Avatar billede zTopperz Nybegynder
17. april 2010 - 16:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mange måder at kode beskytte noget..

Jeg tænkte på.. Hvor mange metoder kan i til at kode beskytte noget en side..
Så man er på en side, og skal intaste en kode for at komme ind på næste siden..
For jeg ville prøve at lave en security test. Så folk kan se hvor svært det er at være sikker..
Og så vil jeg finde ud af hvilke metoder der er best imod hackere..
Jeg ved godt at html og javascript er noget let at hacke..
Men vil stadig godt have sådan nogle metoder med også..
Så jeg kan vise folk hvor næmt det er at hacke..
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2010 - 16:40 #1
start med php-koden på
http://www.phpbuilder.com/columns/tim20000505.php3?page=1
der er en fuld gennemgang af at opbygget et næsten sikkert system med adgangskode - baseret på email tur/retur og md5-kodning.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. april 2010 - 18:48 #2
htaccess
session
filbaseret
databasebaseret
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. april 2010 - 18:49 #3
Krypteret
Ikke krypteret
Hashet
Avatar billede claes57 Ekspert
17. april 2010 - 19:58 #4
>Michael_stim
skal vi starte med at gå ud fra, at zTopperz ikke kan stave korrekt (endsige formulere sig), og derfor næppe kan bryde en kode - du laver alt for mange opgaver på en gang.

>zTopperz
Hvis det er så nemt at bryde koder, så kom med bare én, du har brudt (ikke html-javascript).
Og du skal lære lidt dansk (!)
http://da.wikipedia.org/wiki/Hacker
Avatar billede zTopperz Nybegynder
18. april 2010 - 20:12 #5
Altså.. Jeg kan en del..
Sagen er mest det at jeg vil lave en test..

Html og Javascript er det nemmeste..
Jeg arbejder også med encrypting og decrypting og SQL-injections..

Men har lavet mange missioner med disse metoder i..
Så ville gerne prøve noget nyt..

Og ved godt min gramatik er skidt..
Men jeg er snart 19.. Bare dårlig til dansk gramatik, og stavning..
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2010 - 20:36 #6
ok - star med at lave dit eget site med adgangskoden via
http://www.phpbuilder.com/columns/tim20000505.php3?page=1
og kom med måden, så man udefra kan bryde den.

encrypting og decrypting og SQL-injections er jo også bare noget for begyndere på sites, der skulle have været opdateret for år tilbage. Det burde ikke være muligt - man mange sites har jo ikke opdateret koden i flere år. Tvivler stærkt på, at du kan bruge det til at bryde større sites (coca-cola/carlsberg/tv2/dr osv). Så vis lige et eksempel på det.
Avatar billede zTopperz Nybegynder
19. april 2010 - 17:55 #7
Tror du har ret. ;)
Avatar billede zTopperz Nybegynder
07. maj 2010 - 14:01 #8
Tak