Avatar billede ozman Nybegynder
13. juni 2010 - 18:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Unik CPU serie nummer?

Hej eksperter

Har en cpu et 100% unikt serie nummer, så man kan differentiere 2 cpu'er (af den samme model) fra hinanden?

Hvis ja...hvordan finder jeg det?

Tak
13. juni 2010 - 19:38 #1
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 20:04 #2
Avatar billede ozman Nybegynder
13. juni 2010 - 21:21 #3
Tak for henvisningerne...desværre hjalp de ikke, så jeg fandt selv ud af det ved at kigge på den fysiske cpu.

Lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2010 - 21:39 #4
#3 så var du meget utålmodig - fandt løsningen på en af de 2 første sider Karise linkede til!
Avatar billede ozman Nybegynder
13. juni 2010 - 21:48 #5
#4

Som sagt fandt jeg ikke noget. Men hvis du kan finde og linke direkte til der hvor der står, hvordan man får oplyst CPUID (unikt serienummer) på en Phenom II X4 965, så må du da gerne få point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2010 - 21:55 #6
Er ikke interesseret i point, og siden du fandt en løsning vil jeg heller ikke lede efter linket igen, men kig selv - det tog mig ca. 30 min. at finde den.
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 21:58 #7
Skulle du ikke finde ordenligt CPU INTEL ID !

Det du har der, er vist en chip fra en lommeregner :-) LOL
Avatar billede ozman Nybegynder
13. juni 2010 - 22:09 #8
#6

John...hvis du ikke er interesseret i at hjælpe så ved jeg ikke rigtig hvorfor du skriver.
Jeg er ikke interesseret i at bruge 30 min på at læse nogle sider igennem og måske finder svaret, det er jo derfor jeg opretter et spørgsmål på et forum...For at spørge om der er nogen der ved det og kan give mig et konkret svar. Det er jo lidt konceptet med eksperten.dk...point for konkrete og brugbare svar :)

Tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2010 - 22:11 #9
Konceptet er vist hjælp til selvhjælp :D
Avatar billede ozman Nybegynder
13. juni 2010 - 22:34 #10
Sidste post, og så synes jeg vi skal lade den ligge.

Konceptet bag Eksperten. (http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-1)

Generelt er der tre typer brugere på Eksperten:

Dem der svarer på spørgsmål.
Dem der stiller spørgsmål.
Dem der gør begge dele.

Der er for så vidt intet galt med at ligge i den ene eller den anden kategori af brugere, og de fleste er selvfølgelig også tilbøjelige til at hælde mere til den ene eller den anden side.
Men for at alle får mest mulig ud af Eksperten, er det selvfølgelig vigtigt at alle forsøger at hjælpe hvor de kan, og ikke bare spørger løs. Eksperten er et online forum, hvor medlemmerne svarer på hinandens spørgsmål indenfor IT. Altså hjælp din med-bruger og bliv selv hjulpet.