Avatar billede thebayzer Nybegynder
12. juni 2010 - 15:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forskellen på Photoshop og Elements ?

Hvad er forskellen på Photoshop og Elements ? Jeg har aldrig brugt elements, men har snart 10 års erfaring med PS. Jeg er begyndt at fotografere en del, og er derfor blevet temmeligt aktiv på http://www.deviantart.com som (naturligvis) http://bayzer.deviantart.com . Mange af de andre fotografer dérinde bruger elements til at redigere deres billeder.

Da der jo er forskel på en grafiker og en fotograf, er min teori at photoshop er til pro brug - grafikeren eller den professionelle fotograf, mens hobbyfotografen eller vedkommende som bare skal lave "let" redigering i sine billeder, kan "nøjes" med elements.. Jeg tager sikkert fejl. Så - ved nogen hvad forskellen er ? Jeg behøver vel ikke elements når jeg allerede har både photoshop og lightroom ?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2010 - 16:19 #1
Ja, din teori er korrekt. Mange af de mere advancerede funktioner og filtre mangler i Elements, men alt hvad der er i Elements, er også i Photoshop, så hold du bare fast i den.
Avatar billede thebayzer Nybegynder
12. juni 2010 - 16:27 #2
Fantastisk :D
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2010 - 18:37 #3
Kan vi så lukke? :)
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 18:10 #4
features der er i CS3 men ikke i elements 6:

# CMYK and LAB color modes
# More tools and features that work with high-bit (16-bit and 32-bit) images
# Combine multiple exposures to create high dynamic range (HDR) images
# Channels Palette
# Recording custom Actions (for batch processing)
# Adjustments: Color Balance, Match Color
# Layer Masks, Layer Comps, and Quick Mask mode
# Smart Objects, Smart Guides
# Lens Blur Filter
# Vanishing Point Tool
# Pen tool and paths palette
# Some adjustment layers (curves, color balance, selective color, channel mixer)
# Editing History Log
# Text on a path, advanced text formatting
# Advanced Layer Style manipulation
# Advanced Color Management
# Advanced Web features (rollovers, slicing)
Avatar billede justrace Novice
13. juni 2010 - 18:16 #5
Nu er elements 6 jo en oldsag, og CS3 er vel 3 år gammel.
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 18:46 #6
så forskellen er endnu størrere :D
Avatar billede thebayzer Nybegynder
13. juni 2010 - 21:47 #7
Men det kan ikke betale sig at have elements når man har ps ? Eller ?
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 21:57 #8
PS har i hvert fald alle de features der er i elements, så nej det kan vel ikke betale sig, med mindre du synes det er lettere at bruge Elements.
Avatar billede thebayzer Nybegynder
13. juni 2010 - 22:02 #9
Jeg har omkring 10 års erfaring med ps, så tror jeg bliver ;).. Tak for hjælpen :D