Avatar billede nzc Nybegynder
06. maj 2010 - 19:36 Der er 16 kommentarer

Findes der et godt AD værktøj...

Findes der et godt AD værktøj der let kan anvendes til at lave avancerede søgninger? Jeg tænker feks på en søgning som

find alle grupper hvor description = [a] hvori der findes et medlem der har et navn hvor karakteren ~ indgår

Jeg ved at dette kan laves med alle mulige script-sprog, men jeg leder efter et godt grafisk værktøj som kan bruges af os ikke-script-nørder :)
Avatar billede riversen Nybegynder
07. maj 2010 - 07:08 #1
ja, active directory users and computers er OK til formålet.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. maj 2010 - 07:10 #2
så ikke lige dit sidste kriterie... det kniber nok med aduc
Uanset hvad så bør du klart overveje at lære powershell. Det er et must for enhver administrator :)
Avatar billede nzc Nybegynder
07. maj 2010 - 07:40 #3
Kender du nogle gode sites med tutorials til powershell?
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2010 - 07:54 #4
Bruger selv powergui til en række ting da jeg ikke altid er lige gode venner med powershell:
http://www.powergui.org/index.jspa
Kan være det har noget af det du søger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2010 - 15:31 #5
nzc
9.165 point (1.460 ude)

Blot til info ...
Avatar billede nzc Nybegynder
08. maj 2010 - 16:13 #6
og hvilken form for info er det så John?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2010 - 16:23 #7
Ok, kan se jeg skal skære det ud i pap.

Du har en del point ude, hvilket ikke er fair overfor dem der prøver at hjælpe.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

Så ville du muligvis få mere hjælp.
08. maj 2010 - 19:03 #8
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/nzc - dem der ikke er grønne...
Avatar billede riversen Nybegynder
08. maj 2010 - 20:07 #9
brug nu privatbeskeder til at informere folk om at lukke spørgsmål istedet for at spamme spørgsmål med irrelevant info gang på gang.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2010 - 20:15 #10
Og så er det nr. 2 spørgsmål om samme emne.
Avatar billede riversen Nybegynder
09. maj 2010 - 06:59 #11
#3: Jeg plejer at holde mig til bøger. Har ikke nogen jeg kan anbefale frem for andre, men gå en tur på biblioteket og køb derefter en, hvis det er

#10: Faktisk nr. 1. Det andet er nr. 2 og sikkert oprettet i desperation over at få spammet det første spørgsmål med ligegyldige indlæg. Det skete så også i 2'eren, kan jeg se. Hvis nu du fokuserede på at hjælpe kunne det være det ikke var nødvendigt med nr. 2 spørgsmål. Hvis du ikke kender svaret eller ikke vil hjælpe fordi du vil have point så lad være. Du behøver ikke gøre alle andre opmærksom på det. Hvis de har samme indgangsvinkel skal de nok finde ud af det.

Og nu gør jeg det samme. Sorry for spam.
Avatar billede nzc Nybegynder
09. maj 2010 - 13:57 #12
hvor mange af mine ude-point skylder jeg dig john_stigers? Ingen så vidt jeg kan se, men du ter dig som om at jeg skylder dig en hel del. Som riversen siger så skriv dog sådan noget i en privat besked i stedet for at udstille mig som idiot. Men jeg er da glad for at andre kan se hvem der er den største idiot af os to...

Men jeg er da ked af at have spildt din dyrebare tid. Jeg er også ked af at dine indlæg har resulteret i at andre også har spildt deres tid.

Hvis du vil mig noget for eftertiden så tager vi det over pm i stedet for at te os som små børn der leger mudderkastning i børnehaven.

Riversen: tak for konstruktive kommentare (og opbakning). Smid et svar og du skal få dine point...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2010 - 14:10 #13
#12 jeg stoppede efter jeg havde set riversens besked, men du bliver jo ved...

Jeg beklager, og skal nok bruge intern besked efterfølgende. Dog bliver disse tit ignoreret, så er nogen gange nødt til at skrive det så andre kan se det desværre.

Jeg vil under ingen omstændigheder finde mig i at blive kaldt en idiot, så ser gerne en undskyldning!
Avatar billede riversen Nybegynder
09. maj 2010 - 17:22 #14
#12: Behold dem bare. Jeg samler ikke på point.
Avatar billede nzc Nybegynder
09. maj 2010 - 23:04 #15
argh riversen det er jo folk som dig der er skyld i at jeg har så mange point ude :)
Avatar billede riversen Nybegynder
10. maj 2010 - 06:05 #16
du lægger bare selv et svar og accepterer det.