
19. maj 2010 - 18:01 #138
Skal prøve at huske det fremover :)