Avatar billede ThomasLund74 Praktikant
07. maj 2010 - 19:06 Der er 7 kommentarer

Kun begrænset adgang med NETGEAR WGR614 Wireless-G Router

Har lige opsat netværk med en NETGEAR WGR614 Wireless-G Router, igennem en Zyxel router/switch (eller hvad det nu hedder)

Opsætningen blev lavet med tilslutning af et alm. netværkskabel og alt fungerede fint under opsætningen og gør det stadig via kabel.

Men det trådløse netværk viser kun "begrænset adgang" (ingen adgang til internettet) og de forslag Vista kommer med til at reparere det, som at genstarte eller nulstille routeren fungerer ikke.

Jeg er bange for at jeg har rodet for meget med hele opsætningen for nu kan den slet ikke tilslutte netværket selvom den kan se det når jeg søger på wireless.
Avatar billede knuf Nybegynder
09. maj 2010 - 19:54 #1
Prøv at resette din Netgear (igen?).
Tag din Zyxel fra.
Sæt din Netgear direkte på nettet.
Kan du du komme på nettet via kabel eller trådløst (inden du konfigurerer Netgear)?
Avatar billede ThomasLund74 Praktikant
22. maj 2010 - 20:51 #2
Hvordan skal jeg kunne sætte min netgear direkte på nettet når den kun har et Lan stik? Den skal igennem Zyxel.

Zyxel routeren virker fint
Adgang igennem Netgear routeren via kabel virker også fint.

Det er kun det trådløse netværk der er "begrænset adgang" på.
Avatar billede knuf Nybegynder
22. maj 2010 - 21:40 #3
Ok, når Netgear virker med kabel. er det den trådløse afdeling, der har et problem, dvs opsætningen af trådløs er ikke ok.
På Netgear's hjemmeside ligger forskellige hjælpemuligheder under Support, bl.a.dette
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/112

Hvad er dit operativsystem og hvis XP, hvilke Servicepack har du på? Til og med SP1 er trådløs håndtering lidr mangelfuld.

Hvem er din udbyder?
Avatar billede ThomasLund74 Praktikant
22. maj 2010 - 21:46 #4
Det er Vista

Udbyderen er Fullrate.
Avatar billede ThomasLund74 Praktikant
22. maj 2010 - 21:53 #5
Netværket og password osv. er sat op og som sagt er der "begrænset adgang" når jeg tjekker netværket.

Kan der være noget galt med IP adressen?
Avatar billede knuf Nybegynder
22. maj 2010 - 22:13 #6
Det kan det godt være.
Bgrænset adgang betyder, at du er på Netgearen, men du kommer ikke videre til nettet og får en IP-adresse fra udbyderen.

Har du sat Netgear til DHCP og automatisk IP?
Avatar billede ThomasLund74 Praktikant
23. maj 2010 - 20:38 #7
Alt var som det skulle være.

I mangel af bedre forsøgte jeg med en opdatering af driveren til netkortet og det viste sig at være løsningen.

Problem solved.