Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 19:22 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

BOOTMGR mangler ved ´ny boot.

Jeg har anskaffet mig et bundkort, en ny hdd, og ram, og ved at sætte det samme og install xp pro på, men den siger "bootmgr mangler - tryk på ctrl + alt + delete for at genstarte,

lige meget hvordan jeg prøver eller jeg sætter en xp home, win7 i siger den det samme, nogle der har forslag? eller har oplevet det samme?

på forhånd tak.
25. marts 2010 - 19:38 #1
... Check i BIOS hvordan BOOT opstart er opsat ?

[Load BIOS Default] ?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 19:48 #2
I bios under boot:

1st boot device (cddrev)
2nd boot device (hdd)
3rd boot device.

har prøvet at vendt og drejet det, intet held.
25. marts 2010 - 20:10 #3
Er det en original XP / WIN7 BOOT CD/DVD ?
Har du prøvet den i en anden PC ?

Dvs.
http://www.spywareinfo.dk/manualer/billeder/xpinstallation00.gif beskeden kommer aldrig frem ?

"Spinder" CD/DVD'en op ?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:11 #4
XP kender overhovedet ikke "bootmgr " så derfor er det stensikkert at du forsøger at boote fra "noget" hvor der tidligere har været en installation af Vista / Winows 7
Avatar billede off-line Nybegynder
25. marts 2010 - 20:19 #5
Du kan prøve om nedenstående kan klare det.

Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Her skriver du så
fixboot
Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
25. marts 2010 - 20:21 #6
Den er jo sat til
1st boot device (cddrev)
så 'et eller andet' fra BOOT CD/DVD bør da dukke op ?
Uanset hvad der er/var på Harddisken ?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:22 #7
HDD er clean! HEL ny, aldrig været instilleret noget på den,

http://www.spywareinfo.dk/manualer/billeder/xpinstallation00.gif
Jo de fleste gange kommer den frem i 5 sek indtil bootmgr mangler kommer frem.

Cd'en spinder - indtil bootmgr kommer frem, (drevet er der heller ikke lys i mere efter der kommer bootmgr frem)

ja. de er orginale. har prøvet med xp pro. xp home, win 7. ingen af dem vil boot.

(xp'en kørte på min anden computer inden der blev instlleret win 7 på. og har lige haft re instelleret win 7 på den anden med samme cd.)
25. marts 2010 - 20:23 #8
<uglyo_o>: Bekræft lige at der ikke er nogen som helst besked fra BOOT CD/DVD ?
Ref #3 + #6 ...
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:23 #9
forresten, har osse prøvet at sætte en ældre disk i, men gør stadig det samme.
25. marts 2010 - 20:25 #10
Når http://www.spywareinfo.dk/manualer/billeder/xpinstallation00.gif
dukker op, sidder du så bare og venter ? Eller trykker du vildt og inderlige på "Any Key" ? *S* som der står du skal ?

---

USB Tastatur ?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:25 #11
"Tryk på en tast for at boot fra cd/dvd" kommer frem 90% af de gange jeg prøver at sætte den til at boot.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:26 #12
Jeg tykker self. som der står - ja. det er usb tastatur.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:28 #13
Jeg vil nu stadig fastholde min tidligere kommentar - din computer booter IKKE fra en XP skive
25. marts 2010 - 20:30 #14
AHA !!! Det kunne du godt have sagt/skrevet...

Er det muligt at sætte 'gammeldags' PS/2 tastatur til ?

Check i BIOS efter 'et eller andet' mht. USB (ka' ikke lige huske hvad det ka' hedde...)
Men pointen/problemet er at det er normalt først EFTER at systemet/driver (til USB) er indlæst at USB forbindelsen til tastaturet virker... så ka' du gætte dig til resten *S*
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:31 #15
#5 - kommer ikke helt der ind for at kunne vægle at  installere eller reparere..
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:34 #16
#14 jeg siger ikke det er umuligt. men med alle de computere jeg har installeret styresystem har der siddet USB mus og tastatut, er nu over 50+ gange jeg har installere det, men først nu det driller, (har kun tastatur/mus med usb)
Avatar billede off-line Nybegynder
25. marts 2010 - 20:37 #17
Min fejl. Læste forkert og troede først, XP var installeret.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:37 #18
I bios under usb configuration:

USB controller (Enabled)
Usb 2.0 support (enabled)
legacy usb support (desabled)
Avatar billede off-line Nybegynder
25. marts 2010 - 20:41 #19
karise
Tænker du på Advanced Host Controller Interface (AHCI) ?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:42 #20
#14 - karise_larry.

Du havde ret med det. den køre nu uden problemer, - fandt kun et tastatur, men ja, den køre nu - men skal nok huske dette, men må indrømme det er første gang jeg ikke kan bruge USB tastatur/mus.

men tak for hjælpen! - send et svar karise_larry.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. marts 2010 - 20:47 #21
Mon ikke det er denne "legacy usb support" som skulle have stået
som enable for at køre USB keyboard?
Avatar billede Vandreren Novice
25. marts 2010 - 20:49 #22
En anden gang, så prøv at enable
legacy usb support
25. marts 2010 - 20:50 #23
Nemlig - der var 'ordet' *S* Det er nemlig "hip som hap" hvordan den står i BIOS DEFAULT...

PS: Nævnte Advanced Host Controller Interface (AHCI) er til Harddisk controller...
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 20:53 #24
#21 - off-line

fordi du sagde det her, og det var faktisk rigtig, og det løste problemet, syns jeg osse du skal ha' en del af svaret, så du osse et svar off-line.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. marts 2010 - 21:00 #25
Tak for tilbudet, men jeg springer over:)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 21:01 #26
Super, ryger de alle til karise_larry,
men takker for hjælpen karise_larry og off-line!
25. marts 2010 - 21:03 #27
Takker for Point - så blev vi alle (?) (måske) klogere ?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 21:12 #28
Jeg blev da klogere på dette . (:
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 21:56 #29
Ja da jeg ikke samler point er det ikke pga. brødnid at jeg ikke anser tråden for afsluttet, når du hårdnakket påstår at det er en ny disk du har installeret må jeg li`så hårdnakket fastholde at der et eller andet sted i dit system tidligere har været installeret Windows Vista eller Windows / ellers er det bare ikke muligt at få meddelser der omfatter "bootmgr"
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2010 - 01:11 #30
Måske ligger løsningen på det spørgsmål her?
#7 de er orginale. har prøvet med xp pro. xp home, win 7. ingen af dem vil boot.

Der er altså et mislykket forsøg på at installere win7.
Og så er mit spørgsmål: Kan windows7 under den mislykkede install.
have lagt et visitkort som hedder "bootmgr" ?
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2010 - 01:21 #31
Eller kom skiven aldrig så langt, at det kan være årsag til mysteriet?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
26. marts 2010 - 12:42 #32
Det kommer vel an på, hvad der menes med "ny". Selv en ny harddisk kan være preformateret, eller være leveret tilbage af en utilfreds kunde - og så blot være solgt videre.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2010 - 14:30 #33
Ja man skal altid sørge for, at få en plomberet HDD.
Jeg købte en lille HDD hos AltPC på Frederikberg. Jeg fandt ud af,
at der lå en gammel mislykket install. af wista på disken.
Forehold dette siger ejeren af butikken, at det sagde han jo, men
rettede det til, at så måtte han havde tænkt det, og at jeg kunne
få mine penge igen. Ja går den, så går den! Jeg fik mine penge igen,
men han fik ikke sin troværdighed igen. Jeg køber aldrig en HDD
der mere.