Avatar billede nickhansen Nybegynder
28. april 2010 - 14:49 Der er 11 kommentarer

Blå skærm Windows 7

Hej, jeg har tidligere kigger på nogle forskellige ting omkring denne blå skærm, men har endnu ikke fundet nogen løsning.

Problemet er i bund og grund at min computer lukker ned, det kan ske når som helst, derefter dukker der en blå skærm frem noget med: "a problem has been dectected and windows has shut down to prevent damage to your computer"
Det er begyndte at ske hyppigere og hyppigere, troede først der var noget galt med softwaren, så jeg gendannede computeren fra fabriksindstillinger, men en dag efter var problemet det samme.. Så vil jeg vil vurdere det til at være et problem med hardwaren, men hvordan skal man fikse det?

Håber på der er nogen der kan hjælpe mig, da det piner mig !

På forhånd tak :-)
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
28. april 2010 - 14:57 #1
kommer den med nogen fejlkode når det sker?

Er det noget der især sker når du spiller eller laver andet?

Prøv evt. at installere speedfan http://www.almico.com/sfdownload.php og find ud af hvor varm din computer er.

Mvh
HE
Avatar billede nickhansen Nybegynder
28. april 2010 - 15:05 #2
Ja der står nogle forskellige koder, kan ikke lige huske hvad det er den skriver...

Der står: Core= 53C

Mvh

Nick
Avatar billede nickhansen Nybegynder
28. april 2010 - 15:06 #3
og det sker på alle tidspunkter, selv når jeg ikke bruger computeren sker det :-)
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
28. april 2010 - 15:13 #4
Jeg ved hvad det er, for du har fået BlueScreen på din computer som er en slags virus fejl. Min computer gør det samme. Men jeg ved ikke hvor slemt det nu er, ellers prøv http://www.1clickpcfix.com/t5.html?gclid=CMLEw9m7qaECFdMq3godkxxQEg du skal registrere dig der inde med en kode, Jeg plejer bare og skrive noget volapyk med tal og bogstaver ( med stort ) så er den registreret :0) ... Det er det eneste jeg kan anbefale, eller til reparation.. Jeg prøver selv at løse det samme problem.
Avatar billede Fr3sty Nybegynder
28. april 2010 - 16:44 #5
Hvis det er virus, så prøv med Ad-Aware som kan downloades her :
http://www.lavasoft.com/

Det er gratis og har virkelig hjulpet mig med at holde min computer i fin stand i virkelig lang tid :)
Avatar billede clauska Juniormester
28. april 2010 - 17:17 #6
Du er nød til at skrive de fejlkoder, det vil gøre det meget lettere at hjælp.

Har du installeret noget hardware eller software før diss problemer kom?
Avatar billede jenscarlo Juniormester
28. april 2010 - 21:20 #7
Blå skærm er ikke en virus,det er en fejlmelding i Windows,som oftes er det noget hardware det er galt med,det har intet med virus at gøre ,men er en simpel fejlmelding,sådan er det.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2010 - 23:00 #8
Fr3sty. Ad-Aware i gratis version er vel ikke et fuldt antivirus program. Det skal man til lommerne for at få.

Problemet kunne være en ramblok der ikke fungerer optimalt.
Disse kan tjekkes med Memtest86.
http://www.memtest86.com/download.html
øverste link.
Avatar billede Fr3sty Nybegynder
01. maj 2010 - 23:51 #9
Det er ikke fuldt, men det kan scanne din computer, du kan have det så lang tid du ville, og du kan slette viruser osv, så det virker fint nok om man så tager gratis version eller ej ;)
Avatar billede clauska Juniormester
02. maj 2010 - 16:53 #10
BSOD ( blue screen of death) er ikke en virus, den kommer hvis er opstår en hardware eller software fejl, som får kernel i windows til af gå ned.

du kan på denne side se koderne og hvad de relatere til.

http://www.winvistaclub.com/t3.html

Ja , der står vista, men den dækker også win7.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 10:40 #11
Hvad endte denne med?