Avatar billede kristian1977 Nybegynder
16. april 2010 - 11:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nacekoder til erhverv database

Jeg ville spørge om der er nogen der har en fil, dokument eller kender en hjemmeside, hvor man kan se hvilke nace/branche-koder som hører til et erhverv.

Dvs. et dokument, der viser hvilke nace/branche-koder som hører til f.eks. tømrer, murer osv.
Avatar billede kristian1977 Nybegynder
16. april 2010 - 11:23 #1
Det skal siges, at jeg har en dokument med alle NACE/Branche-koder.

Men mangler et dokument, der viser hvilke nace/branche-koder som hører til f.eks. tømrer, murer osv.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2010 - 11:27 #3
og det er pdf-fil - hvis du vil hente data ud, så se lige på
http://www.pcworld.dk/art/11626?a=rss&i=0
hvor du kan få et program (gratis registrering kræves), der kan oversætte det til doc/docx
Avatar billede kristian1977 Nybegynder
16. april 2010 - 12:27 #4
Tak, men jeg har en liste med NACE/Branche-koder

Men mangler et dokument, der viser hvilke nace/branche-koder som hører sammen med f.eks. tømrer, murer osv.

Foreksempel:
Frisør = 43.32.00;
Murer = 43.20.30;

osv.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2010 - 13:05 #5
hent PDF-XChange Viewer på
http://www.docu-track.com/product/downloads
åben brancheoversigt.pdf med det.
Tryk Ctrl+Shift+F for 'søg', og skriv 'tømrer'
Avatar billede kristian1977 Nybegynder
16. april 2010 - 13:47 #6
Jo tak for det, men det er ikke helt det som jeg søger.. så skal jeg til at lave en liste selv over hvilken NACE-kode der hører til hvilke erhvervsbranche. Og dette vil jeg gerne undgå.

F.eks. kan jeg ikke finde ud af hvilken NACE-kode en gartner har ud fra det dokument du linker til.

Har selv fundet et mere udvidet dokument til mit formål.
http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/11119/bran.pdf
Men kunne da godt tænke mig et excel ark som er lavet og som ser nogenlunde sådan ud (Der må da være nogle der har lavet noget ligende før mig ;-)):

Frisør: 960210
Murere: 439910
Tømrer: 433200
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2010 - 14:15 #7
du skal have fat i
http://www.dst.dk/Vejviser/dokumentation/Nomenklaturer/DB/kompendium.aspx
og se side 141 og frem.
og ellers, jf
http://www.dst.dk/Vejviser/dokumentation/Nomenklaturer/DB.aspx
Yderligere information:
Birgit Nielsen
Tlf. 3917 3869
E-post: bgn[at]dst.dk
Hun må kunne skaffe data som regneark - muligvis mod betaling.
Avatar billede kristian1977 Nybegynder
16. april 2010 - 14:39 #8
Jeg tager lige et kig på det. Men det ser lovende ud. Ellers tager jeg lige fat i Birgit.

Og tak for den hurtige respons.
Avatar billede kristian1977 Nybegynder
10. maj 2010 - 13:41 #9
Tak for hjælpen