Avatar billede Fartil2 Nybegynder
15. maj 2010 - 08:53 Der er 10 kommentarer

Computer Genstarter

Hejsa Eksperten.

Min søn har en rimelig ny (ca 1 år gammel) gamer pc, som er begyndt at genstarte i tide og utide.
Han spiller meget WOW, og det irreterer ham rigtig meget.
Nogen der ved hvad problemet kan være, eller hvad vi evt. kan gøre ved det?

Jeg har flere gange deskfragtmenteret den og kørt virusscan på den.

Ja der var lidt virus på den. Men ikke noget alvorligt. Af hvad jeg kender til det.

Mvh. Thomas Winding

Ps.Ja der mangler nok lidt oplysninger om hvilken pc. Men det skal jeg nok finde ud af hvis, der findes en venlig sjæl herinde...
15. maj 2010 - 09:31 #1
Bærbar ?
Stationær ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede traxion- Nybegynder
15. maj 2010 - 09:54 #2
siden det er en gamer pc er det jo nok en stationær og da den er 1 år gammel vil jeg gætte på vista.

Det kan være pc´en der bliver for varm.. har selv haft problemmer med det engang.
Avatar billede traxion- Nybegynder
15. maj 2010 - 09:55 #3
hvis du anvender windows kan du tjekke temp´en i f.eks. siw http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede Fartil2 Nybegynder
15. maj 2010 - 10:17 #4
Havde selv idéen om at den bliver for varm.
Vi har rykket den ud, så den kan få luft. Men den genstarter stadig.
Kan man få sat en større blæser i eller kræver det en anden strømforsyning. Eller skal den måske bare renses.
Ja det er Vista på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2010 - 11:12 #5
Avatar billede zetto123 Nybegynder
15. maj 2010 - 15:57 #6
jeg har faktisk det helt samme problem på min computer, også ca. 1 år gammel med vista.
min virker fint nu, efter jeg diskfragmenterede begge drev :)
06. juli 2010 - 06:28 #7
<Fartil2>: Er der stadig problem ?
Avatar billede Fartil2 Nybegynder
17. oktober 2010 - 15:14 #8
Jeg har fået styr på den.

Undskyld det MEGET MEGET sene svar tilbage.

Vi åbnede og rensede blæserne.
Der var en masse støv. Og den har kørt fint siden..

Takker for jeres hjælp...
Avatar billede Fartil2 Nybegynder
17. oktober 2010 - 15:25 #9
Takker for hjælpen.

Har klaret det...
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 16:25 #10
Så lægger jeg svar her, med det jeg kom med i #5(Rense stationær indvendigt).
Husk der er lagt svar i #2 også, som også er rigtig.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1