Avatar billede kegud Nybegynder
07. april 2010 - 10:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Canon mp600R printerhoved defekt?

Hej

Jeg har en canon mp600r, hvor jeg har udskiftet blækpatronerne. Jeg prøvede så at printe, men den printer intet ud. Altså der kommer lidt streger på papiret, men ikke noget man kan se særlig tydeligt.

De forrige patroner var total tømt for blæk, og ved ikke om der er andre her i husholdningen som alligevel har brugt printeren.

Er det printerhovedet der er gået i stykker? Har prøvet at køre "rens printerhoved"-programmet, men det nægter den at gøre. Det kunne godt tyde på det var det der var galt?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. april 2010 - 12:33 #1
Ja, du har helt ret i at det tyder på defekt printhoved.

Der er som regel ikke så meget at gøre, men du KAN forsøge at afmontere hovedet og lægge dyssen i blød i lunkent vand. Det vil i nogle tilfælde opbløde det størknede blæk, der følgende kan trækkes ud af noget køkkenrulle.

Næste step er desværre en helt ny printer (printhovederne plejer det ikke at kunne betale sig at skifte).
Avatar billede kegud Nybegynder
07. april 2010 - 12:37 #2
okay, det lyder godt nok ærgeligt. Må se om det ikke virker det med at opbløde det! Håber virkelig. Har ikke lyst til at invistere i en ny printer.
Avatar billede kegud Nybegynder
07. april 2010 - 12:54 #3
optur! jeg pillede hovedet ud og kunne se den var helt gal. Ved ikke hvad det var, men det var i hvert fald ikke meningen det skulle være der.

Virker igen :)

Smid et svar så du flink!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. april 2010 - 12:59 #4
Jeg gætter på en stor klump indtørret blæk ;-)

Hvis der var rigtig meget, kan det skyldes kopiblæk. Hvis kopiblækket er tyndere en det originale, risikerer man at det står og siver ud - og selvfølgelig tørrer ind til en klump med tiden.
Avatar billede kegud Nybegynder
07. april 2010 - 13:13 #5
Ja det lignede en klump blæk. Utroligt jeg ikke tænkte på det selv :) Det var det blæk der fulgte med printeren, som var tørret ind, eller havde klumpet sig sammen.

Men du skal have mange tak for hjælpen!