Avatar billede HotSpurs Juniormester
26. maj 2010 - 23:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af AGP-grafikkort..

Hey eksperter :)

Med alle de nye, flotte spil der rammer markedet i øjeblikket trænger jeg til at opgradere mit AGP-grafikkort, som pt. er ATI Radeon 9600 /X1050 256 MB.

Et af kortene jeg har kig på er Club 3D HD 4670 (1 GB) til ca. 700 kr., men her følger to hovedpiner;

1) Passer Club 3D HD 4670-kortet overhovedet i mit motherboard (på billederne ser de lidt forskellige ud)???

2) Har nogen et råd til et andet, bedre køb? Jeg er godt klar over, at AGP er temmelig forældet, men sådan ligger landet :/

Tak på forhånd!
Avatar billede kimtheman Novice
27. maj 2010 - 01:39 #1
Nej tvivler på du finder meget andet end det 4670 til AGP.

Mål på kort:
Højde 10.2 cm
Dybde 17.7 cm
Bredde 3.8 cm

Hvis det er dette du mener
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Club+3D+HD+4670+&pid=634439
Avatar billede Jensen DK Novice
27. maj 2010 - 07:52 #2
Din strømforsyning skal være over 400W for at den kan trække grafikkortet som der linkes til.
Avatar billede HotSpurs Juniormester
27. maj 2010 - 13:42 #3
Tak for de hurtige svar!

Silbidor; "Din strømforsyning skal være over 400W for at den kan trække grafikkortet som der linkes til. "

Hvordan finder man ud af strømforsyningsoplysninger?
Avatar billede kimtheman Novice
27. maj 2010 - 17:19 #4
Det gør man her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Club+3D+HD+4670+&pid=634439 Og gå ind under specifikationer og derfra ned til Systemkrav og der står der Anbefalet Strømforsyning 450W.

Så åben dit kabinet og se på strømforsyningen, så står der sikkert hvor mange W den er på.
Avatar billede thov Forsker
27. maj 2010 - 17:24 #5
Strømforsyningens max. effekt står på en påklistret skilt.
Desuden står der hvor mange Ampere (A) der kan trækkes fra 5V og 12V tilslutningerne.

Producenterne plejer at sætte skiltet så det er synligt, selv når PSU'en er monteret i kabinettet.
Avatar billede kimtheman Novice
27. maj 2010 - 17:27 #6
Ja det kan man så ikke ved min men det er meget forskelligt. Ellers er det også kun 2 skruer vi snakker om der skal løsnes. Og andre kun 1, også det er meget forskelligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2010 - 19:27 #7
Måske du skulle tjekke om din maskine overhovdet kan trække de spil du har kig på?

Brug f.eks. http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Avatar billede HotSpurs Juniormester
28. maj 2010 - 14:35 #8
Damn, strømforsyningen kan kun tage 400 watt, så den skal også opgraderes.

Kim the Man, poster du et svar, så er der point serveret :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2010 - 20:52 #9
Har du tjekket med #7?
Avatar billede kimtheman Novice
29. maj 2010 - 00:41 #10
Jep
Avatar billede HotSpurs Juniormester
29. maj 2010 - 12:27 #11
Here ya go :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2010 - 13:30 #12
#9 ???
Avatar billede HotSpurs Juniormester
29. maj 2010 - 16:16 #13
#9: Tror det nok skal gå med disse specs (pånær nogle af de mere krævende titler);

AMD 2,6 mhz
2,5 GB RAM

Tak for svarene :)