Avatar billede 999ese Nybegynder
06. april 2010 - 17:47 Der er 6 kommentarer

batteri

hej,nogen der ved hvorfor der står,batteriet kan ikke inddefiseres,jeg har altid haft det orginale batteri,hilsen else
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2010 - 18:03 #1
inddefiseres?? - det ord kender jeg ikke - og ej heller den danske ordbog. Hvad mener du med det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. april 2010 - 18:15 #2
Identificeres måske?

Batteri i et ur, en modeltogbane, en mus, en telefon osv???
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 18:36 #3
Kan også være indificering. Men jeg kan ikke lige finde ud af hvad det betyder.

Nej det må være identificeres, som betyder "genkendes" som michael skriver. Det lyder umiddelbart logisk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. april 2010 - 21:02 #4
Er der mon tale om en bærbar og Windows 7?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2010 - 15:01 #5
Fik denne besked:
hej,min bærbare fortæller mig den ikke kan indificere batteriet,det er det orginale der har siddet i hele tiden
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. april 2010 - 17:25 #6
Hej 999ese (else)

Det er ikke for at nedgøre dig, vi kommenterer "ordvalget" - men simelthen fordi vi er i tvivl om, hvad du mener.

Du er nødt til at returnere en kommentar om, hvad du mener.

Ud fra de forskellige forslag her, gætter jeg på at du har et batteri i et apperat - sandsynligvis en bærbar PC, som ikke virker.

Et batteri er en sliddel, der stille og roligt holder op med at virke - også et genopladeligt batteri.

Det kan ske over længere tid, hvor du blot oplever, at det bliver sværere og sværere at holde strømmen, eller det kan ske pludseligt, fra det ene sekund til det næste.

Hvis du har en bærbar der melder, at den ikke kan identificere dit batteri, skyldes det enten at forbindelsen til batteriet er afbrudt (f.eks. fordi det er tæret på forbindelsesfladerne - prøv at tage batteriet ud og rense kontaktfladerne hvor du kan komme til det, og sæt det retur igen), eller fordi det er kortsluttet. I sidstnævnte tilfælde skal du ud og købe et nyt batteri.

Bemærk at de fleste ikke giver mere end et par måneders garanti/reklamationsret på batterier, med det argument at det er en "sliddel", der let kan behandles forkert, og som man derfor må forvente ikke holder lige så langt tid som hovedproduktet. Er apperatet under et halvt år, bør du dog ikke få problemer med at få batteriet byttet på garantien.

Prøv at vende tilbage til denne side ( http://www.eksperten.dk/spm/906368#reply_7571202 ), og skriv hvad du oplever.