Avatar billede Nollerkaj Nybegynder
15. maj 2010 - 16:02 Der er 3 kommentarer

HJÆLP!! mit raid 5 er forsvundet...

Jeg har en computer med 5 harddiske (en Intel SSD og 4x alm.) og jeg kan nu ikke komme i komme i kontakt med mit data-drev.

Når jeg går ind i min Intel Matrix Storage Console, kan jeg se at mit raid består af port 2, port 3 og to hvor der bare står "Missing Hard Drive". Under "Non-RAID Hard Drives" kan jeg se min tre andre diske: Port 0 (SSD som jeg booter fra), port 1 og port 4.

Problemet opstod da den skrev at den ikke kunne komme ud af hibernation. Jeg har været inde i bios og enable raid igen da alt var sat tilbage til standart.

Når man prøver at komme ind på drevet, skriver den følgende:
F:\ is not accessible
The volume does not contain a recognized file system. Please make sure that all required file system drivers are loaded and that the volume is not corrupted.

Min teori er at diskene (som er ca. 3 mdr. gamle) er ok og man bare skal "poppe" raid'et på plads... Hvis der er nogen der kan hjælpe med dette er jeg også villig til at betale for det, så du ikke kun får point.

Hvor er min engel?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2010 - 17:15 #1
Jeg læser dit spørgsmål som, at du har mistet filtabellen - jeg vil tro at TESTDISK kan gendanne tabellen, men læs selv på http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step og er du i tvivl må du gerne kontakte mig på mail@helgec.dk
Avatar billede Nollerkaj Nybegynder
16. maj 2010 - 19:46 #2
Tak for dit svar Helgec.

Mit problem er at jeg helst vil være fri for at lave uoprettelig skade med et værktøj jeg ikke kender, til et problem som jeg ikke forstår ordenligt.

Jeg har forresten lige lagt et screenshot op her:
http://www.stadsvold.dk/raid5.jpg

Jeg ser lige hvad der melder sig på banen af løsningsforslag den næste dag eller to og så kan det være at jeg springer på, hvis jeg er helt fortvivlet.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 14:33 #3
Nu er det vist vanskeligt at finde eksempler på at jeg har foreslået destruktive løsninger, men det er da OK at du er forsigtig. Det sker jo intet ved at du lige bruger programmet til at kigge på dine diske