Avatar billede irma_n1 Novice
01. april 2010 - 13:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

er der behov for firewall?

Hej

jeg har dsl via fullrate med en Prestige 2602R-61 router. Desuden kører jeg windows firwall, og avast vitusprotection.

Ofte scanner jeg også computeren med malwarebytes, spybot og andre programmer.

Mit spørgsmål er : er der behov for en yderligere software firewall når jeg gør og har alt dette i forvejen. For firewallen i routeren er vel nok?? Den er opsat som default fra fullrate
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 13:29 #1
http://www.pcworld.dk/blog/insider/1359

De fleste vil nok sige ja, med det afhænger meget af din egen opførsel på nettet.

Det vedlagte link handler om virus, men jeg går ud fra at det samme gælder, når det er en firewall, vi snakker om
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2010 - 14:39 #2
til windows kan man få en overbygning, der gør det muligt at detailstyre firewall.
http://www.sphinx-soft.com/Vista/order.html
den gratis er ok.
Avatar billede irma_n1 Novice
01. april 2010 - 14:59 #3
jeg har kun windows xp og ikke windows 7 som den link henviser til
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 19:19 #4
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/

Der findes jo ogs¨flere gode og gratis firewalls, der afgjort er bedre end den indbyggede i Win
Avatar billede arne_v Ekspert
04. april 2010 - 21:44 #5
NAT router + antivirus + lidt sund fornuft er godt nok.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2010 - 21:56 #6
Hvis du vil være helt sikker. Skift til Linux

Ved at der er opfundet ganske få vira til Linux, men har aldrig hørt om en inficeret PC med kun Linux installeret
Avatar billede ThomasGordonAA Nybegynder
13. juni 2010 - 20:15 #7
Så længe du har slået den standard til og du kører de ting du gør vil jeg ikke påpege der er behov for mere. Men som sagt kommer det an på hva du laver på nettet.

Jeg både surfer, downloader, streamer og kører min egen hjemmeside online.
- Der kommer kun virus på min pc nu, hvis jeg ignorere de advarsler mit antivirus og firewall kommer med. Ellers har jeg aldrig haft virus.
Så nej det er der umidelbart ikke behov for.