Avatar billede elborg Novice
08. juni 2010 - 10:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skal vise hvad der er valgt

Jeg har en side der viser resultater af fodboldkampe. Når jeg klikker på en klub vises alle den pågældenes klubs kampe. Jeg vil gerne have vist klubbens navn i tittellinien.

Problemet er bare at hvis klubben har udebane ved første record, så vises i stedet klubnavnet for den klub som har hjemmebane ved første record.

Har prøvet at sætte følgende ind i tittellinien, men kan ikke få det til at virke.

<%
ValgtKlub = rs("Hold1") OR ValgtKlub = rs("Hold2")

If ValgtKlub = rs("Hold1") Then
Response.Write rs("Clubname")
ElseIf ValgtKlub = rs("Hold2") Then
Response.Write rs2("Clubname")
End If
%>

Er der en der kan se hvad der går galt ?
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2010 - 10:22 #1
hvordan holder du styr på hvilken klub du er inde på - en querystring eller? I så fald benyt den til din sammenligning.
Avatar billede elborg Novice
08. juni 2010 - 10:44 #2
ValgtKlub = Request.QueryString("ValgtKlub")
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2010 - 10:55 #3
så drop linjen "ValgtKlub = rs("Hold1") OR ValgtKlub = rs("Hold2")" og din if-sætning vil virke - gør den ikke, så skyldes det forskel i datatyperne (hvis du fx sammenligner tekst med tal) og det kan løses ved fx Cint hvis du arbejder med int.
Avatar billede elborg Novice
08. juni 2010 - 11:20 #4
Nu udskrives der intet i tittellinien.

Hvad mener du med Cint, kan du give et eksempel ?
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2010 - 11:35 #5
If Cint(ValgtKlub) = Cint(rs("Hold1")) Then
Avatar billede elborg Novice
08. juni 2010 - 12:45 #6
Dette giver nøjagtig samme resultat. Kan det være fordi jeg bruger 2 sql-connections at det driller?
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2010 - 13:29 #7
1 connection er vel også rigeligt - men 2 recordsets kan selvfølgelig sagtens være relevant uden at nogen af de to ting kan ødelægge det.

Det er svært udefra at se hvordan sammenhængen er - så du må evt prøve at debugge dig frem ved at udskrive nogle hjælpe-variabler undervejs.
Avatar billede elborg Novice
10. juni 2010 - 14:33 #8
Jeg må have stirret mig blind på det, har prøvet en hel masse men det virker ikke, forstår det bare ikke,

har prøvet med denne:

<%
hjemmehold = rs("Hold1")
udehold = rs2("Hold2")

If hjemmehold = rs("KlubID") then
Response.Write rs("Clubname")
elseIf udehold = rs2("KlubID") then
Response.Write rs2("Clubname")
end if
%>

resultatet kan ses på følgende testside:
http://www.foot.dk/logos/ECgamesklub.asp?KlubID=15

der vises kun det rigtige navn i tittellinien hvis den valgte klub har hjemmebane i første record...

er der en der kan se hvad der fejler?
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2010 - 14:59 #9
Jeg forstår ikke hvorfor du vil oprette variabler før du laver din sammenligning hvis du allerede har klubben i din querystring...

If Cint(ValgtKlub) = Cint(rs("HoldID")) Then
  'hjemmehold
Else
  'udehold
End If

Som sagt er det svært at gennemskue når vi ikke kender dine data - men ellers må du, som tidligere nævnt, udskrive nogle hjælpevariabler så du kan se hvor det falder fra hinanden;

Response.Write ValgtKlub & "<br />"
Response.Write rs("HoldID")& "<br />"
Response.Write rs2("HoldID")& "<br />"
...
Avatar billede elborg Novice
10. juni 2010 - 21:10 #10
Tak for hjælpen keysersoze

Request.QueryString er ændret fra

ValgtKlub = Request.QueryString("ValgtKlub")

til

ValgtKlub = Request.QueryString("KlubID")

og så virker det bare

skriver du et svar så du kan få points
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2010 - 22:14 #11
svar