Avatar billede kristofferh Nybegynder
18. maj 2010 - 21:44 Der er 1 kommentar

Upload af dokument som så smides auto på en liste

Hej.

Jeg har længe ledt efter et PHP script som jeg kan bruge til min simple hjemmeside.

Jeg er igang med et projekt, så vi kan dele noter i klassen. - Jeg har sat hele HTML og layout op, og mangler bare selve PHP delen - som jeg ikke er god til.

Det skal kunne uploade et dokument/billede og automatisk lægge det på en .html side, så andre derefter kan downloade det. Når man uploader det skal man kunne vælge hvilken kategori det skal ligge under.

Kan dette overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede mjense173 Nybegynder
19. maj 2010 - 16:18 #1
Dette kan nemt lade sig gøre hvis man sætter sig ind i hvordan PHP virker.

Du kan læse en guide i fil-upload her:
http://www.w3schools.com/PHP/php_file_upload.asp

Hvis du aldrig har leget med PHP eller anden programmering før, vil jeg dog foreslå at du starter med noget mere simpelt.

Hvis du vil tilknytte en kategori til dine dokumenter, er du nok nød til også at bruge en database. Derved skal du over i den mere avancerede del af programmeringen.

Start med at undersøg om din webserver overhovedet understøtter php, og prøv derefter en guide til php. Der er flere her på eksperten, kig i kategorien: http://www.eksperten.dk/guide/Programmering/Script/PHP/