Avatar billede llslipknotll Nybegynder
06. maj 2010 - 16:31 Der er 13 kommentarer

Vodka melon. Melon suger ikke?

Hej dudes.
Jeg har fulgt en opskrift jeg fik fra en ven som lød således

Ingredienser:
1L Vodka (Mærke ligemeget, dog bedst med Smirnoff)
1 Vandmelon

Opskrift:
Skær et hul der svare til flaskens hals (Fuldført)
Skær 2 huller så der kommer noget ''tryk'' ned i flasken (Fuldført)
Vent 24timer (Ikke fuldført, men 3 timer er forløbet)

Resultat indtil videre:
Billede 1: http://www.myupload.dk/showfile/501944fa361.JPG/
Billede 2: http://www.myupload.dk/showfile/501946fa361.JPG/

Kan nogen sige mig hvad der er galt siden den ikke suger til sig?
Kan det være hvis hullet som er lavet til flaskens hals er for stort? Fordi den står i solen?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2010 - 17:03 #1
En vandmelon er fyldt med væske, derfor vil den ikke suge så hurtigt. Og en anden ting er jo, at det vakum der dannes i flasken kun kan forsvinde og udlignes ned gennem vandmelonen.Og det er en langsommelig process.måden det måske kunne gøres på, er at have en flaske med hul i bunden, hvor man sætter en "vandlås" på, så luften klukker ind denne ved. En vandlås til hjemmebrænderi kunne måske bruges.
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
06. maj 2010 - 17:08 #2
Jeg har prøvet at putte et væskestykke ned i den for lige at tage det yderste væske.
En vandlås, okay.. det har jeg så ikke lige hørt om før, hvor kan man evt få sådan en?
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
06. maj 2010 - 17:14 #3
Hvis man skære et hul i bunden af den, vil det ikke skabe lidt vacum? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2010 - 17:36 #4
Jeg har ikke prøvet at fylde en melon med vodka, men der er jo nogle fysiske ting der sker, og en flaske med et lille hul ibunden vil nok også være fint. Det vigtigste er jo at spritten ikke bliver fordampet, så den mister kraften og bliver "tam".
Og hullet gør jo at der ikke dannes vakum i flasken. Vakum skal jo væk for at væsken kan flyde ned i melonen.
Avatar billede alca Nybegynder
06. maj 2010 - 17:37 #5
Jo, men det vil også gøre, at vodkaen render ud, og det vil du jo nødigt have.
Det bedste du kan gøre, er at lade den stå i 24 timer, og så undgå at lade den stå i solen.
Frugt har generelt ikke godt af at lægge i solen særligt længe (efter det er blevet plukket). Når du så samtidigt skåret melonen op, kan den godt begynde at rådne, hvis den ikke står i køleskabet, eller et koldt sted.

En anden ting du skal huske på (nu kan jeg se at du bruger en billig vodka). Vodka smager som regel ikke særligt godt, specielt ikke når det er det billigste fra netto. Det er også derfor man tyller vodkashots - det er ikke så skide fedt at have i munden.

Når du sammenligner det at spise med at drikke noget, opbevarer du det der skal konsumeres i munden i længere tid - i dette tilfælde vodka.
Derfor er det aldrig specielt fedt at spise vodka, og det er nok også grunden til at vodkamelon lyder fedest i røverhistorier, og sjælendt smager særligt godt. ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2010 - 17:45 #6
Kan godt følge dig lidt i dette alca. Kan være det kommer for hurtigt ned, så det ikke forsvinder i melonen,og flyder ud ved hullet hvor flasken er monteret.
Med hensyn til smagen, må det komme an på en prøve. Men ja normalt er vodka bedst til shots. (haha)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2010 - 16:45 #7
Er flasken ved at være tom, eller hvordan går det med projektet?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 10:37 #8
Hvordaaan schmakte den vodkamelon så (hik)?
Var det fedt?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2010 - 11:18 #9
dine 'sidehuller' er spild.
http://www.polkadotmittens.co.uk/recipes/vegetables/vodka_watermelon.html
fx 'guruen' Jamie Oliver, så bare et stort hul for oven, og fyld i - når det er optaget, så fyld mere i - det tager nogle dage - og skal opbevares køligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 11:29 #10
Claes. Man må sku håbe det smager godt efter 5-6 dages arbejde. Har aldrig smagt det. Har du?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2010 - 12:26 #11
ikke afprøvet - men 'folk' bruger jo også meget tid på at producere 'små grå'.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 14:13 #12
Jo men der er ikke frugt blandet i, så oplevelsen må være noget anderledes.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:23 #13
Hvad endte denne med?