Avatar billede 2301 Praktikant
19. maj 2010 - 15:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Optimal skærm til kontorbrug?

Hej

Jeg er helt ny bruger i dette forum, men har brug for lidt hjælp til at finde den rette skærm. Jeg arbejder ved skærmen op til 10-12 timer dagligt - udelukkende med tekst (Word, PowerPoint, søger på internetsider). Skærmen skal udelukkende bruges til det, ikke til spil, tv og lign.

Hvilket mærke og evt. model er optimalt til denne brug?
Hvilken størrelse skal jeg vælge - 22 tommer eller 24 tommer?
Bliver bogstaverne mindre, jo større skærmen er?
Er der nogle særlige lys- eller kontrastforhold, jeg skal tænke på?

På forhånd mange tak for input.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
19. maj 2010 - 15:41 #1
Bogstaverne bliver større jo større skærmen er (ved samme opløsning).

Opløsningen definerer hvor mange pixel der er på skærmen - jo flere pixel jo mere plads på skærmen og dermed mindre tekst/elementer osv.

Jeg selv sidder ved 2x22" skærme med en opløsning på 1650x1050. Det er tilstrækkeligt i de fleste tilfælde.

På min bærbare har jeg en 15.4" skærm med en opløsning på 1920x1200 og der bliver tekst mv lige småt nok.
Avatar billede 2301 Praktikant
19. august 2010 - 08:22 #2
Hej

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg lukker mit spørgsmål. Jeg købte en 22 tommer HP Compaq LA2205wg, som jeg er meget tilfreds med.
19. august 2010 - 08:34 #3
Normalt skal DU ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5