Avatar billede louis4 Nybegynder
02. april 2010 - 14:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløs netværk - forbindelse langsom

Okay. Jeg har et stort problem, som jeg har levet med et stykke tid, men som jeg nu VIL have løst.

Det handler om mit trådløse netværk, at forbindelsen ikke er tilfredsstillende.

Jeg har Fullrate som udbyder, og fra dem har jeg en router, eller hvad der nu hedder.
Routeren: ZyXel prestige 2000 series 2602r-61
Dertil har jeg et trådløst acces point fra Linksys. Den hedder: wap45g

Problemet er, at jeg ikke får en tilfredsstillende forbindelse fra det trådløse AP. Forbindelsen er langsom, rigtig langsom. Forbindelsen opfører sig sært, for når jeg fx forsøger at downloade noget, starter den ofte habilt ud med fx en kvart m/bit. Men så falder forbindelsen til horrible få kb efter et kort stykke tid.
Jeg ved, at forbindelsen fra Fullrate er helt i orden, for når jeg forbinder med netværkskabel er alt som det skal være. Forbindelsen fra Fullrate er på 8 eller 10 m/bit, og den er deroppe omkring når jeg kører med kabel.
Jeg kan også udelukke at det kan være min computer der kan være problemer, for jeg har prøvet med ca 20 andre computere med samme resultat.
Det kan næppe heller være fordi der er noget, der jammer det trådløse signal sådan rent fysisk, for jeg har AP'en stående i samme stue som computeren.
Jeg bor i lejlighed i kbh, så der er ret mange andre forbindelser. Nogen har tidligere foreslået, at det kunne være fordi frekvensen er optaget...men har et gang for et stykke tid siden leget lidt med det, uden at jeg fik noget ud af det.

Jeg har også prøvet med et andet AP for længe siden. Men forbindelsen var også der meget skuffende.

Jeg håber virkelig der er nogen af jer, der har en god ide! For det er godt nok frustrerende.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2010 - 15:34 #1
det må blive en prøve

http://www.thewindowsclub.com/repair-fix-windows-7-vista-problems-with-fixwin-utility

under internet & connectivity
optimize internet explorer maximum connection og så videre

tryk fix

der ligger 50 forskellige små rep til vista og win 7 i dette portable program - d.v.s det kan flyttes

hjælper det ikke så glem det.

m.v.h
02. april 2010 - 15:38 #2
Hurtig tanke:
... du skal sansynligvis ind på Links'sens (WEB)opsætning og ændre til NON-DHCP - altså 'lige igennem' (eller hvad det nu hedder *S*). Du har jo allerede en Router FØR den, som (sansynligvis) kører med DHCP...

Og en Router efter en Router ... Hmmm...
02. april 2010 - 15:39 #3
Desuden - under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede louis4 Nybegynder
02. april 2010 - 16:04 #4
Hej tak for de hurtige svar

Jeg bruger Linux, Ubuntu - Men jeg har også Win XP installeret, så jeg kan sådan set bruge begge til at løse problemet. Men Ubuntu er altså min foretrukne.

Hvordan kommer jeg ind på Linksysen? Jeg kan godt komme på ind på Zyxel, når jeg taster min IP adresse ind i søgefeltet. Men jeg kan ikke lige komme ind på linksys....

Og så ved jeg ikke helt hvad det der med NON-DHCP er for noget....
02. april 2010 - 16:46 #5
Lige en hurtig:

Sæt et kabel på Linksys'ens UDGANGE til din PC. Og DEN vej komme ind på den WEB interface...
Avatar billede thov Forsker
02. april 2010 - 16:58 #6
Du logger ind på Linksys WAP54g med http://192.168.1.1 og adgangskode/password er 'admin' og ingenting (tomt felt).

Og så lige en skummel mistanke...
Hvis du ikke sætter AP'er op, kører de uden kryptering, og er frit tilgængelige for omegnens 'snyltere' - måske er det derfor det kører langsomt.....
Avatar billede k_la Nybegynder
04. april 2010 - 13:03 #7
Kombinationen af Linksys gl 54G serie og Windows 7 (trådløs) synes at give nogle problemer - Accesspoint/router kan der godt tilsluttes til med WPA/TKIP, men efter ca 20-30 sekunder genstarter Accesspoint/router og windows kobler på igen.
Nyere typer af Linksys Accesspoint/routere kører korrekt.
(Jeg kender pt ikke årsagen til fænomenet)
Avatar billede thov Forsker
04. april 2010 - 15:19 #8
Andre med ustabile WAP54g har skiftet dens firmware ud.
DD-WRT "v24_generic_micro" kan bruges.
Avatar billede louis4 Nybegynder
04. april 2010 - 23:50 #9
Hej

Så har jeg fundet ud af, hvordan jeg kommer ind på linksysen via IP.
Så langt så godt. Men jeg har været alle indstillingerne igennem, og jeg kan ikke se nogen mulighed for at ændre noget med DHCP.

Og ja, siden jeg ikke har win 7, kan det næppe være her fejlen ligger gemt.
Avatar billede louis4 Nybegynder
16. april 2010 - 00:45 #10
Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg finder frem til DHCP inde i min linksys?

Netværket har stadig store problemer!
Avatar billede louis4 Nybegynder
30. april 2010 - 22:22 #11
Slet ingen?
Avatar billede louis4 Nybegynder
13. november 2010 - 15:35 #12
så lukker jeg uden løsning