Avatar billede Blandy Praktikant
27. april 2010 - 15:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fryser i POST.

Jeg var den anden dag i gang med at rengører min computers cpu køler for skidt og møg. Min maskine stod skilt ad på spisebordet, og skulle lige lime et par plastiklåse fast til undersiden af bundkortet. Men har en pilfinger af en kæreste, som pludselig begyndte at udforsker hvordan man samler en computer.

Hun begyndte at samle den, og jeg kom tilbage overrasket selvfølgelig. Kiggede maskinen efter, og så ikke nogen umiddelbare fejl. Men da jeg tændte maskinen, så kørte den POST, men fryser på lidt forskellige tidpunkter i sekvensen.

Slukker jeg maskinen og starter den op igen, så kan den ikke finde signal fra mit grafikkort. "No signal detected".

Er det mit grafikkort der er røget? Har prøvet at skifte mellem DVI og VGA, men det samme sker. Og har haft graffikortet af og efterset, og sat i igen. Men det gjorde ingen forskel.

Står godt nok og skal bygge en ny maskine, men ville være rart hvis jeg kunne beholde den nuværende som spare-maskine.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2010 - 16:29 #1
Nej det er ikke der kæresten skal "udforske" hehe.
Der skal nok uddeles nogler rap.... over fingrene her.
Har du prøvet at stille bios til default settings?
Avatar billede Blandy Praktikant
27. april 2010 - 16:53 #2
kan slet ikke komme til et. det hele fryser 2 sek efter POST er gået i gang. Mistænker grafikkortet for at være synderen.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2010 - 17:01 #3
Har du onboard grafik på bundkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2010 - 17:03 #4
Og du er sikker på at alle stik er på plads, rigtigt momteret?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2010 - 17:03 #5
monteret skulle der stå.
Avatar billede Fr3sty Nybegynder
27. april 2010 - 23:26 #6
Jeg har også et problem med mit grafik kort, nogle gange siger den også ''No Signal Detected''

Jeg putter alle stik ud, ligger computeren ned, masser lidt til grafik kortet, også virker det med mig :D..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2010 - 06:33 #7
Er i sikker på jeres kort er rene i stikket. Der kal ikke meget fedt fra fingre på stikket før det giver dårlige forbindelser. rens kontaktfladerne med ispropyl alkohol på en vatpind.
Avatar billede Blandy Praktikant
28. april 2010 - 10:29 #8
Det er ikke onboard grafikkort der bruges. ej heller er der på.

som sagt fryser den i post. Lidt forskellige om den gør det efter 2 eller 3 sek. Men næsten med det samme.

Og kvæler jeg maskinen og starter op igen, så kan skærmen ikke finde et signal fra grafikkortet. Hverken på vga eller dvi interfacet.

Det er som om den lige skal stå lidt, så kan den vise det med at post fryser.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2010 - 12:29 #9
Kan være din kæreste har ødelagt grafikkort/bundkort med statisk elektricitet. Specielt ram har det ikke godt med disse spændinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 10:12 #10
Hvad endte denne med?
Avatar billede Blandy Praktikant
27. maj 2010 - 14:06 #11
Hej drenge.

Der var nogle svende områder på bundkortet. Så tror det er et internt kredsløb der er brandt af. Omkring bundkort til chipsættet.

Så har bestilt nyt hardware-jer til en nye maskine i stedet.

Men tak fordi i prøvede.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2010 - 16:45 #12
#9 ??