Avatar billede Makael Nybegynder
28. marts 2010 - 18:58 Der er 3 kommentarer

Kan man undgå at benytte EPSON's egen software mht. forbrug af blækpatrone?

Goddag Eksperter.

Jeg er en frustreret bruger af en EPSON multiprinter (Stylus SX105) Ny pris. 500 - 600 kr., og har problemer med at EPSON's software program, hele tiden vil have mig til at købe nye blæk patroner af forskellige farver. Dette er uden at der på nogen måde har været den mindste indikation af at det skulle være ved at være tømt. Jeg bruger ikke printeren ret meget og når vi gør er det kun tekst.

Findes der en måde, eller noget software som jeg kan downloade? så jeg kan undvære at EPSON bestemmer hvornår jeg skal skifte patroner, det ligner bare en pengemaskine.

I så fald hvordan?

På forhånd tak
28. marts 2010 - 19:19 #1
Velkommen til E. ...

Under hvilket System -> Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Makael Nybegynder
28. marts 2010 - 19:25 #2
Hej KL

Det er til XP.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2010 - 09:21 #3
Jeg har aldrig hørt, at man kan gå ind og "overrule" printersoftwaren. Den reagerer jo bare på de input fra printeren, og det er DEN der har indbygget måler for, hvornår en blækpatron er dømt tom.

Du skal i stedet ud på det lysegrå marked og søge efter hvordan du bruger genopfyldningssæt til din printer - ikke at du skal gøre det... - men her står der også hvordan du omgår "spærringen" på blækpatronen.

Sædvanligvis er det noget med at resette en chip på blækpatronen - men søger jeg efter "chip reset Stylus SX105" får jeg primært en masse links omkring at uoriginale patroner har indbygget chip-reset... - og det kan du jo ikke bruge til så meget. - Men måske kan du selv finde mere....
Alternativt købe et sæt af patronerne med auto-chip resetter, og så en gang fyld-selv blæk: http://www.printerrefill.dk/shop/sx105-2158c1.html

...For resten er det endnu et godt eksempel på, at en billig printer er dyr i drift....