Avatar billede idoz Nybegynder
06. maj 2010 - 15:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter startup

Håber nogen kan hjælpe mig ...

Fik for nogle dage siden, den virus der ligner Windows sikkerheds center. Prøvede at finde noget der kunne fjerne det, men inden jeg fik gjort det. Genstartede min computer, og nu får jeg en sort skærm lige efter opstart .. Kan kun gå ind i BIOS, og den menu der kommer ved "F5"/"F8" .. Den ville ikke starte i fejlsikker tilstand eller noget ..

Hva gør jeg lige her .. ??
06. maj 2010 - 15:25 #1
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Dvs. slet ikke noget Styresystem Logo ?
Avatar billede idoz Nybegynder
06. maj 2010 - 15:31 #2
Hej.

Det er XP, og nej der kommer ikke noget styresystem logo ...

Har prøvet at se om jeg kunne boot den med XP cd'en, men sker intet ..
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
06. maj 2010 - 16:12 #3
2 muligheder.

1. Din "kan ikke huske dens navn" men den lagre alle instilningerne for din bios og den er "Fuckd" dvs. nyt motherboard højst sansyneligt.
(Lad os håbe det ikke er den)

2. din bios er ikke sat op til at boote korrekt.
Prøv at gå ind og sæt følgende rækkefølge.

1. hdd (hard disk drive)
+ dette er en undermaske og der sætter du usb hvis den spørger
  hvor den skal hen.
2. cd-rom
3. lan

Hvis den ikke starter op prøv at gøre følgende.
Gå til http://www.linux-live.org/
Download en live cd image brænd cd'en
Og så skulle du gerne være i linux, virker dette skal du instalere nyt windows
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
06. maj 2010 - 16:14 #4
for resten, har du prøvet at lade den stå med den sorte skærm i 5 min ??
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
06. maj 2010 - 16:17 #5
kommer der nogle beeps fra computeren ? hvis ja, hvor mange og hvor hurtigt ??
Avatar billede idoz Nybegynder
06. maj 2010 - 17:19 #6
Ja, har prøvet at lave den stå. Sker intet, men prøver lige linux nu ... Håber det virker
Avatar billede anders-j Nybegynder
06. maj 2010 - 17:37 #7
Er det en bærbar el. stationær?

Tag bios batteriet ud.
Oomkring bios batteriet, sidder der en jumper på 2 pins ( ud af tre )
Den sidder nok således.  .-- den rykker du om på, så den sidder således --.

Lad det være sådan i 1 min tid. Derefter sætter du jumperen tilbage, smider batteriet i og starter maskinen igen.
Avatar billede idoz Nybegynder
06. maj 2010 - 17:38 #8
Det er en bærbar .. Acer Aspire 3100
Avatar billede idoz Nybegynder
06. maj 2010 - 17:47 #9
Når jeg prøver på at starte den i "Fejlsikker tilstand" kommer dette ...

multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\ntoskrnl.exe
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\hal.ddl
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\KDCOM.DLL
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\BOOTVID.dll
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\config\system
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\c_1252.nls
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\c_850.nls
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\FONTS\vga850.fon
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\appPatch\drvmain.sdb
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\DRIVERS\sptd.sys
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\DRIVERS\SCSIPORT.SYS
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\DRIVERS\WMILIB.SYS
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\DRIVERS\ACPI.sys
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\DRIVERS\pci.sys
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\DRIVERS\ohci1394.sys
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\DRIVERS\1394BUS.sys
multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<2>\WINDOWS\system23\DRIVERS\isapnp.sys

Hvis det hjælper ?
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
06. maj 2010 - 21:07 #10
er problemet blevet løst siden du har tildelt point eller hvordan går det hele :) ?