Avatar billede kavehp Praktikant
25. marts 2010 - 10:35 Der er 5 kommentarer

køb af playsation

Hej.
Jeg vil gerne købe en playstation til min 9arige søn. Men er forvirret af al de slags og har ikke forstand til det.
Har en idee hvad slags playsation skal jeg købe?
mvh
Avatar billede Rakkey Nybegynder
25. marts 2010 - 11:40 #1
Altså Hvis du vil gøre ham rigtig glad, er en Playstation 3 nok en dejlig gave men også lidt dyr.

Ellers er der Playstation 2, som også er fin nok. men i 3´eren kan man styre via at rykke med joistikket, som man bruger lidt mere energi på, hvor imod 2 er bare at side og spille.

Playstation 3:http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10911&gclid=CPLu8tLa06ACFYIsDgodSEN-sg

Playstation 2:http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10630

Venlig hilsen Mads
Avatar billede kavehp Praktikant
25. marts 2010 - 12:49 #2
tak Rakkey
problemt er der er mange vartioner af pl3. f.ek. der er noget ,der hedder slim. gb. er forskkelige også homkomelse kort.
mvh
Avatar billede Rakkey Nybegynder
25. marts 2010 - 18:12 #3
Undskyld mit sene svar, men det jeg mente var at dit barn, nok ikke har brug for mere end 80GB plads på en playstation 3.
og en playstation 2 Slime, kan det samme som en almindelig playstation 2, men denne her er bare lidt letter at gemme væk hvis den skal stå i stuen.
Hilsen Mads
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
25. marts 2010 - 23:04 #4
Lige for at slå det på plads. Der er sådan set kun to udgaver af PS3'en.

- En ældre større model
- Slim, som er den nye mindre udgave.

Teoretisk set er Slim den ENESTE udgave Sony sælger nu. Den har erstattet den gamle. De gamle bliver dog alligevel solgt, da butikkerne har nogle på lager og butikker som Game og Gamestop sælger dem brugt.

Fordele ved den gamle udgave
- Det er muligt at installere andre styresystemer som fx Linux.
- Nogle synes den er pænere

Fordele ved den nye udgave (Slim)
- Mindre
- Bruger 30% mindre strøm
- Bedre lydmuligheder
- Bravia Synch (kun relevant, hvis du har et Sony Bravia TV)

Så hvad skal du vælge
Medmindre én af fordelene ved den gamle virkelig tiltaler dig, så skal du vælge den nye Slim. Hvilken Slim du vælger er komplet ligegyldig. De er alle ens, bortset fra Harddiskplads. Siden den mindste harddisk er 120 GB, så behøver du ikke tænke på dette. Det burde være nok. Hvis du kommer til at mangle plads kan du bare købe en ny harddisk eller sætte en ekstern til. Du kan også bruge computeren som mediecenter.

PS3 vs PS2
En PS3 er helt klart en del dyere, men den er også det værd. Din søn for meget mere end bare en spillekonsol, og jeg er sikker på at han (og evt. du?:) ) bliver rigtig glad for den i flere år frem.

En PS2 er selvfølgelig også fin, men hvis han en dag kommer hjem til en ven med en PS3, så vil han nok hurtig ønske sig sådan en alligevel. PS3'en får også senere i år Move, som er kontrollere som Nintendo Wii'ens (bare bedre).

Andet
Du skal være opmærksom på at en PS3 også henvender sig til det voksne publikum. Det glemmer mange forældre. Der findes rigtig mange ekstremt voldelige spil, der bestemt ikke egner sig for en 9-årig. Spil med sex, grov vold og ekstremt grimt sprog. Endvidere har den fuld adgang til internettet, og man kan derfor gå på uartige sider og købe i butikker nøjagtig som på en computer. Hvis din søn kommer til at spille på nettet, så gør ham også lige opmærksom på, at han skal vende det døve øre til, hvis folk råber af ham i mikrofonen, hvis han spiller dårligt eller andet. Det kan ske.

Til sidst vil jeg sige, at det er en genial maskine. Den kan langt mere end de fleste tror, og den bliver ofte opdateret, så nye ting hele tiden bliver mulig. Hvis du tager de nødvendige forholdsregler, så er det også en maskine for børn.
Avatar billede kavehp Praktikant
25. marts 2010 - 23:31 #5
1111tak for svaret.
mvh