Avatar billede nozferatu Nybegynder
07. april 2010 - 19:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Iomega NAS home storage network 1 gb

Hej alle,

Jeg har et lille problem med at få min Win 7 til at "snakke" med denne lille nye server jeg har købt. Må jeg lige snige ind, at jeg ABSOLUT ingen styr har på at sætte en server op på netværk ;o)

Drevet er tilsluttet min Netgear router, og ja kablet er sat i. Jeg kan godt få fat i serveren via Internet Exploreren ved at taste ip adressen, og kan jeg også se mapperne der ligger som default. Jeg har også endda uploaded lidt som test.

Drevet ligger også under mine netværk. Men når jeg trykker på den pågældene server kommer Windows med flg besked: "Der kan ikke nås adgang til Iomega// o.s.v.". Bruger jeg diagnosticering fortæller windows at den ikke har nogle løsninger.

Jeg har dog læst i online manualen, at man skal "mappe" mapperne på serveren, altså at tildele hver mappen et drev bogstav. Men prøver jeg det får jeg samme meddelse.

Jeg har forresten også været inde i routeren, og portforwarde port, og har givet Iomagas Home Storage Manager fuld adgang.

Hvad gør jeg forkeret ???
Avatar billede kimtheman Novice
08. april 2010 - 12:59 #1
Lige hvad du gør galt er svært at sige da det kan være noget drillende noget at lege med.
Men som du siger du skal åbne de forskellige porte på routeren og lave et hjemmenetværk hvor du giver adgang til de forskellige mapper.
Men er der ikke en manual med man kan følge slavisk?
Server drevet kommer det ikke til syne inde i denne computer? Så kan du vel højreklikke på drev og Del?
Men fortæl hvad modellen hedder så vi kan blive lidt klogere (både din NAS og din router)
Avatar billede nozferatu Nybegynder
09. april 2010 - 11:52 #2
Tak for indlægget. Nej, manualen er mildest talt ikke særlig god, problemet ligger også i Windows.

Jeg har i mellemtiden fået kigger lidt mere ned i emnet. Det viser at Windows 7 åbenbart kan have noget knas med disse netværksdrev. Det viser den ganske fint under min computer, men når man enten højre eller venstra klikker, så fortælles det at netværksstien ikke er gyldig (så er det jo lidt mærkeligt at Windows selv kan se drevet).

Nå, men jeg mistede tålmodigheden, og afleverede lortet tilbage igår. Har nu købt en lille lækker Hitachi sag istedet, altså alm ekstern hardsik. Kører på strøm fra USB2 stikket, og er lige til at flytte rundt mellem min bærbare, PS3 og min stationære. Det er nemmere ;o)

Lukker spm