Avatar billede dotnewbi Juniormester
08. juni 2010 - 13:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med DB kald

Hej Eksperter,

jeg har denne kode jeg bruger til at hente data fra min DB via en stored procedure og den virker fint, hvis jeg sender Parameter med men hvis jeg fjerner disse to linjer :

command.Parameters.Add("@user_id", SqlDbType.Int);
command.Parameters["@user_id"].Value = @user_id;

så får jeg denne fejl :

System.InvalidOperationException: ExecuteReader: Egenskaben CommandText er ikke initialiseret.

hvorfor virker det ikke når stored procedure ikke kræver at der med sendes parameter.

Her er koden :

SqlConnection myConnection = new SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["dbconnect"].ConnectionString);

            SqlCommand command = new SqlCommand("getuser", myConnection);
            command.CommandType = CommandType.StoredProcedure;
command.Parameters.Add("@user_id", SqlDbType.Int);
                command.Parameters["@user_id"].Value = @user_id;

command.Connection.Open();

            SqlDataReader reader = command.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
Avatar billede wilco Nybegynder
09. juni 2010 - 14:48 #1
Hvordan ser din sp ud ?

Returnere den noget ?
Avatar billede dotnewbi Juniormester
13. marts 2012 - 21:43 #2
lukker