Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
28. april 2010 - 08:40 Der er 28 kommentarer

Byg Selv Gamer PC

Hejsa,
Jeg skal havde en Gamer Pc og har en der kan hjælpe med at samle den, men ved ikke hvadfor nogle dele jeg skal tage. Den skal bruges til WoW, CS:S, WC3 og måske nogle flere. Den skal kunne køre dem uden lagg. Ved ikke rigtig hvor mange K jeg skal bruge på den, men vil ikke over 11000 Kr. og helst under 10000.

tak på forhånd
Avatar billede old_dane Nybegynder
28. april 2010 - 08:52 #1
prøv compumail der kam du sammensætte en puter efter eget ønske og de giver dig besked hvis tingende ikke passer sammen
held og lykke
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
28. april 2010 - 09:11 #2
Er bare ikke så god til Hardware...
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2010 - 09:30 #3
hvis du er lige glad med hvad den koster

kabinet
antec 900 eller 1200

motherboard
asus maximus 3 extreme intel p55
det er med sata3 + usb 3 og er en overclockers drøm af et bundkort

http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=0JWHwAqPs2cnormm&templete=2

koster ca 2399,-.

cpu intel core i7 870 2.93 ghz 95w

3999,-

corsair ram ddr3 16000 mhz 4gb

1399,-

norhq vandkølingssæt

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

699,-

m.v.h
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
28. april 2010 - 15:30 #4
Tak,
Kan den køre alle spillene?
Hvad med 6gb ram?
Avatar billede fluse Nybegynder
28. april 2010 - 15:54 #5
En computer der skal kunne køre de spil du nævner i max opløsning med alle sættings skruet helt på behøver altså ikke koster 10k, det kan gøres for betydeligt mindre!

Amd Phenom II x4 955: ca. 1300kr
ASUS Crosshair III Formula Republic of Gamers Series: ca. 1400
OCZ Gold 2 x 2 GB PC3-8500: ca. 800kr
Ati Radeon HD5850: ca. 2000kr
Antec Three Hundred - EU: ca. 450kr
Chill CP-520M Modular PSU: ca. 550kr
Corsair Hydro Series H50: ca. 550kr
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C (Sort): ca. 200kr
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642JJ 640 GB: ca. 500kr
-------------------------------------------------------------
ca. 7750 kr.

Hvis du absolut vil smide mere i, kunne man tage et HD 5870 i stedet til ca. 3000kr, og evt. smide et Asus Xonar DX2 lydkort i til ca. 1500kr.

Fluse
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
28. april 2010 - 16:19 #6
den må godt være fremtids sikret.
Avatar billede Fr3sty Nybegynder
28. april 2010 - 16:46 #7
Jeg ville foreslå at gå i TDC eller en anden butik og snak med dem om en god gamer pc istedet for at bygge en selv hvis du ikke kan finde ud af det :)
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
28. april 2010 - 16:50 #8
har en der kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2010 - 17:17 #9
#4
ja det kan den i fuld opsætning
det afgørende er jo bare grafikkortet
ati har lavet et 5870 der endnu kan køre drm alle sammen
desværre er ati 10.3 ikke optimal til deres kort
der er lodrette striber af og til og det ligner varme fejl men er det IKKE.
der er også problmer med nvidia driverne men der findes et alternativ der hedder omega drivere.

http://www.omegadrivers.net/

mit garaffikkort er ATI 5970 OG DER ER DYRT CA 39999,-

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5970/Pages/ati-radeon-hd-5970-overview.aspx

m.v.h
Avatar billede fluse Nybegynder
28. april 2010 - 17:19 #10
"den må godt være fremtids sikret."

Chancen for at finde en pc der er fremtids sikret er nogenlunde den samme som at finde loch nes uhyrret!

Uanset hvor meget du bruger på en computer nu, vil den være forældet teknologisk set om et år, og for langsom til gaming om 3-5år alt efter hvor høje krav du stiller til dine spil.

De dele jeg har skrevet tidligere er tilsammen en rigtig fin gaming maskine til prisen, og vil være god nok så lang tid man kan forvente at en gaming pc er det. specielt hvis den bliver opdateret med et nyt GFX kort om et par år.

Fluse
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2010 - 19:12 #11
Jeg savner at vide om du også skal have en skærm?
Hvis du har en du vil bruge, hvilken har du så?

Det nytter jo ikke at snakke max settings og max opløsning hvis du har en skærm der f.eks. ikke kan gå højere end 1440*900 !!!
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
28. april 2010 - 20:31 #12
Jeg får en brugt skærm (Min mormors) så ved ikke helt hvad den kan endnu
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2010 - 07:54 #13
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
29. april 2010 - 21:12 #14
Ok men kan de ting i har vist klare det nye WoW Cataclysm?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2010 - 21:22 #15
Det var der vist ikke nævnt noget om???
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2010 - 21:25 #16
#14: http://www.worldofwarcraft.com/cataclysm/faq

Måske - det vides ikke, men vil æde min gamle hat på at det kan de sagtens!
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2010 - 07:08 #17
#9 det står her

m.v.h
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
30. april 2010 - 07:21 #18
ok tænker lidt over det og kommer så med et svar(eller flere spørgsmål)
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2010 - 08:30 #19
asrock som var eller er ejet af asus laver også fine bundkort

http://www.asrock.com/news/index.asp?cat=News&ID=171

eller abit

http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard.php?pFUN_KEY=1000&pTITLE_IMG=/motherboard/images/title.gif

men jeg har aldrig ejet et asus bundkort der brændte af så derfor sværger jeg til det.
det der med at købe en i aldi med et ukendt bundkort skaber unødvendige problemer med drivere så vælg et anerkendt mærke
de er som regel bedst men nødvendigvis ikke de billigste

man kan sgtens komme til odense i en lada men man sidder altså bedre i en jaguar hvis du kan se billedet for dig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2010 - 10:40 #20
Asrock og Asus har intet med hinanden at gøre.

Asrock er grundlagt af en tidligere Asus medarbejder, men de har intet tilfælles udover de 2 første bogstaver i navnet.

Jeg har haft Asrock, og kan kun sige at du skal tænke dig om. Måske jeg bare var uheldig, men samme slags bundkort gik i stykker for mig 3 gange i træk... Skiftede til Asus og har ikke haft problemer.
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
06. august 2010 - 13:13 #21
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2010 - 13:56 #22
hd 5870 er et godt kort til graffik som sidder i den første

hvis du skal bruge win 7 32 bit behøver du ikke alle de ram i da den kun kan bruge op til 4 gb
jeg har 4gb i min med det store ati 5970 kort og den kører de sidste nye spil uden problemer
du kan se her de forskellige kort hvad de kan og kræver fra ATI

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5970/Pages/ati-radeon-hd-5970-overview.aspx

hvis det er win 7 64 bit kan den bruger over men der er ikke noget at vinde ved at bruge den viser undersøgelser
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions

læs lige denne test

http://www.pcworld.dk/art/11233

m.v.h
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
06. august 2010 - 19:56 #23
okay tak.

men ifølge den test så skal man bruge 4 gb som maximum. men ville 6 så ikke være bedre hvis jeg skal køre Cataclysm med fuldt high?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2010 - 07:35 #24
groft sagt hænger det sådan sammen

win 7 32 bit kan bruge op til 4 gb ram (-det graffikkortet er udstyret med)

win 7 64 bit kan bruge op til det dit bundkort understøtter altså din bios men som du kunne læse under testen er der ikke noget at vinde ved at bruge 64 bit + måske en masse bøvl med 64 drivere der stadig forekommer.
men er du usikker gør du bare det men er spild af penge

på de sidste 2 pc jeg har haft derhjemme har jeg gjort meget ud at varmen kom væk fra dem
vandkøling på cpu
antec 900 kabinet
køler på ram

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

sådan en fætter ligger på ca. 700 kr.

den kan flyttes og bruges i din næste pc bare ved brug af en dims der passer til din sokkel på bundkortet
1 gang om året skal du tage 4 skruer ud og rense radiatoren med en støvsuger

ramkølere findes i et hav af modeller
her er et eksempel

http://www.tweakup.dk/article/1432/dk/

m.v.h
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
07. august 2010 - 09:10 #25
Okay, men skal man selv sætte den på?

Jeg hælder stadig lidt 64.
Men hvad mener du med '(-det graffikkortet er udstyret med)'?

Jeg ser det sådan at hvis jeg køber 6gb så holder den lidt længre, end hvis jeg køber 4gb hvor jeg så måske skal skifte den ud, i næste det næste wow....
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2010 - 10:02 #26
ja det skal man eller hvis du lader den bygge hos en proff gør han det - du kan får det gjort for 600,- kroner fra bunden hos dem her

http://shop.computerplanet.dk/

her er en anmeldelse

http://www.trustpilot.dk/review/www.computerplanet.dk

kan det betale sig alt det besvær når de gør det for dig

et eksempel - groft skrevet bare så det er lettere forståeligt!

dit graffikkort har 768 ram på - det skal jo trækkes fra de 4gb 32 bit kan klare

hvis du hælder til 64 bit gør du bare det
og hvor mange ram du vil bruge er jo også dit valg
Avatar billede Gamer_PC Nybegynder
07. august 2010 - 11:52 #27
Fra bunden?

Tænker på om man ikke kan få en pc, der kan klare bare wow og counter i max, til 6-7k?

jeg var inde og se på den her. har lidt lavt grafik kort...

http://www.expert.dk/products/details/4719543323045.aspx
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2010 - 12:57 #28
prøv at sammnesætte en her på deres side - du har jo ikke købt noget

http://www.fcomputer.dk/Systemer

eller her ude til venstre med mange muligheder

http://www.mm-vision.dk/vishovedgruppe.asp?menu=computer

m.v.h