Avatar billede ozman Nybegynder
06. juni 2010 - 13:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Virtualisering af OSX til kørsel på Windows

Hej Eksperter!

Jeg har pensioneret Macbook med OsX (SnowLeopard) installeret. Der ligger en masse små programmer og data som jeg egentlig godt kunne tænke mig at kunne tilgå let på min Windows 7 maskine.

Er det muligt med et eller andet VmWare produkt at virtualisere hele min Macbook til en fil der kan afvikles på min win 7 maskine?

Jeg ved at det omvendte er muligt med et lignende program der hedder Parralels. Dette program kører på OsX og kan kopiere alt indhold fra en eksisterende installerede win partion (via f.eks. Lan) til et virtuelt image det kan afvikles i OsX.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
06. juni 2010 - 13:49 #1
Den nyeste version af VirtualBox kan godt køre OS X. Holder jeg personligt mest af. Så kan du lave et VirtialBox image af din MacBook og inportere den til VirtualBox
Avatar billede ozman Nybegynder
06. juni 2010 - 13:52 #2
Er VirtualBox fra VmWare eller er det et seperat program?
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
06. juni 2010 - 17:38 #3
et separat program (:

http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads - Det er gratis
Avatar billede chalde Seniormester
06. juni 2010 - 17:39 #4
Eneste problem er, at det strider mod #2 i licensbetingelserne:
"Licenstager erklærer sig indforstået med ikke at ville installere, bruge eller anvende
Apple-software på computere fra andre producenter end Apple eller at give andre mulighed for at gøre det."
http://images.apple.com/legal/sla/docs/macosx106.pdf

En typisk Apple-licensaftale der er langt ude, men ikke desto mindre er den gældende.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
06. juni 2010 - 17:55 #5
Nå .. Har ikke selv apple (: og har derfor ikke læst den :P
Avatar billede ozman Nybegynder
13. juni 2010 - 20:13 #6
chalde kom med et svar hvis du vil ha point
Avatar billede chalde Seniormester
13. juni 2010 - 20:33 #7
Bare behold dem. Er ikke til det der pointsjov :)
Avatar billede ozman Nybegynder
13. juni 2010 - 21:19 #8
lukket...og tak