Avatar billede nca Juniormester
25. marts 2010 - 22:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konverter Ansistring til Widestring

Jeg er i gang med at lave en lille toolbar, som i alt sin enkelthed indeholder en komponent af TWebbrowser, hvori en html side skal vises.
Navnet på websiden skal være dynamisk og skal angives som en parameter ved kald af programmet (MinToolbar.exe MinWebside.html)
Jeg finder indholdet af parameteren i ParamStr(1).
Denne værdi prøver jeg at sætte ind i webbrowser1.Navigate(ParamStr(1));
Det giver ikke noget resultat.
Erstatter jeg ParamStr(1) med en strengkonstant virker det fint.

Hvorledes får jeg konverteret ParamStr(1) til WideString, som metoden Navigate skal bruge?
Avatar billede hrc Mester
25. marts 2010 - 22:31 #1
Må antage at du bruger Delphi < 2009'eren da det jo er widestring derfra.

Har du prøvet WideString(ParamStr(1))?
Avatar billede preppydude Nybegynder
25. marts 2010 - 22:33 #2
Du burde kunne gøre som hrc foreslår :)
Avatar billede hrc Mester
25. marts 2010 - 22:46 #3
(det kaldes type casting) :-)
Avatar billede nca Juniormester
26. marts 2010 - 12:45 #4
Jeg har prøvet alle mulige kombinationer af WideString i Delphi 7 og intet virker.
Jeg har nu prøvet at lave det samme program i Delphi 2007 efter inspiration fra hrc og her virker ParamStr(1) direkte uden Type Casting ;-)

Tak for tippet
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. marts 2010 - 18:09 #5
Jo tak, ved godt hvad typecasting er ;)