Avatar billede Karlkoder85 Praktikant
22. april 2010 - 17:59 Der er 5 kommentarer

Glemt kode til bruger Vista

Jeg sidder med en computer hvor brugeren har glemt sin adgangskode.
Eftersom brugeren har Ø i sit efternavn kan jeg ikke bruge programmet herfra (http://www.it-artikler.dk/2009/05/06/glemt-windows-vista-kode/) til at nulstille.

Nogen der ved hvordan jeg enten finder Ø ude i det DOS-program (den viser en firkant i stedet for Ø)
eller
hvordan får jeg Administrator frem ude i Velkomst menuen?

Computeren er udstyret med en alm brugerkonto også, men inde fra den af, kan jeg ikke få lov til en S.K.I.D..

Hjælp mig :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. april 2010 - 18:06 #1
Nu har jeg ikke prøvet programmet du henviser til. men en hurtig gennemgang viser at du i stedet for at skrive brugernavn også kan skrive det RID nr. der kommer op.

altså det nr. der kommer op til venstre for brugernavnet. i screenshotet der henvises til:
03e8 | IT-Artikler

Så er du ud over at skulle skrive et dansk bogstav...

husk at brugernavnet ikke må være med ø, til denne metode
Avatar billede Karlkoder85 Praktikant
22. april 2010 - 18:15 #2
problemet er at mit navn er "jørgensen" og fucking DOS kan ikke finde ud af at finde et Ø.
Har prøvet at skrive det RIDnr men det siger den bare er ugyldigt.

Er så skide træls, at jeg ikke kan cracke ind i Administrator-brugeren som man kan ved XP, men det er der sikkert nogen der ved hvordan man kommer til??
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. april 2010 - 18:28 #3
jeg kan godt se problemet så..
Der er også programmer der gør det muligt at lave en ny bruger, med admin rettigheder. hvor du så derfra kan nulstille jørgensen kodeordet.

Brænder du en iso af live cden: http://www.ubcd4win.com/

er der i den programmet Sala Password Renew.. der blandt andet kan lave en ny bruger med admin rettigheder.

Kan hentes her:
http://www.ultimatebootcd.com/download.html
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
10. august 2010 - 13:32 #4
Opfølgning?
Avatar billede Karlkoder85 Praktikant
02. september 2010 - 22:04 #5
Fik lidt hjælp i tidernes morgen af en kammerat som anbefalede Hirens BootCD - den kunne klare det også selvom der var Ø i navnet :)