Avatar billede bramsing Nybegynder
04. maj 2010 - 21:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SQL tags m.v. i en .cs-fil som skal læses i aspx og i code behind

I .asp kunne man indsætte ala <!- include file> og <%=TAG%>men hvad gør man hvis man gerne vil dele sin kode op i små brudstykker for at have SQL tags ala:
CodePage.cs
//SQL
String tabel_1 = "T1";
String tabel_2 = "T2";
String Servernavn = "msdb.sqlserver.dk";
String databasenavn = "Bramsing_SQL";
String uidnavn = "UserName";
String pwdnavn = "PassWord";

//HTML
String SiteTitle = ".NET TEST SITE - I'm Learning"
etc. etc.

Kan man ikke have flere filer der ligger til grund til en fil på nettet eller skal man skrive det ind i Code behind eller lave .dll'er ??
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2010 - 21:36 #1
User controls??
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. maj 2010 - 21:41 #2
Lyder interessant..

Kan du overtales til at give et eks. eller to på hvordan de fungere ??
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2010 - 21:41 #3
Jeg ved ikke helt om du spørger om én ting eller flere - jeg gætter på flere og derfor flere svar.

Din connectionstring vil man som oftest lægge i web.config - andre variabler kunne måske lægges i app_code som fx enums eller en eller flere helperclasses. include-delen har man på sin vis stadigvæk, men designet vil man opbygge vha masterpages og pages samt evt usercontrols, og i disse kontroller vil du så kunne have referencer til dine genbrugelige ting i app_code.
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. maj 2010 - 21:53 #4
@keysersoze:
Er det herunder: <connectionStrings />
du vil lægge SQL conn string ??
Hvad hvis man har flere connections på en gang ??

App_code, enums m.v. er jeg desvære blank på endnu.. Sorry)

Håber ikke det er for dumme spørgsmål...
Jeg læser en del på nettet om ASP.NET parallelt med at jeg har kastet mig ud et et lille fritids projekt (lærer bedst ved at sidde og rode med det) hvor der dukker en del spørgsmål op, som jeg håber I vil give en hånd med at få lukket ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2010 - 22:23 #5
Jeg har ikke gode eksempler paa user control, men google paa:

asp.net user control

finder en masse.
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2010 - 23:03 #6
ja - det er connectionStrings du skal benytte og du kan sagtens sætte flere ind, bare giv dem et unikt navn.

jeg er ret sikker på at nettet kan forklare meget mere om de buzzwords end jeg kan - men kort sagt er app_code en mappe og enums er en datatype indeholdende nogle af dig definerede navngivne værdier (ved ikke om de er relevante i dit setup - det kan jeg ikke helt gennemskue).
Avatar billede bramsing Nybegynder
12. maj 2010 - 22:47 #7
Well.. Der er lige lidt vej endnu, før jeg får det der SQL til at makke ret... Slås lige med noget andet, så jeg lukker spørgsmålet...

Hvis I ønsker at dele point så må I gerne lægge et svar :-)
Avatar billede keysersoze Guru
13. maj 2010 - 10:49 #8
svar
Avatar billede bramsing Nybegynder
13. maj 2010 - 10:51 #9
arne_v vil du også have del i point ??
Avatar billede bramsing Nybegynder
15. maj 2010 - 21:24 #10
arne_v jeg har lukket spørgsmålet, da du ikke har svaret... Håber det er ok...