Avatar billede lraj Nybegynder
31. marts 2010 - 14:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Laptop tastatur delvist i stykker

Hej folkens.

Mit laptop keyboard stoppede her i går aftes pludseligt med at virke på den øverste del af bogstavsdelen på tastaturet, altså følgede bogstaver: qwertyuiopå... og eftersom min adgangskode til at komme på computeren indeholder "p" så kan jeg ikke komme ind på computeren og benytte skærmtastatur. Jeg har overvejet at købe et usb keyboard til den, men hvis det på et eller anden måde var muligt at få skærmtastatur op inden login, så ville jeg foretrække dette. Håber der er en eller flere som kan hjælpe

Hilsen Jonas
Avatar billede JArndal Nybegynder
31. marts 2010 - 15:16 #1
har du stadig garanti på pc'en?
Da jeg ringede og fortalte om lignende problem, fik jeg bare tilsendt et helt nyt tastatur til min pc.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2010 - 16:22 #2
Du kan evt. bruge ascii koder:
http://www.asciitable.com/

Brug Alt + den decimale værdi i tabellen.

Alt + 75 = K
Alt + 107 = k

osv.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2010 - 16:24 #3
Og det var kun p du skulle bruge ;o)

Alt + 112 = p
Avatar billede lraj Nybegynder
02. april 2010 - 01:58 #4
JArndal: vel ikke til en laptop. Ascii er udelukket da mit tastatur ikke understøttr det
Avatar billede JArndal Nybegynder
02. april 2010 - 13:11 #5
jo, til en laptop. Det er faktisk ikke særlig svært at skifte ;)
Avatar billede lraj Nybegynder
04. august 2010 - 14:00 #6
Jeg fik mig et USB keyboard istedet :-)