Avatar billede stef Praktikant
23. maj 2010 - 18:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kOMPATIBILITETSPROBLEM ML. ITUNES OG XP home (DVD BRÆNDERsoftware)

Hej Et kort ?

Jeg har lige formatteret min bærbare og har derefter geninstalleret hele styresystem xp home og har sat automatisk opdatering via windows til, hvilket har betydet en bunke automatiske opdats.
Når jeg vil geninstallere seneste Itunes 9.xxxx så får jeg besked på at itunes ikke er kompatibelt med windows brænder/læser software til mit dvd drev, så nu kan jeg ikke brænde eller lægge cd´ere ind i itunes.

Er der nogen der har en ide om hvordan man løser dette problem ???

På forhånd tak

stefan
23. maj 2010 - 18:54 #1
... og sådan var det ikke i tidligere instalation ?

Tanke: Har du instaleret noget 3. parts brænder software ?

---

PS: Du vil få flere kommentarer/svar hvis du 'pænt' følge op på dine GAMLE tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/skozuch (Dem der ikke er grønne...)
Avatar billede stef Praktikant
23. maj 2010 - 19:55 #2
hej

nej tidligere fungerede det fint... mig bekendt er der ikke installeret noget 3 parts brændersoftware.

Dog, når jeg tænker efter så har jeg før formattering haft nero installeret og har, efter gen-overførsel af filer og indstillinger, ikke geninstalleret nero.

gu ved om det har nogen betydning selvom det er itunes jeg vil have som skal brænde og læse.

tak for tippet iøvrigt har lige tildelt lidt point, ikke så tit jeg bruger dette forum.
mvh
Avatar billede thov Forsker
23. maj 2010 - 20:21 #3
Det skulle ikke undre, om det er 'ASPI-layer' som mangler.
http://aspi.radified.com/

Det er et levn fra Windows' barndom, hvor det var nødvendigt at styre optiske drev fra brænderprogrammerne.

Efterhånden er der kun Nero tilbage af typen - sikkert fordi brændingen udnytter drev og skiver optimalt - de fleste andre brænderprogrammer har forladt ASPI-layer teknikken,
Avatar billede stef Praktikant
23. maj 2010 - 21:15 #4
hej, det skal nok passe.

jeg har kigget på det link som du vedhæftede, men må indrømme at jeg ikke helt er med på hvad der skal gøres ... skal man downloade og installere den zip fil som gælder til xp 4.71... eller ?

håber du kan give et praj

mvh
stefan
Avatar billede thov Forsker
24. maj 2010 - 03:28 #5
Der er et link til ForceASPI - prøv det: http://radified.com/aspi/forceaspi.htm
Avatar billede stef Praktikant
24. maj 2010 - 11:02 #6
Tak , tror den fungerer nu !

mvh