Avatar billede ida_blomst Nybegynder
09. maj 2010 - 16:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kopering af cd

hej!
Vi er et par stykke der har problemmer med, at kopier en film optagelse, fra vores eget teaterstykke. Men da vi er flere der gerne vil have en kopi af optagelsen, ville vi gerne kunne opbevare filen på en computer. Men det virker ikke. Hvordan kopier man indholdet fra en brugbar dvd cd, over på sin egen computer???????????????

Håber nogen kan hjælpe...
09. maj 2010 - 16:42 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Hvilket 'format' er "film optagelsen" i ?
Snakker vi en 'normal' DVD format ?

...Men det virker ikke... - Hvad 'virker ikke' ?

Hvilke program HAR du/I prøvet ?
Avatar billede frem-ad Professor
09. maj 2010 - 16:52 #2
er det en pro cd/dvd så der evt. er nogle koder
Men som karise_larry skriver skal vi have nogle flere oplysninger
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
09. maj 2010 - 17:04 #3
Altså jeg kender ikke rigtig formater, men optaelsen ligger i øjeblikket på en købt: Kumatron DVD-RW med 4.7 GB (120 min) DVD'en kan vi ikke se på en dvd-afspiller, kun på en bærbar.
Avatar billede frem-ad Professor
09. maj 2010 - 17:12 #4
prøv med det her program
http://www.afterdawn.com/software/cd_dvd/copy_dvd/dvd_shrink.cfm

den kan rippe en del fil-formater
09. maj 2010 - 17:15 #5
...kan vi ikke se på en dvd-afspiller... - sansynligvis fordi den af "Finalize" / afsluttes først - se i manualen...

http://www.clonedvd.net/clonedvd/ ?
(Der er nok andre - men den faldt mig lige ind...)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2010 - 17:20 #6
Download og installer det lille program der beskrives i dette link http://www.helgec.dk/dd-windows.html nu kan du rippe din DVD til en ISO fil og efterfølgende brænde alle de DVDèr du ønsker - Husk at brænde ISO filen korrekt
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
09. maj 2010 - 20:36 #7
tak tak..men kan jeg være sikker på at det ikke er farlige programmer????
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2010 - 20:44 #8
ER det mig du spørger, eller ????
Avatar billede frem-ad Professor
10. maj 2010 - 07:13 #9
Min er der ikke noget at komme efter
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2010 - 07:29 #10
Inden du bekymrer dig så meget om der er nogen der vil dig noget ondt skulle du måske overveje at få lukket nogle af de tråde du stadig har uafsluttet
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
10. maj 2010 - 17:06 #11
hvordan lukker jeg dem?
Avatar billede frem-ad Professor
15. maj 2010 - 19:20 #12
Be om at få et svar eller hvis der er ingen der er kommet med et godt nok svar kan du selv oprette et svar

Eks. som hvis det er mit svar du kunne bruge godkender du bare og tildeler de point svaret er værd hvis den skal deles mellem  flere personer
Avatar billede frem-ad Professor
26. maj 2010 - 08:54 #13
Hvad blev det til???
Avatar billede frem-ad Professor
26. juni 2010 - 09:00 #14
Hvad sker der???