Avatar billede sten2004 Nybegynder
31. marts 2010 - 22:17 Der er 1 løsning

IP V6 hvilke erfaringer har i?

Foranlediget af tråden her http://www.eksperten.dk/spm/905832

Og en mulig problemstilling affødt af IPV6 så kunne jeg godt tænke mig at høre jer her på eksperten.dk om jers erfaringer.

Her på eksperten virker IP V6 somn oget der primært har været skoleopgaver og testning relateret.

Personligt har jeg ikke opdaget at jeg skulle have eller have haft netværks problemer som følge af blanding med IP v4 og IP V6 ,en jeg ved med sikkerhed at jeg aldrig til dato har konfiguretet V6.

Jeg har ikke sat mig ind i V6 så måske er det tåbeligheder jeg nævner så hav mig undsyldt ;-) Og selvom jeg lige nu sidder og skimer et afsnit om IP V6 i min SBS 2008 Unleashed mursten er jeg ikke nævneværdig klogere.. for fra en håbløs stirren på den hexadecimale adresseopløsning i V6 af en root-server adresse ala 2001:500:1::803f:235/48  over en lokal V6 adresse  fe80::7732:2308:83EA:229F/10 til den aflsuttende kommentar i murstenen at der ikke er nogen grund til at kunne læse IP V6 adresser i samme omfang som i IP v4, da IP v6 enheder er selvadresserende  så er øjenbrynnene nærmest røget om i nakken på mig :-()

Lidt googlen indikerer at Windows 2008 std. og R2, Windows 7 og Vista skulle have kommunikation der afhænger af IP V6. Vista's Windows meeting space kræver det bl.a.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
02. september 2010 - 21:08 #1
Lukker.