Avatar billede pablopablo Nybegynder
02. maj 2010 - 19:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Port forwaring

Hejsa...

Jeg har anskafftet mig en Linksys 610N router som er meget fin - DOG kan jeg simpelthen ikke få port forwardig top at virke?

Jeg har prøvet at åbne op for prot 3389 til remote desktop, samt andre forskellige port til div. programemer...jeg har prøvet at slå alt fra på den computer jeg forwarder til, såsom firewall, antivirus...samt at slå alt sikkerheds halløj fra i selve routerens sikkerhedsindstillinger...

Jeg benytter naturligvis fast/statisk ip til computeren som jeg forwareder til...

Jeg har brugt rigtig rigtig mange timer på alle muligheder jeg kan komme på og har google som en gal...men intet virker??

Håber virkelig der findes en ekspert derude!!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2010 - 19:08 #1
Download Simple Port Forwarding: http://www.simpleportforwarding.com/download

Så er det p....nemt at sætte det op :)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
02. maj 2010 - 22:37 #2
God aften

Ja det er da faktisk et ret praktisk program, dog gør det ikke andet end at indtaste de samme ting jeg selv har gjort manuelt...dvs. det virker stadig ikke...har ingen ide til hvad der er galt?

Hvis vi nu tager udgangspunk i remote desktop så kan jeg finde forbinde via LAN men ikke over internettet...når jeg tester på forskellige måder, ja så virker porten 3389 stadig til at være lukket...??
Avatar billede pablopablo Nybegynder
02. maj 2010 - 23:12 #3
ARRRH!! NU har jeg fundet problemet - men aner stadig ikke hvordan jeg kan løse det?!

Problemet er, at jeg sidder bag min. 2 routere! Jeg har internet igennem min boligforening og via routerens status side, har jeg lige opdaget at den router jeg har stående her i stuen har en lokal internet IP...hvilket jo betyder, at den får tildelt sin IP af den anden router et niveau længere ude...

Jeg læste mig til det her, hvor der umiddelbart også står en løsning:
http://www.pcwintech.com/common-problems-fixes-port-forwarding

Dog kræver det, hvis jeg forstår alt korrekt, at jeg skal være i stand til, at logge ind på den anden router og konfigurere den...hvilket jeg naturligvis ikke har mulighed for...kan dette løses på anden vis??
Avatar billede kimtheman Novice
05. maj 2010 - 01:49 #4
Du skriver du får internet igennem boligforening.

Det vil sige du har et kabel fra væg over i et modem du har fået fra din antenneforening/ internetudbyder?.

Og så går der et kabel fra denne over i din egen router (Linksys 610N)?

Prøv at Tjek/ test om de nødvendige porte er åbne.

Vejledning:

http://www.northq.com/faq/da/attachments/463/NQ-15000_PortTjek_da.pdf
Avatar billede pablopablo Nybegynder
05. maj 2010 - 06:51 #5
Nope, har intet kabel modem eller lign...kun en router. Men sidder åbenbart bag endnu en router som jeg ikke har adgang til...så med mindre jeg kan få en statisk ip af dem, er der vist ikke meget andet
at gøre...?
Avatar billede kimtheman Novice
05. maj 2010 - 11:11 #6
Siger de det, når du ringer til dem og spørger vedr. portene er lukket osv? At det er deres router der spærre for de forskellige porte.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. august 2010 - 16:34 #7
Lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2010 - 20:08 #8
#7 flot at du lukkker.
Knap så flot at du glemmer at du skal skrive hvad løsningen var.

Kommer løsningen, tak.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. august 2010 - 21:11 #9
Droppede det...gad ikke at bruge mere tid på det....så ingen løsning...