Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
29. april 2010 - 16:18 Der er 1 kommentar

CD-ROM Boot Priority

Når jeg forsøger at tænde for min PC får jeg følgende besked:

CD-ROM Boot Priority ..Boot Ready
REboot and Select proper Boot device
or Insert Boot MEdia in selected Boot device and press a key

Jeg har forsøgt at ændre boot prioritet i BIOS, de eneste muligheder jeg har er cd drevet, og RAID.
Uanset hvilke indstillinger jeg vælger giver den mig denne besked, og jeg har ikke foretaget nogle større ændringer i det sidste stykke tid.
Avatar billede haverslev Novice
29. april 2010 - 20:51 #1
Det lyder som om at der enten er røget en harddisk eller harddisken ikke har ide/sata stikket korrekt i.

Så prøv først at gå i Bios og lave en "reset til default settings"

Ellers skal du lige tjekke at stikket sidder korrekt i harddisken / bundkortet, hvis det er en stationær.

Hvis bærebar, så skal du lige pille pladen af i bunden, så du kommer ind til harddisken og tjek at den sidder korrkt i sin docking.