Avatar billede masteraaen Novice
16. maj 2010 - 19:48 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - download ubrugelig

Hej.

Jeg har netop købt windows 7 til download, så jeg kunne installere den med det samme.
Jeg har fået downloadet, det der hedder setup1.box.
Men windows kan ikke åbne filen.

Altså helt ærligt Microsoft. Hvad er det for noget. Jeres program forstår ikke jeres egne filer. Godt gået!

Men hvad gør jeg for
at komme videre? Jeg har en produktnøgle, men hvordan ffffffffffff får jeg fat i selve programmet nu?????????????????????????

Jeg er lige ved at eksplodere over at skulle bruge tid på den slags!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2010 - 19:52 #1
Hvor er den hentet fra?
Står der ikke på siden hvad den åbnes med?
Avatar billede masteraaen Novice
16. maj 2010 - 19:57 #2
Jeg har hentet den direkte fra microsoft.
Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg finder tilbage til downloadsiden igen - så jeg har ingen instruktioner og ingen mulighed for at se, om der er mere, jeg skulle hente.

Det er totalt uoverskueligt at finde ud af...
Avatar billede dana Nybegynder
16. maj 2010 - 20:05 #3
Avatar billede masteraaen Novice
16. maj 2010 - 20:09 #4
Det ser ud til du har ret i det. Hvis det virker, er du en engel!!!
Den downloader nu en exe-fil og en setup2.box.

- jeg tror det er rigtigt.

Vender lige tilbage :-)
Avatar billede masteraaen Novice
16. maj 2010 - 20:43 #5
Fedt nok - nu har jeg filerne.
Nu kan den ikke køre exe-filen.

Jeg er liiiige ved at eksplodere. Hvordan kan de lave det så svært - jeg er helt helt uforstående!

Filen siger, den ikke kan køre sandsynligvis fordi mappen er skrivebeskyttet.

Men jeg kan ikke fjerne den åndssvage skrivebeskyttelse - ligegyldigt om jeg tilføjer mig som ejer af filen eller hvad jeg gør. Den fjerner både det ene og det andet, når jeg har ændret det - næste gang jeg ser efter, så er mappen stadig skrivebeskyttet og jeg stadig ikke ejer af filen...
Avatar billede dana Nybegynder
16. maj 2010 - 20:48 #6
Prøv at læse det i det link jeg har sendt til dig :-)Der står hvordan du skal behandle filerne.
Avatar billede Jackount Nybegynder
16. maj 2010 - 21:41 #7
Måske er det en iso fil som skal brændes ned på et dvd drev? Man skal som regel boote fra cd når man installerer OS, den fejl begik jeg da jeg kørte en ubuntu installation fra xp ..
Avatar billede dana Nybegynder
16. maj 2010 - 21:54 #8
Ja det er det der bliver lagt op til. Brænd et ISO Image på en dvd.
Avatar billede masteraaen Novice
16. maj 2010 - 22:05 #9
Hvad betyder det at brænde et iso-image på en dvd...

Ærligt talt så virker det helt ude i hampen, at jeg skal igennem så meget, når jeg bare vil opgradere min windows fra vistra til 7.

Jeg opgiver simpelthen projoktet. Gider ikke bøvlet.

I skal have mange tak for hjælpen - smid et svar, så deler jeg pointene ud.

- så også lige, at hvis jeg ville spørge ms-support om noget, koster det mellem 40 og 500 kroner at stile et spørgsmål - afhængigt af, hvor hurtigt man ønsker svar. Et døgn er det hurtigste... rolling on floor laughing - det skal blive løgn.

Jeg synes ham Bill skulle lære noget af Apple omkring brugervenlighed, oh my god... stort problem, at de har verden i deres hule hånd.
Avatar billede Jackount Nybegynder
16. maj 2010 - 22:13 #10
Ja for satan Bill skulle lære en masse a Steve!!

Hvad vil du så gøre nu? Har du så bare spildt pengene?
Og det er altså ikke særlig svært at gøre.. Jeg kender et godt freeware program på dansk til at brænde dvd som jeg kan hjælpe dig med
Avatar billede masteraaen Novice
16. maj 2010 - 22:19 #11
Ok, så kom med det. Så prøver jeg en sidste sidste gang om det så virker i første hug. Ellers er det slut.

Heldigvis er jeg ret sikker på, at der er 14 dages returret på alt, hvad der hedder fjernsalg i dk. Dvs. i princippet alt, hvad der sælges online, bl.a. Den vil jeg benytte mig af, hvis det ikke virker umiddelbart :-)

Tak igen.
Avatar billede dana Nybegynder
16. maj 2010 - 22:24 #12
Det er da ærgerligt at du giver op nu og smider 200 point til en anden! Fedt nok at bruge en hel aften på det.
Avatar billede Jackount Nybegynder
16. maj 2010 - 22:35 #13
Skal Dana ikke hvad nogle point?

Husk alt det her kun virker hvis den fil du har downloadet er en iso fil (eller et andet image)

Download CDBurnerXP som er et godt, brugervenligt CD brændings problem som ikke fylder særlig meget. http://cdburnerxp.se/download.php

Sæt din tomme dvd, eller dvd-rw i.

Når det er installeret, går du ind i det og klikker 'Brænd ISO Image'.
Vælg den fil du har downloadet ved at klikke på 'Gennemse'
Vælg den langsomste skrivehastighed (Der hvor der står fx 2,4x)
Husk at marker Afslut CD/DVD

Når den er færdig, genstarter du computeren og booter fra dit cd-drev.

Hvis du har XP nu, er jeg ikke sikker på at det virker, så skal du måske til at formatere.. Men Windows 7 er så klog at gemme alt du har i forvejen i C:\WINDOWS_OLD. Jeg vil dog stadig anbefale at gemme backup.
Avatar billede Jackount Nybegynder
16. maj 2010 - 22:35 #14
til Dana - Jeg laver en ny tråd og giver dig 100 point
Avatar billede dana Nybegynder
16. maj 2010 - 23:12 #15
Jackount> Nej tak! Jeg har faktisk haft hele løsningen liggende i linket fra starten af og du har kommenteret de samme ting efter et par gange. Jeg ville have kørt den tråd til slut hvis han ikke havde givet op. Så snup du bare alle 200 point, hvis du synes det er fair!
Jeg mener jo ikke at du har hjulpet, men kun repeteret mine forslag. Held og lykke!
Avatar billede Jackount Nybegynder
16. maj 2010 - 23:18 #16
Så du vil ikke have point? Jamen okay da..
Avatar billede masteraaen Novice
16. maj 2010 - 23:24 #17
Hov, Dana.
Det er en fejl at jeg ikke har givet dig point.
Kan jeg ændre det - alternativt laver jeg bare et spørgsmål mere, som du får 200 point for.

Det må du altså undskylde!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. maj 2010 - 17:10 #18
masteraaen> man må desværre kun tildele 200 point pr. spørgsmål, så jackount skal ikke engeng spørge om han skal oprette spørgsmål med point - han skal bare gøre det, og det er 200 point til dana.

(Det er så bare MIN mening)
Avatar billede Jackount Nybegynder
17. maj 2010 - 17:45 #19
Avatar billede masteraaen Novice
17. maj 2010 - 20:34 #20
Jeg kan godt lide så loyal en opførsel. Er ked af påstyret.
Avatar billede Jackount Nybegynder
18. maj 2010 - 14:18 #21
Hvad med #13 kunne du ikke bruge det til noget`?