Avatar billede tof-toft Praktikant
06. maj 2010 - 20:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny Stationær computer

hej

jeg skal have fundet en ny stationær computer til omkring 5000 maks 5500 kr.
den skal ikke kunne noget med spil, overhovedet da den skal bruges til mail, kontor arbejde, regnskabs programmer og internet. altså ikke nogle kæmpe programmer, eller spil kørende.
jeg har kigget lidt på denne lenove:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=686720

Jeg ved udemærket jeg kunne finde noget som er bedre, men jeg vil gerne have kvalitet for pengene i forhold til ydelse.
Desuden kan jeg se man kan nedgradere til windows xp, da jeg ved de programmer køre på det system skal dette helst gerne være en mulighed.

Denne mulighed jeg har fundet en godt bud? ellers er i velkomne til at komme med andre bud, så kan jeg overveje dem også!
Avatar billede kimtheman Novice
06. maj 2010 - 22:06 #1
Er nysgerrig efter at høre, hvad der så er kvalitet for dig.

Er det når kabinet er lille og kompakt?

Eller når mærket er Lenove?

Eller fordi den kan nedgraderes til Xp?

Stiller spørgsmålene for, så ville det være nemmere, hvis man skulle hjælpe.

Hvad er årsagen til, at du præcist har valgt, denne Pc du linker til?
06. maj 2010 - 23:41 #2
Hej Tof-toft,

Jeg synes, at den, du har kigget på, er alt for dyr.

Prøv at se disse tilbud hos Dell:
http://www1.euro.dell.com/dk/da/virksomheder/4x_vostro_230/fs.aspx?refid=4x_vostro_230&s=bsd&cs=dkbsdt1

I de 2 tilbud længst til højre, følger der en 21.5" FULL HD skærm med. PC'erne er meget driftssikre og støjsvage, jeg har, siden de forrige måned blev lanceret, købt nogle af disse og er bestemt ikke blevet skuffet. Hvis du vælger at købe en af de konfigurationer, hvor Windows 7 Professionel følger med, koster det kun 55 kr. ekskl. moms for at "nedgradere" til Windows XP, og både XP og Windows 7 medier medfølger, sålede at du altid senere kan opgradere til Windows 7 - eller evt. lave en dual-boot, så du har begge operativsystemer.
Avatar billede kimtheman Novice
07. maj 2010 - 01:25 #3
Ja mikethemagicdragon Det lyder da som rigtig fine tilbud.

Men nu er Dell store, og de skal jo derfor også have utilfredse kunder, og da sikkert også mange tilfredse kunder.

Men derfor synes jeg nu alligevel, tof-toft skal have lov til at se de nedenstående links, inden han beslutter sig helt.

1. http://www.version2.dk/artikel/13746-pinligt-ringe-support-hos-dell-danmark-udstillet-paa-tv

2. http://castroller.com/podcasts/DrKontantVideo/1509625-Kontant%20Falske%20kunder%20roser%20Dell%2010/03%202010

3. Måske det hænger sammen? http://www.business.dk/tech-mobil/skuffende-regnskab-fra-dell

Men som sagt fine tilbud.
07. maj 2010 - 07:59 #4
Hej kimtheman

Jeg har sendt udsendelserne, og ja, det er nogle skuffende eksempler.

Men der er overhovedet ingen problemer (så ville jeg naturligvis ikke anbefale Dell), idet der her er tale om erhvervs-pc'ere, som faktisk er de samme som de privatbaserede pc'ere, bare i anden "forklædning".

Jeg har aldrig endnu haft nogen af disse, der er gået i stykker, og jeg har købt en del til det firma, jeg er ansat i.

Havde for nylig en bærbar, der gik i stykker, og dem er der, ligesom den omtalte stationære pc'er, pick-up-and-return service på. PC'eren blev afhentet dagen efter, jeg havde reklameret og 4 dage senere blev den leveret tilbage i repareret stand.

Der er absolut ingen problemer pga. der er en anden servicegrad. Og jeg har virkelig købt mange pc'ere hos Dell.
Avatar billede tof-toft Praktikant
07. maj 2010 - 09:02 #5
Jeg kender udemærket til dells marked, jeg har aldrig tænkt mig at købe nogle fra dem... Så #4 det bliver nok ikke en dell..

#1 Det jeg mener med kvalitet er at computeren holder til noget, grunden til jeg lige netop valgte den, er at jeg har hørt masse om Lenove, og ThinkCentre er jo IBM, og der omhandler det jo kvalitet. Det kan godt være der er mange steder man kan få noget med meget bedre ydende, men det betyder jo desværre ikke kvaliteten ikke er god.
Avatar billede kimtheman Novice
07. maj 2010 - 10:37 #6
Hvis kabinettet ikke har den vigtigste rolle, så havde jeg valgt Lenovo ThinkCentre M58p

I store træk er det nogle forskellige info, der er i den du har valgt, til forskel fra i den jeg har fundet:

Dit Valg:
Processor.
Processor, hovedegenskaber:
Enhanced Intel SpeedStep Technology / Intel Extended Memory 64 Technology / Intel Execute Disable Bit

Processornr: E7500

Front Side Bus (FSB) Hastighed: 1066 MHz

Cachehukommelse.
Pr. processorstørrelse: 3 MB
Cache størrelse: 3 MB
Type: L2

RAM.
Max. Memory Størrelse: 4 GB
RAM: 2 GB

Harddisk for lagring.
HD Kapacitet: 320 GB

Effektenhed.
Strømforsyning: 130 Watt

Mit valg:
Processor.
Intel Virtualization Technology / Intel Execute Disable Bit / Intel Extended Memory 64 Technology / Enhanced Intel SpeedStep Technology

Processornr: E8400

Front Side Bus (FSB) Hastighed: 1333 MHz

Cachehukommelse.
Pr. processorstørrelse: 6 MB
Cache størrelse: 6 MB
Type: L2

RAM.
Max. Memory Størrelse: 8 GB
RAM: 2 GB

Harddisk for lagring.
HD Kapacitet: 500 GB

Effektenhed.
Strømforsyning: 280 Watt

Og der er måske nogle flere forskellige. Dette var bare nogen af dem. Skal dog siges den jeg fandt er med nedgradering til Xp men ellers med Vista. Hvor den du fandt er med Win7 og nedgradering til Xp.
Men ellers kan du se, den jeg fandt er større på nogle af de vigste områder. Og dette er til 100kr mere ca.

De ses her
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=528333;684163
Avatar billede tof-toft Praktikant
07. maj 2010 - 12:56 #7
okay tak, det tager jeg til min overvejelse..
Avatar billede Jackount Nybegynder
07. maj 2010 - 17:09 #8
http://topdata.dk/product.asp?product=6798

Jeg synes selv den er fin..

Dual core intel 3ghz cpu
Dvd og cd brænder 24x
256mb onboard gpu
2 gb ddr2 ram

Den koster 2500 - med xp (Win7?) licens og 2gb ram mere så ville den være perfekt, og jeg har kun hørt godt om topdata :)
Avatar billede Chocoholic Nybegynder
08. maj 2010 - 11:26 #9
Har selv købt en pc herfra og jeg er fuldt ud tilfreds.

http://www.sharkgaming.dk/index.php/shop/shark-gs/shark-rage.html Denne til bare 3000. Ved godt firmaet er forbeholdt gamer computere men denne kan sagtens bruges til kontor grundet det low-end gfx der sidder i nu og da. :)

Du får en god solid processor du sagtens kan få op på 3Ghz eller mere ved stock køleren.
4 Gb ram til en masse multitasking.
Der er monteret flere blæsere i kabinettet der giver lavere temperaturer og mindre støj, som vel er dejligt når man skal sidde ved pcen meget af dagen. :)
500gb hdd.
Avatar billede tof-toft Praktikant
09. maj 2010 - 15:50 #10
Hej jeg har købt ny computer, det blev den som jeg egentlig selv valgte, men tak for svarende, og de valmuligheder.
Avatar billede InspectorGadget Nybegynder
28. juni 2010 - 09:42 #11
Blot en kommentar til Dell-delen af denne diskussion.

Jeg tror at DR Kontant har været meget fokuserede på kun at finde negative historier om Dell, men en urimelig kundesag er naturligvis en for meget. Med så mange kunder er det dog meget svært at helt at undgå at enkelte sager ender galt.

Hvis man er nervøs for serviceniveauet, men stadig gerne vil have en Dell, så kan man jo f.eks. købe Dell hos Dustin. De er godkendt Dell-forhandler og de har ofte gode Dell tilbud, og de har både en afdeling til private forbrugere og erhverv.

Private
http://www.dustinhome.dk/dp_2057.aspx

Erhverv
http://www.dustin.dk/dp_2187.aspx

Dustin får god omtale af deres kundeservice på http://www.trustpilot.dk/review/www.dustinhome.dk