Avatar billede ohhelpme Nybegynder
01. juni 2010 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

data swich

altså jeg skal have tjekket om $idd er magen til $dataid... vis de er ens, så har jeg brug for den henter:

$data = mysql_query("SELECT * FROM login.brugere WHERE `id` = '$dataid1'");

og vis de ikke er ens har jeg brug for den henter:

$data = mysql_query("SELECT * FROM login.brugere WHERE `id` = '$dataid1'");

men man kan jo ikke bruge if? for så tager den bare den jo bare den første query

og når det skal "udeskivres" via

while($vis = mysql_fetch_array($data)) {

ved jeg ikke lige hvordan man kan "swiche" mellem de to querys
Avatar billede yHec Novice
01. juni 2010 - 15:40 #1
Jeg forstår ikke hvad du mener med, at du ikke kan bruge if? Og er de to $data er da ens, eller er jeg bare lidt blind?

if($idd==$dataid){
$data = mysql_query("SELECT * FROM login.brugere WHERE `id` = '$dataid1'");
}

else {
$data = mysql_query("SELECT * FROM login.brugere WHERE `id` = '$dataid1'");
}

/y
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
01. juni 2010 - 15:50 #2
sorry...

EDIT

altså jeg skal have tjekket om $idd er magen til $dataid... vis de er ens, så har jeg brug for den henter:

$data = mysql_query("SELECT * FROM login.brugere WHERE `id` = '$dataid'");

og vis de ikke er ens har jeg brug for den henter:

$data = mysql_query("SELECT * FROM login.brugere WHERE `id` = '$dataid1'");

men man kan jo ikke bruge if? for så tager den bare den jo bare den første query

og når det skal "udeskivres" via

while($vis = mysql_fetch_array($data)) {

ved jeg ikke lige hvordan man kan "swiche" mellem de to querys
Avatar billede public2 Nybegynder
01. juni 2010 - 16:28 #3
Nu ved jeg ikke hvad der ligger i dine $dataid og $dataid1, men kan du ikke bare bruge OR?

$data  mysql_query("SELECT * FROM login.bruger WHERE 'id' = '$dataid' OR 'id' = '$dataid1'"); ?

Og et andet spørgsmål, er der situationer hvor $dataid og $dataid1 begge kan være lig 'id'?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
01. juni 2010 - 16:52 #4
ja dataid og dataid1 er id...

men queryen med $dataid skal køres vis $id er magen til $idd
og queryen med $dataid1 skal køres vis $id ikke er magen til $idd
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
01. juni 2010 - 16:52 #5
og OR laver kulder i systemet...
Avatar billede showsource Seniormester
01. juni 2010 - 16:56 #6
$refid = ($idd == $dataid ? $dataid : $dataid1);

$data = mysql_query("SELECT * FROM login.brugere WHERE `id` = '$refid'");
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
01. juni 2010 - 18:21 #7
$refid = ($idd == $dataid ? $dataid : $dataid1);

giver bare en blank side?
Avatar billede dkfire Nybegynder
01. juni 2010 - 18:50 #8
Inden der bliver gætte alt for meget på hvor problemet ligger henne, var det så ikke en ide at vise "lidt" mere kode ?
Avatar billede showsource Seniormester
01. juni 2010 - 19:18 #9
$refid = ($idd == $dataid ? $dataid : $dataid1);

$sql = "SELECT * FROM login.brugere WHERE `id` =".$refid;

echo $sql;

$data = mysql_query($sql) or die (mysql_error());
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
20. august 2010 - 14:05 #10
aaaaa