Avatar billede renny Nybegynder
13. juni 2010 - 22:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bootproblemer på 2008 server

Hej

Jeg har en snap Apliance 4500 server med 4 x 500gb harddisk, hvis alle 4 harddiske er i kan jeg ikke boote, men hvis jeg kun har en i, og booter, kan jeg starte windows 2008, derefter kan jeg montere de andre harddiske, windows finder dem hurtigt.

hvad kan der være galt ??

det er denne model
http://support.overlandstorage.com/jive/servlet/KbServlet/download/7068-102-2391/15000_4500_4200_QSG.pdf
Avatar billede janus Nybegynder
14. juni 2010 - 00:02 #1
bios er sat til at boote fra en af diskene som ikke kan bootes fra?

hvis problemet først sker under windows opstart kan dette selvfølgelig ikke være problemet.

hvad er det der sker når den "ikke kan boote"? bare frysning? hvornår? hvad hvis du laver den verbose startup hvor den skriver driverene i takt med at den loader dem?
Avatar billede renny Nybegynder
14. juni 2010 - 07:21 #2
det er der hvor den starter boot.

den viser fint sartskærm og statusoversigt, finder alle harddiske osv. så snart den skal boote windows går det galt.

første hd fra højre, når jeg står foran og kigger på computer, er det ikke hd 1
Avatar billede janus Nybegynder
14. juni 2010 - 14:04 #3
når du siger "først hd fra højre" snakker du så om fysisk placering i kabinettet eller rækkefølgen de bliver skrevet ud i POST eller hvad?

hvis det er den fysiske placering er det vel lige meget, det kommer an på hvem der er master/slave og hvilken controller de sidder på (nu antager jeg at det er ATAPI).

kan man vælge opstartsdrev i BIOS? kunne du prøve at vælge et andet?
Avatar billede renny Nybegynder
14. juni 2010 - 14:19 #4
ja, jeg snakker om fysisk placering.

alle hd står som cable select

der kan ikke vælges opstartsdrev
Avatar billede janus Nybegynder
14. juni 2010 - 18:07 #5
du kunne jo prøve at sætte dem manuelt til master/slaves og så se om problemet forsvinder hvis et specifikt drev er master og samtidigt sidder på den rigtige controller.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
01. juli 2010 - 01:50 #6
et andet bud kunne være at der var en af de andre diske der også er sat til at være aktiv. og hvis din server så prøver at boote på den først og der ikke er noget os på den kan du godt få den fejl som du beskriver. prøv evt at bruge et partitions program som acronis disk director når du har aller diske i og så se om der skulle være 2 diske der er med aktive mbr
Avatar billede renny Nybegynder
03. september 2010 - 21:23 #7
lukker