Avatar billede alsvik Nybegynder
06. maj 2010 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lægge 1 dag til dato

Jeg har følgende funktion som automatisk kopierer QueryDepDate til QueryChkInDate. Jeg har nu brug for at QueryChkInDate er +1 dage. Hvordan fikser jeg det i følgende:

<script language="JavaScript">
        function useTakeDate(form)
        {
                var idx;
                {
                      form.QueryChkInDate.value= form.QueryDepDate.value;
                        form.QueryChkOutDate.value = form.QueryRetDate.value;

                              this.form['QueryChkInDate'].disabled=false;
                                this.form['QueryChkOutDate'].disabled=false;

        }

</script>
Avatar billede alsvik Nybegynder
06. maj 2010 - 11:48 #1
Datoformat er DD-MM-YYY hvis det har betydning. Jeg har selv forsøgt med forskellige versioner af denne:

var myDate=new Date();
myDate.setDate(myDate.QueryChkInDate()+1);
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2010 - 12:22 #2
<ole>

Hvordan jQuery håndterer dates, ved jeg ikke, men i JavaScript gør du sådan:

var myDate=new Date();
myDate.setDate(myDate.getDate()+1);
alert(myDate)

setDate tager et tal som argument - og tallet repræsenterer en dato i den pågældende måned.

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2010 - 12:25 #3
- og referencen:
    https://developer.mozilla.org/en/Core_JavaScript_1.5_Reference/Global_Objects/Date

Metoden setDate finder du godt og vel halvt nede på siden
Avatar billede alsvik Nybegynder
06. maj 2010 - 12:55 #4
Problemet er at det ingen mening giver for mig - og jeg er nød til at gøre det i funktionen "TakeDate", som kopierer indholdet af en form field til en anden skjult field ...
ved den "kopiering" skal der lægges en dag til QueryChkInDate
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2010 - 13:14 #5
Det kan jeg ikke hjælpe med. Jeg kan 'kun' JavaScript  =)
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2010 - 13:16 #6
- og faren ved færdige, svært gennemskuelige libraries er præcis, at man ikke lærer at kode websprogene
Avatar billede alsvik Nybegynder
02. september 2010 - 15:28 #7
fiksede det ved trial and error!