Avatar billede daniellowitz Nybegynder
12. juni 2010 - 20:05 Der er 1 kommentar

Slingbox - et par spørgsmål

Hej

Jeg ved godt at det her emne er diskuteret mange gange, men nu er det et år siden jeg sidst skrev og synes stadig ikke jeg har fundet ud af præcis hvad jeg skal bruge.

Sagen er at jeg er bosiddende i udlandet og vil købe en slingbox til min lejlighed i dk hvor jeg har en 10/10 forbindelse. Jeg har Yousee digitalt kabeltv.

Jeg håber i kan svare på nedenstående spørgsmål :

- Yousee bruger jo DVB-C så er det rigtigt forstået at man skal have en ABEO set-top boks for at kunne modtage de digitale kanaler?

- Kan jeg nøjes med en slingbox solo, da det kun er tvsignalet jeg vil kunne se i udlandet?

- Vi er to venner som begge bor i udlandet. Er det muligt at købe to slingbox og sætte dem til samme internetforbindelse?

TAK for hjælpen endnu engang

Hilsen

Daniel
Avatar billede Winnick Praktikant
14. juni 2010 - 13:06 #1
I det slingboxen ikke har en DVB-C tuner - så ja, du vil skulle have en box koblet til først.
Og eftersom du blot vil modtage TV - så er Slingbox Solo nok for dit vedkommende.
Du skal dog være opmærksom på at den ikke kan tage HD signaler - der skal du have fat i Pro-HD udgaven af Slingboxen.

Hvis du vil have to slingboxe på det digitale signal, så skal du bruge 2 boxe også - (ellers vil I skulle se samme kanal hele tiden) og de skal sættes op til at bruge hver sin port til kommunikation.