Avatar billede pools Nybegynder
28. maj 2010 - 12:16 Der er 9 kommentarer

Computer vil ikke boote efter sluk

Hej,
Min computer gik i stå og derfor slukkede jeg den ved at holde sluk knappen nede i 4 sekunder. Derefter ville jeg tænde den igen, men computeren ville aldrig gå ind på selve skrivebordet, men loadede færdig og gav sort skærm. Den beder mig ved start om at vælge repair og det gør jeg så, men skærmen fortsætter blot med at være sort. Hvad er gået galt ? det er windows 7

Mange tak
Avatar billede matcho Nybegynder
28. maj 2010 - 21:03 #1
Prøv og starte i fejlsikker tilstand (F8)under opstart,hvis den starter op lav en systemgendannelse.
Hvis ikke i bios og sætte første boot til dvdrom i med W7 dvd og start op fra den og lav en boot repair.
Hvis heller ikke det hjælper reset bios og prøv igen.
Avatar billede pools Nybegynder
28. maj 2010 - 21:19 #2
Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, men der sker det samme. Så snart den loader filerne op i fejlsikret tilstand (før den kommer ind i selve log-in), så skærmen i sort. Jeg har også prøvet at boot fra W7 DVD, men der går den også i sort. Hvordan reseter jeg BIOS ?

mange tak for svar
Avatar billede matcho Nybegynder
28. maj 2010 - 21:23 #3
Sluk computer tag strøm kabel fra og tag det runde batteri på bundkortet i 1minut i igen og prøv og start op.
Avatar billede pools Nybegynder
29. maj 2010 - 15:49 #4
Det virker heller ikke. Mon den er galt med noget hardware ?
Avatar billede matcho Nybegynder
29. maj 2010 - 18:29 #5
prøv og gå alle stik og ledninger efter,hvis du har mere end en ramklods så prøv med en af gangen,alt hardware der ikke skal bruges også usb stik tages fra,skulle den starte så prøv og en ting til af gangen.for ellers er der jo den hårde måde og prøve om man kan geninstallere.
Avatar billede pools Nybegynder
29. maj 2010 - 19:11 #6
Det drejer sig om en bærbar, så tør ikke at skille den ad.
Jeg har prøvet at formatere computeren, men den går også i sort her. Måske det er grafik kortet der er røget sig en tur ?
Avatar billede matcho Nybegynder
29. maj 2010 - 19:52 #7
Jeg tror ikke det er grafikkortet du har jo billede på når den prøver og starte op så skal det da være på grund af varme,er den født med W7 eller er det et du selv har købt.
Avatar billede pools Nybegynder
30. maj 2010 - 14:57 #8
Måske kører den bare på grafik fra bundkortet ?
Jeg har også overvejet om det kan skyldes varme, for jeg lod computeren ligge på sengen mens den var tændt. Den gik så i dvale og jeg fik billed frem første gang jeg vækkede den. Men computeren frøs og jeg slukkede den ved at holde sluk knappen nede. Efter det, så har det ikke været muligt at få noget respons fra den.
Det er W7 jeg selv har smidt på
Avatar billede clb92 Nybegynder
31. maj 2010 - 10:23 #9
www.helgec.dk

Helgec er bruger herinde, og på hans side kan du måske finde hjælp...

Prøv at boote fra en Ubuntu live-cd, og se om du kan finde dine filer osv.