Avatar billede KHHP Juniormester
13. juni 2010 - 18:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VPN tilsluttet, men ingen internetadgang

Hejte
MIn VPN virker ikke på Mac, men på window og linux virker det fint. Der er triple boot mellem Window 7, Ubuntu 9.10 og OS X 10.5.8 på samme MacBook.
Hvad er dr galt. Jeg har fulgt diverse guides på nettet til at opsætte min VPN, men det virker ikke.
Den tilslutter, men jeg kan ikke komme på internettet. Den sender data en gang imellem, men modtager ingen.
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 19:17 #1
Hvis den ikke modtog data ville den ikke kunne tilslutte. Eller du snakker måske om data i tunnellen som den ikke modtager?

Er der en fejllog eller lignede? Hvad siger den?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
13. juni 2010 - 19:18 #2
VPN ?? hvor til og hvordan ??

er du sikker på at du ikke mener wireless , altså et trådløs netværk ??
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 19:24 #3
Hvis han har det til at virke på de to andre platforme er det nok VPN når han siger det...
Avatar billede KHHP Juniormester
13. juni 2010 - 23:17 #4
I Netværksindstillinger er der to indikatorer. Den ene fortæller om jeg sender data igennem VPN tunnelen og den anden fortæller om jeg modtager data igennem tunnelen.
Så ja, det er data i tunnelen den ikke modtager, men derimod sender den lidt data en gang i mellem, også selvom maskinen står i tomgang.
Avatar billede janus Nybegynder
14. juni 2010 - 00:03 #5
var der en fejllog?
Avatar billede KHHP Juniormester
14. juni 2010 - 01:44 #6
Jeg kan ikke finde nogen fejllog, så jeg tror ikke den har lavet nogen, også selvom den under Advanceret - Indstillinger er blevet bedt om at lave en log.
Men det kan godt være at den har lavet en, men så skal jeg lige vide hvor denne log ligger gemt.
Avatar billede janus Nybegynder
14. juni 2010 - 02:20 #7
prøv at se om der ligger noget i /var/log/ppp/
Avatar billede KHHP Juniormester
16. juni 2010 - 12:04 #8
#7 Der lå ikke noget i den mappe.

Spørgsmål lukket
Fejlen skyldtes en manglende ændring på serveren.
Nu virker min VPN som den skal.
Tak for besværet.