Avatar billede Torbenrok Nybegynder
13. juni 2010 - 17:39 Der er 5 kommentarer

HDD fra bærbar koblet via USB til anden bb kan ikke åbne den

Jeg har pillet hdd ud af en bærbar HP og koblet den til min anden bb via en usb box. Det er en Seagate SATA hd med win 7 på.

Når jeg kobler den til min anden win 7 maskine kommer det godt nok et f drev, men som en lokal disk og jeg kan ikke se indholdet af den, jeg får en besked om at formatere disken, det er jo ikke smart, da alt går tabt, hvad gør man.???
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 19:44 #1
hvilket filsystem var den? hvilket OS kørte maskinen du tog disken fra?
Avatar billede valbyly Nybegynder
13. juni 2010 - 20:55 #2
Den HDD har muligvis bare mistet filtabellen, og nej det er ikke smart at formatere når man vil have data ud af disken.
Jeg ved hvordan man skriver en ny filtabel til XP med Testdisk, men jeg er ikke sikker på at metoden gælder win7?
Avatar billede Torbenrok Nybegynder
13. juni 2010 - 21:17 #3
bo
der ligger win 7 på hd, og den prøver jo nok at starte op når jeg slutter den til den anden maskine!!
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 21:31 #4
hvis det er et problem at den gør det (starter op fra disken) så ændrer du vel bare startup-rækkefølge i bios?
Avatar billede thadoews Nybegynder
14. juni 2010 - 09:22 #5
Jeg følger lige med her... :)