Avatar billede darkrune Nybegynder
03. juni 2010 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med Header i PHP login

Jeg har et problem med et php login, som jeg fandt på nettet. Men når jeg prøver at logge ind kommer dette frem:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/darkrune.dk/darkrune.dk/httpd.www/downloads/sikker/index.php:7) in /customers/darkrune.dk/darkrune.dk/httpd.www/downloads/sikker/index.php on line 32

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/darkrune.dk/darkrune.dk/httpd.www/downloads/sikker/index.php:7) in /customers/darkrune.dk/darkrune.dk/httpd.www/downloads/sikker/index.php on line 33

Koden ser sådan her ud:

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN">
<html>
<head>
      <title>Darkrune Sikker downloads</title>
</head>
<body>
<?php
$username = "user";
$password = "pass";
$randomword = "bibblebobblechocolatemousse";

if (isset($_COOKIE['MyLoginPage'])) {
  if ($_COOKIE['MyLoginPage'] == md5($password.$randomword)) {
?>
      CONTENT HERE
<?php
      exit;
  } else {
      echo "<p>Bad cookie. Clear please clear them out and try to login again.</p>";
      exit;
  }

if (isset($_GET['p']) && $_GET['p'] == "login") {
  if ($_POST['name'] != $username) {
      echo "<p>Sorry, that username does not match. Use your browser back button to go back and try again.</p>";
      exit;
  } else if ($_POST['pass'] != $password) {
      echo "<p>Sorry, that password does not match. Use your browser back button to go back and try again.</p>";
      exit;
  } else if ($_POST['name'] == $username && $_POST['pass'] == $password) {
      setcookie('MyLoginPage', md5($_POST['pass'].$randomword));
      header("Location: $_SERVER[PHP_SELF]");
  } else {
      echo "<p>Sorry, you could not be logged in at this time. Refresh the page and try again.</p>";
  }
?>

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>?p=login" method="post"><fieldset>
<label><input type="text" name="name" id="name" /> Name</label><br />
<label><input type="password" name="pass" id="pass" /> Password</label><br />
<input type="submit" id="submit" value="Login" />
</fieldset></form>
</body>
</html>
Avatar billede jacob_m Nybegynder
03. juni 2010 - 17:08 #1
Husk at headers skal ALTID være det første der bliver sent til browseren.
Derfor navnet header ;-)..

Så du skal lave dit if-else tjek helt i toppen af scriptet før du skriver HTML eller noget andet ud.
Avatar billede darkrune Nybegynder
03. juni 2010 - 17:59 #2
jeg skal altså sætte PHP koden før noget af HTML koden?
Avatar billede darkrune Nybegynder
03. juni 2010 - 18:01 #3
Ahh, okay nu virker det :-)