Avatar billede vilmand Nybegynder
12. juni 2010 - 14:41 Der er 3 kommentarer

Random baggrund

hej alle jeg er i gang med at lave en hjemmeside hvor jeg gerne vil have en random baggrund

body {

background-image:url(images/bg1.jpg;
}

håber nogle kan hjælpe mig
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2010 - 16:27 #1
Du kan med HTML/CSS ikke gøre ting tilfældige - bedste løsning er en serverside-teknologi som fx ASP, PHP eller ASP.NET, alternativt er javascript.
Avatar billede vilmand Nybegynder
12. juni 2010 - 20:23 #2
okay kan du så hjælpe mig med en php form
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2010 - 23:12 #3
Jeg kan desværre ikke php - men kan komme med lidt pseudo-kode såfremt du bare navngiver billederne så kun et nummer er forskellen;

<body style="backgrund-image: url(/img/billede" & rand(1, 15) & ".gif);">